بررسی تخصصی گوشی iPhone 11 - آیفون 11 اپل

شنبه 30 شهریور 1398
موبايل
نقد و بررسی جامع و کامل گوشی جدید Apple آیفون 11 و آشنایی با ویژگی های مثبت و همچنین نقاط ضعف و کیفیت دوربین و عمر باطری و صفحه نمایش و سایر ویژگی های این گوشی جذاب و قدرتمند
آیفون 11 به راستی شگفت انگیز است. این دستگاه تکنولوژی پیشرفته از جمله دوربین و قدرت پردازشی قوی تر را با قیمتی کمتر از قیمت  iPhone XR سال گذشته ارائه میدهد. iPhone 11 از یک نمایشگر 6.1 اینچی استفاده می کند که بدنه ای محکم و پریمیوم آن را همراهی می کند.
تحسین برانگیز ترین ویژگی آیفون جدید به قابلیت های تصویربرداری آن مربوط میشود: دو دوربین پشتی این دستگاه حالا از یک لنز فوق عریض و یک لنز نرمال تشکیل شده است. این سنسور ها کیفیت 12 مگاپیکسلی دارند و در یک بخش مربعی شیشه ای تعبیه شده اند که جذابیت خاصی هم ندارد.
Night Mode چشم گیر ترین قابلیت تصویر برداری آیفون 11 است که میتواند در محیط های تاریک حداکثر نور را جذب کند و تصاویری واضح ثبت کند. حالت پرتره هم در iPhone 11 بهبود یافته و جداسازی پس زمینه و سوژه بهتره شده است.
طراحی کلی نسبت به iPhone XR سال 2018 تغییرات زیادی به خود ندیده، اگرچه آیفون 11 امسال در شش رنگ عرضه خواهد شد. حس و حال آیفون های امسال هنوز هم مثل آیفون 6، 7 یا 8 است ولی نمایشگر 6.1 اینچی آیفون جدید، تقریبا تمام بخش جلویی دستگاه را می پوشاند.
این نمایشگر، روشنایی خوبی دارد و نسبت به لمس واکنش سریعی دارد و میتواند در زیر نور مستقیم خورشید هم به خوبی تصاویر را به نمایش در آورد، گرچه کیفیت آن به پنل های OLED آیفون 11 پرو نمیرسد.




 تصاویر iPhone 11 -64GB

اپل مدعی است که عمر باتری iPhone 11 یک ساعت از iPhone XR بیشتر است و در استفاده واقعی هم این برتری کاملا احساس شد. با هر بار شارژ به راحتی میتوان 24 ساعت با دستگاه کار کرد، اگرچه متاسفانه هیچ شارژر سریعی در جعبه قرار ندارد. بنابراین برای پر شدن باتری آیفون 11 باید حدود 3 ساعت منتظر باشید.
سرعت کلی آیفون 11 هم بیشتر شده و بنابر تست های بنچمارک انجام شده، اپل یکی از قدرتمند ترین اسمارت فون های بازار را تولید کرده است که در بنچمارک ها بیشترین امتیاز ها را کسب میکند. در واقعیت، این یعنی اجرا اپ ها و بازی ها در سریعترین و روان ترین حالت ممکن انجام میشود. البته در اجرای دوربین، کمی با تاخیر روبرو بودیم و پردازش تصویر هم بیشتر از حد انتظار زمان برد.
با این وجود، وقتی میتوان با آیفون جدید ویدیو های 4K با سرعت 60fps ضبط و ویرایش کرد، یعنی با دستگاه بسیار قدرتمندی طرف هستیم که میتواند از پس هر وظیفه ای بر آید.
به طور کلی میتوان گفت که آیفون 11 جزو شاهکار های اپل محسوب میشود و خوشبختانه قیمت آن ها سال به سال کمتر میشود. با توجه به قیمت مناسب و امکانات و قابلیت های پر تعداد این دستگاه، انتظار میرود استقبال بسیار خوبی از این محصول تحسین برانگیز شود.
خرید این دستگاه میتواند تا چندین سال نیاز هایتان را رفع کند. البته اگر به دنبال قدرت و امکانات بیشتر هستید، میتوانید به iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max هم نگاهی بیندازید. ولی iPhone 11 به نظر یک دستگاه مناسب و جذاب است که با قیمت به صرفه ای دارد میتواند خریداران بیشتری را جذب کند. 



