گوشی های جدید و پرچم دار سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس با قیمت پایه 949 دلاری معرفی شدند

پنج‌شنبه 17 مرداد 1398
موبايل
با پرچمداران جدید سامسونگ آشنا شوید؛ Galaxy Note10 و Galaxy Note10+ از را رسیدند
برای اولین بار