تاریخ عرضه و قیمت آیفون 11


تاریخ معرفی: نوزدهم شهریور ماه
تاریخ عرضه: بیست و نهم شهریور ماه
قیمت: شروع از 699 دلار
البته پیش فروش این محصول از بیست و یکم شهریور ماه آغاز شده بود و شهروندان آمریکایی هم با پیش خرید آن چندین اشتراک شبکه تلویزیونی جدید اپل، Apple TV Plus را به دست آوردند. حتی اگر این هدیه را کنار بگذاریم، باز هم قیمت iPhone 11 بسیار مناسب تر از iPhone XR هم سال گذشته است، چرا که مدل 64 گیگابایتی این دستگاه، 50 دلار از XR ارزان تر است.


مشاهده قیمت به روز و آنلاین انواع گوشی های اپل آیفون در بازار ایران




 تصاویر iPhone 11 -64GB



بررسی کیفیت دوربین آیفون 11


در اولین بخش از بررسی خود، میخواهیم به سراغ دوربین این غول کوچک برویم و بگوییم قابلیت های تصویر برداری iPhone 11 تحسین برانگیز ترین ویژگی آیفون جدید کوپرتینویی هاست.
در حالیکه آیفون ایکس آر فقط یک دوربین اصلی داشت، آیفون 11 دوربین های خود را دو برابر کرده است. این دو لنز دوربین 12 مگاپیکسلی در یک بخش مربعی شکل جای گرفته اند که راستش را بخواهید چندان به ترند اسمارت فون های امسال نمی آید.
مشخص است که آیفون قصد دارد طراحی خاص خود را به داشته باشد، چرا که دو برادر بزرگتر iPhone 11 هم چنین ساختمان دوربین مربع شکلی دارند
در استفاده های اولیه و مخصوصا وقتی دستگاه را به صورت افقی در دست میگیریم، برآمدگی مربعی شکل حس عجیبی القا میکند ولی در کل باید بگوییم این تکنیک از برآمدگی های بزرگ آیفون های سال گذشته بهتر است. چرا که حالا این بخش مربعی کمی نسبت به بدنه برآمدگی دارد و لنز های دوربین های کمی بیشتر، و این باعث میشود کیس های محافظ گوشی بتوانند بهتر لنز های دوربین را هم پوشش دهند.




 تصاویر iPhone 11 -64GB

این ساختمان دوربین از یک لنز اصلی معمولی و یک لنز فوق عریض تشکیل شده تا تصویر برداری در زاویه جدید تر هم برای کاربران مهیا شود. استفاده از دوربین ها در اپلیکیشن دوربین هم بسیار ساده است. در زیر اپ دوربین، یک سویچ تعبیه شده که امکان تغییر لنز های دوربین را به کاربر میدهد و همچنین میتوانید با اسکرول کردن آن میتوانید زوم دیجیتالی را نیز فعال کنید.
هنگام تعویض لنز ها، یک لرزش کوچک ایجاد میشود و اگر به تصاویر ثبت شده دقت کنید، متوجه خواهید شد که در جذب نور سنسور ها کمی تفاوت وجود دارد.




 تصاویر iPhone 11 -64GB



نمونه کیفیت عکس های گرفته شده با دوربین آیفون 11





 تصاویر iPhone 11 -64GB




 تصاویر iPhone 11 -64GB




 تصاویر iPhone 11 -64GB




 تصاویر iPhone 11 -64GB

وقتی از لنز فوق عریض استفاده میکنید، عکس ها بسیار تاریک تر میشوند، بنابراین توصیه میشود تنها در صحنه های بسیار روشن و در فضای باز از این دوربین استفاده کنید و از بهره گیری از حالت شب نیز غافل نشوید.
در تبلیغاتی که منتشر شد، تا حدودی قدرت تصویر برداری خارق العاده دوربین اصلی iPhone 11 به نمایش در آمد ولی این کیفیت در لنز عریض تر دیده نمیشود.
iOS 13 بالاخره قابلیتی را به آیفون ها اضافه کرده که سال ها بود منتظرش بودیم: امکان تغییر نسبت تصویر هنگام تصویر برداری. حالا کاربر میتواند بین نسبت های 16:9، مربعی و 4:3 استاندارد یکی را انتخاب کند. اگرچه بدون در نظر گرفتن نسبت های انتخاب شده، تصویر درون گوشی هنوز نسبت 4:3 دارد.
عملکرد تصویر برداری در نور کم از جمله قابلیت هایی است که عملکرد شگفت انگیزی دارد. تا کنون آیفون های اپل قدرت چندانی در این زمینه نداشته اند، ولی حالا به الگوریتم های هوش مصنوعی آیفون 11 میتواند تصویر بسیار خوبی در تاریکی ثبت کند.
چه در محیطی تاریکی باشید، چه قصد تصویر برداری از آسمان شب را داشته باشید، با آیفون های جدید میتوانید از محیطی تاریک و غیر قابل استفاده، تصویری خارق العاده رو روشن بیرون بکشید.
این قابلیت به صورت خودکار فعال میشود و به کاربر اعلام میکند که برای 2 تا 5 ثانیه دستگاه خود را ثابت نگاه دارد تا شاتر برای مدت زمان بیشتری باز بماند و نور بیشتری جذب کند. سپس دستگاه چندین تصویر با اکسپوژر ها و سطح وضوح متفاوت ثبت میکند و برای تشکیل بهترین نتیجه همه آن ها را با هم ادغام میکند.
در مواقعی ممکن است ثبت تصویر تا 30 ثانیه زمان ببرد، البته این شرایط زمانی رخ میدهد که بخواهید از آسمان شب تصویربرداری کنید. ولی در تصویر های ثبت شده معمولی شبانه، تفاوت چندانی بین عکس های ثبت شده در 5 ثانیه و 30 ثانیه دیده نمیشود
نتایج به دست آمده اما خیره کننده هستند و میتوانند محصول اپل را در سطح گوشی هایی  از هوآوی، سامسونگ و گوگل قرار دهند. حتی در برخی از محیط ها این تصویر ثبت شده با نماینده اپل است که از دیگران بهتر عمل میکند. Night Mode میتواند باعث شود عکس هایی که در نیمه شب ثبت شده اند، مانند تصاویر هنگام غروب آفتاب به نظر برسند. البته برای ثبت بهترین تصویر باید از سوژه ای عکس بگیرید که بی حرکت است




 تصاویر iPhone 11 -64GB

نمونه عکس در حالت Night Mode  خاموش




 تصاویر iPhone 11 -64GB

نمونه عکس در حالت Night Mode روشن




اگر بخواهید برای تصویر برداری از سوژه هایی که حرکت میکنند از حالت شب استفاده کنید، با تصویری تار و غیر قابل استفاده روبرو خواهید شد. برای جلوگیری از این اتفاق، باید به صورت دستی حالت شب را خاموش کنید، که البته میتواند در نوردهی تصویر نهایی تاثیر بسزایی داشته باشد.




 تصاویر iPhone 11 -64GB

یکی از قابلیت های جدیدی که به iOS 13 اضافه شده این است که اگر دکمه شاتر دوربین را نگاه دارید، میتوانید به جای حالت burst، به ضبط ویدیو بپردازید، البته اگر انگشت خود را به سمت چپ بکشید این حالت فعال میشود. اگر به سمت راست سوایپ کنید هم ضبط ویدیو قفل میشود و میتوانید انگشت خود را برداشته و به زوم یا تنظیم نور بپردازید.
یکی از قابلیت های جدیدی که به iOS 13 اضافه شده این است که اگر دکمه شاتر دوربین را نگاه دارید، میتوانید به جای حالت burst، به ضبط ویدیو بپردازید، البته اگر انگشت خود را به سمت چپ بکشید این حالت فعال میشود. اگر به سمت راست سوایپ کنید هم ضبط ویدیو قفل میشود و میتوانید انگشت خود را برداشته و به زوم یا تنظیم نور بپردازید.
 
این قابلیت برای کسانی که میخواهند در سریعترین ساده ترین راه ممکن ویدیویی ضبط و پست کنند، بسیار مفید خواهد بود. البته نمیتوان عملکرد عالی در نور کم را در ویدیو نیز به دست آورد ولی با اینحال ضبط ویدیو به سرعت انجام میشود و از تنظیماتی که قبلا استفاده کرده اید استفاده میکند. بنابراین در چند ثانیه میتوانید یک ویدیو با کیفیت 4K ضبط کنید.
هنگام باز کردن اپ دوربین، گهگاهی با نمایشگر سیاه روبرو میشدیم و برای رفع آن باید حالت دوربین را عوض میکردیم تا این سیاهی برطرف شود. البته به نظر میرسد این مشکل یک باگ نرم افزاری است و در بسته به روز رسانی بعدی رفع خواهد شد.



بررسی قابلیت Deep Fusion در آیفون 11


در مراسم معرفی آیفون های جدید، اپل روی یک قابلیت تاکید زیادی داشت که البته میتواند مزیتی باشد که باعث شود آیفون را به صدر جدول دوربین های برتر دنیا ببرد. این قابلیت Deep Fusion نام دارد.
با این قابلیت، دستگاه قبل از لمس دکمه شاتر 9 عکس را ثبت میکند، اطلاعات هر یک را بررسی میکند و بعد از ارزیابی پیکسل به پیکسل عکس ها، بهترین کیفیت و نوردهی را انتخاب میکند تا هنگام لمس دکمه شاتر، بهترین نتیجه ممکن به دست بیاید. در مراسم معرفی، اپل این قابلیت را "دیوانگی علمی" نامید و اگر بتواند کار کند، چنین نامی برازنده آن است.
گفتیم "اگر" چون Deep Fusion هنوز در دسترس نیست. اپل اعلام کرده که در ادامه سال این قابلیت را به آیفون ها اضافه خواهد کرد و حتی دکمه یا نشانی هم ندارد. اپل اعلام کرده که بعد از راه اندازی این ویژگی، بدون اینکه متوجه تغییر خاصی در اپ دوربین باشید، خواهید دید که کیفیت تصویر ها بهتر شده است.




 تصاویر iPhone 11 -64GB



کیفیت عکس درحالت پرتره با دوربین آیفون 11


با اضافه شدن دوربین دوم، اپل حالت پرتره iPhone 11 را بسیار بهتر از XR سال گذشته کرده است. با اینکه الگوریتم های نرم افزاری سال گذشته در تشخیص سوژه از پس زمینه کمک شایانی میکرد ولی اضافه شدن لنز دوم باعث شده تا اطلاعات بیشتری در اختیار دوربین قرار گیرد.
البته با اینحال عملکرد دوربین بی نقص هم نیست. چرا که گاهی دور سوژه ای که قرار بود در مرکز توجه باشد، هاله های تاری دیده میشود. این مشکل زمانی قابل توجه تر میشود که سوژه مو داشته باشد.




 تصاویر iPhone 11 -64GB



بررسی کیفیت فیلمبردای گوشی آیفون 11


اپل مانور تبلیغاتی زیادی برای قابلیت ضبط ویدیو 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه iPhone 11 تدارک دیده است و این کار دلیل خوبی هم دارد، چراکه امکان ضبط ویدیو با این کیفیت برای دستگاهی با این قیمت میتواند خریداران زیادی جذب کند.
تصویری برداری با سرعت 60 فریم بر ثانیه بسیار روان است، اگرچه ممکن است برخی از آن استقبال نکنند، چرا که با چیزی که در تلویزیون ها میبینیم، تفاوت محسوسی دارد.
با تست هایی که انجام دادیم، متوجه بهبود در نوردهی و کنتراست شدیم، به حدی که حتی از iPhone XS سال گذشته هم بهتر بود و جزئیات بیشتری در سایه ها به نمایش می گذاشت.
آیفون 11 ابزاری است که با قابلیت های ویرایش ویدیو جالبی از جمله تغییر در افکت ویدیو و تعادل رنگ همراه است. البته این ابزار به اندازه ویرایش گر های سایر دستگاه ها پیشرفته نیست ولی سرعت و کارایی آن ارزش امتحان را دارد.




 تصاویر iPhone 11 -64GB



بررسی قابلیت جدید Slofies در آیفون 11


در آیفون های قبلی، سلفی، Bothies و Groufies را دیده ایم و حالا آیفون 11 جدید قابلیت ثبت سلفی جدیدی دارد که slofies نام دارد. با این قابلیت، دوربین جلویی دستگاه میتواند ویدیو های سلفی اسلو موشن ضبط کند. به همین خاطر است که اپل این نام را برگزیده، چرا که ترکیب selfie و slow میشود slofie!
نتایج به دست آمده اما زیبا هستند، البته اگر به اینگونه قابلیت ها علاقه دارید. iPhone 11 به صورت هوشمند صحنه ای که باید آهسته شود را تشخیص میدهد ولی اگر صحیح نبود، میتوانید در اپ ویرایشگر آن را تغییر دهید



بررسی طراحی آیفون 11


طراحی آیفون 11 شباهت زیادی با iPhone XR سال 2018 دارد. در واقع اگر این دو دستگاه را در کنار هم قرار دهید، نمیتوانید از نمای جلویی آن ها را از هم تمیز دهید.
البته یکی از تفاوت های این مدل اضافه شدن رنگ های سبز و زرد کمرنگ است که به رنگ های قرمز، مشکی و سفید اضافه شده است. به جز این نکته، بخش جلویی iPhone 11 و iPhone XR کاملا مشابه یکدیگرند.
در بخش پشتی اما، شرایط کمی متفاوت است. در ابتدای مقاله، راجع به برآمدگی مربعی شکل ساختمان دوربین صحبت کردیم ولی دیگر تفاوت این دستگاه در بخش پشتی، پایین تر آمدن لوگو اپل است و کلمه “iPhone” هم از آن حذف شده است.
این چیزی بود که انتظار حذفش را داشتیم، چرا که حالا کلمه آیفون به قدری معروف شده که هر کسی با دیدن سیب پشت دستگاه، میفهمد که با یکی از اسمارت فون های اپل روبرو شده است.




 تصاویر iPhone 11 -64GB

اگر قصد دارید بین iPhone 11 و iPhone 11 Pro انتخابی داشته باشید، لازم به ذکر است که نسخه ارزان تر کمی از ضخیم تر از نسخه پرو است. البته این تفاوت تنها 0.2 میلی متر است ولی وقتی دو محصول در دست میگیرید، متوجه تفاوت خواهید شد.
ولی این ضخامت مانع از القای حس استحکام نمیشود. ترکیب شیشه و آلومینیوم ممکن است کمی قدیمی باشد و کاربران آیفون به آن عادت کرده باشند ولی با توجه به قیمت آیفون 11 کاملا ارزشش را دارد.
در زیر دستگاه نیز همان پورت قدیمی Lightening قرار گرفته است. احتمال اینکه اپل در آینده ای نزدیک این کانکتور ها را با USB-C تعویض کند بسیار زیاد است، چرا که سرعت شارژ پورت های USB-C بسیار بیشتر است.




 تصاویر iPhone 11 -64GB



بررسی کیفینت نمایشگر در آیفون 11


برخلاف نسخه پرو، iPhone 11 یک نمایشگر 6.1 اینچی دارد که به جای پنل OLED از پنل LCD استفاده میکند و آیفون آن را “Liquid Retina” مینامد. این یعنی رنگ های غنی و رنگ سیاه عمیقی که در دستگاه های گران تر پیدا میکنید را در این نمایشگر نخواهید دید.
البته بازهم کیفیت نمایشگر بسیار خوب است. با اینکه رزولیشن تصویر 1792 در 828 پیکسل است ولی اپل نمایشگر خود را اصلاح کرده تا واضح، روشن و زیبا باشد.




 تصاویر iPhone 11 -64GB

این رزولیشن، از 2436 در 1125 آیفون 11 پرو کمتر است ولی در نگاه اول متوجه رزولیشن کم نمایشگر نخواهید شد. چیزی که جذابیت کمتری دارد، حاشیه های زمخت دورتادور نمایشگر است. این روز ها اسمارت فون های زیادی را میبینیم که حتی از iPhone 11 ارزان ترند ولی نمایشگر های تمام صفحه ای بدون بریدگی دارند.
واضح است که اپل معتقد است این بریدگی بزرگ برای تعبیه دوربین جلویی و سنسور FaceID پیشرفته لازم است. در استفاده واقعی از دستگاه متوجه شدیم که نمایشگر iPhone 11 واضح، روشن و لذت بخش است که حتی زیر نور خورشید هم کیفیتش را از دست نمیدهد. به گفته اپل، حداکثر روشنایی این دستگاه میتواند به 625 نیت برسد که در استفاده در زیر نور مستقیم خورشید کاملا مناسب است.
البته لازم به ذکر است که نمایشگر iPhone 11 از محتوای HDR پشتیبانی نمیکند و به جای آن اپل قابلیتی به نام “Extended Dynamic Range” را در محصول خود گنجانده است. بنابر محدودیت های تکنولوژی پنل های LCD، صفحه نمایش آیفون 11 کمی رنگ پریده تر از iPhone 11 Pro Max به نظر میرسد. این پنل عمق رنگ و نسبت کنتراست خیره کننده دستگاه گران تر را ندارد، ولی در استفاده از ویدیو های نتفلیکس یا یوتیوب کاملا قابل قبول است



بررسی محیط نرم افزای آیفون 11 و iOS 13


مثل همیشه، سیستم عامل جدید اپل همراه به آیفون های جدید معرفی میشود و بیشترین امکاناتش هم با این دستگاه ها قابل بهره برداری است. حالا هم iOS 13 در آیفون 11 ها به کار رفته که قابلیت های جذابی زیادی دارد.
اولین چیزی که متوجه آن شدیم این است که سیستم عامل حالا شسته رفته تر است و اعلان ها هوشمند شده اند. این یعنی وقتی دستگاه را سایلنت میکنید یا مقدار صدا را تغییر میدهید، پنجره ای که ظاهر میشود، کارآمد تر میشود و جذابیت بیشتری دارد.




 تصاویر iPhone 11 -64GB

FaceID هم آپدیت مورد نیاز را دریافت کرده و حالا زاویه دید دوربین بیشتر شده است. حالا دیگر میتوانید تنها با یک نگاه دستگاه خود را رمزگشایی کنید. البته ممکن است هنوز نیاز باشد تا دستگاه را از میز بردارید و به صورت خود نزدیک کنید، ولی به هرحال از FaceID آیفون اکس دو سال گذشته، بسیار بهتر شده است.
لازم به ذکر است که این قابلیت ربطی به سخت افزار ندارد و قرار است در تمام آیفون های سال های گذشته اجرا شود. دیگر قابلیت هایی که در آیفون 11 مشاهده کردیم که با iOS جدید به آیفون های دیگر هم خواهد آمد شامل تایپ سوایپی با کیبورد، Momoji های جدید و کنترل Wi-Fi یا بلوتوث از Control Center است.
این روش جدید تایپ هنگام استفاده یک دستی از دستگاه بسیار کارآمد است. قابلیت تغییر شبکه های Wi-Fi هم بسیار به کار می آید، چرا که دیگر نیاز نیست برای تغییر آن به منوی تنظیمات بروید.




 تصاویر iPhone 11 -64GB



بررسی کارایی و عملکرد سخت افزاری آیفون 11


دستگاه جدید اپل از چیپست جدید A13 Bionic بهره میبرد و با 4 گیگابایت رم همراه خواهد شد.

این ترکیب بسیار قدرتمندی است و نتیجه تست Geekbench آن هم 3186 شده که نسبت به سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی است. این قدرت به خوبی در استفاده واقعی و تجربه کاربری احساس میشود، چرا که همه اپ و وظایف مختلف در سریعترین زمان ممکن اجرا میشود.
اگرچه این امری بدیهی است، چرا که در سال های گذشته قدرت پردازش اسمارت فون ها بسیار بالا رفته و درک تفاوت عملکرد بهترین گوشی ها با محصولات میان رده کمی سخت تر شده است. به عنوان تست بازی Pascal’s Wager را با آیفون 11 اجرا کردیم و نتیجه عالی بود. تمام ریزه کاری ها و سایه های گرافیکی تماما به خوبی به نمایش در آمد و هیچ لگ یا نقصی در عملکرد دستگاه مشاهده نشد.
تجربه اجرای دیگر بازی های سنگین و سبک نیز همانگونه که انتظار میرفت بود. همه المان های بازی شفاف، زیبا و واضح بود و تاخیر در اجرا یا نقصی هنگام ساعت ها بازی به وجود نیامد.
البته iPhone 11 همیشه وظایف را با سرعت اجرا نمیکرد، به عنوان مثال پردازش عکس یا ویدیو گاهی چند ثانیه زمان میبرد که البته باید انتظار داشته باشیم چرا که پردازش ویدیو با کیفیت 4K یا عکس های Night Mode بسیار دشوار است.
در مدت زمان تست دستگاه، هیچگونه مشکل بزرگ یا نگران کننده ای مشاهده نشد. iPhone 11 یک دستگاه سریع، هوشمند و زیباست که از بسیاری از دستگاه های هم قیمت خود امکانات و قدرت بیشتری دارد.
آیفون 11 یک تفاوت با iPhone XR سال گذشته دارد و آن حذف 3D Touch است، بنابراین از این پس فشار بیشتر به نمایشگر منوی اضافه ای را پدید نمی آورد. به جای فشار برای دیدن عملکرد های بیشتر باید لمس خود را کمی بیشتر نگاه دارید.



بررسی عمر و کیفیت باتری در آیفون 11


یکی از برجسته ترین ویژگی های iPhone XR این بود که بیشترین عمر باتری گوشی موبایل  را بین آیفون های آن سال داشت. در تست هایی که انجام دادیم، در ابتدا تصور کردیم که تست های ما ایراد دارد، ولی همه چیز کاملا درست بود و iPhone 11 هم چنین رویه ای را پیش گرفته است. این دستگاه از نظر عمر باتری بسیار خوب عمل کرد و به راحتی میتوان از آن انتظار یک روز کامل همراهی را داشت.
در استفاده کم، توانستیم تا 27 ساعت این دستگاه را روشن نگاه داریم. ساعت 8:20 دقیقه صبح آن را از شارژ جدا کردیم، ساعت 11 صبح روز بعد، وقتی قصد استفاده به عنوان هاتسپات را داشتیم، دستگاه خاموش شد. در این 27 ساعت حدود یک ساعت به استریم ویدیو پرداختیم، کمی موزیک پخش کردیم و حدود 45 دقیقه هم با دوربین دستگاه کار کردیم.
در استفاده سنگین تر شامل دانلود اپ و استریم موزیک از طریق بلوتوث و چک کردن مداوم ایمیل ها، بعد از ده شب باتری خالی شد. به طور کلی عمل باتری آیفون 11 به اندازه XR سال گذشته تحسین برانگیز نیست ولی با اینحال از چیزی که از یک آیفون انتظار داریم، بهتر است.




 تصاویر iPhone 11 -64GB

این مقدار از عمر باتری، به هیچ وجه جزو بهترین های بازار نیست، اگر به دنبال دستگاهی هستید که عمر باتری بالایی داشته باشد، باید در سیستم عامل اندروید بگردید چرا که برخی از اسمارت فون های آن عمر باتری تحسین برانگیزی دارد. ولی اگر کاربر اپل هستید، iPhone 11 عمر باتری معقولی ارائه میدهد.
داخل جعبه این دستگاه خبری از شارژر سریع نیست که البته همین باعث کاهش هزینه های تمام شده است. چرا که iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max با شارژ های 18 واتی سریعی عرضه میشوند، که بسیار سریع آن ها را شارژ میکند.
برای اینکه تفاوت سرعت آن ها مقایسه کنیم، آیفون 11 را یک بار با شارژ معمولی و یک بار با آداپتور شارژ سریع، شارژ کردیم.

با استفاده از شارژ استاندارد درون جعبه، در بیست دقیقه اول شارژ دستگاه به 10 درصد رسید و همین ریتم هر دو دقیقه یک درصد تا شارژ کامل دستگاه ادامه پیدا کرد.
با استفاده از شارژر سریع اما نتایج خارق العاده بود. در 24 دقیقه اول، شارژ دستگاه از 0 به 35 رسیده بود و شارژ کامل در کمتر از یک ساعت انجام شد. توصیه میشود هنگام خرید iPhone 11 حتما یک آداپتور شارژ سریع هم خریداری کنید.
در آخر لازم به ذکر است که آیفون جدید از شارژ بیسیم هم پشتیبانی میکند، بنابراین حالا کافی است برای خانه یه محل کار خود پد شارژر بیسیم بخرید و هیچوقت نگران کمبود باتری نباشید.



جمع بندی


نقاط قوت
پیشرفت در عملکرد دوربین
اضافه شدن رنگ های جدید


عمر باتری خوب

نقاط ضعف
طراحی یکسان با iPhone XR سال گذشته
حذف دانگل هدفون درون جعبه
برآمدگی بزرگ دوربین های پشتی

نظرات کاربران در مورد بررسی تخصصی گوشی iPhone 11 - آیفون 11 اپل


* الزامی
* الزامی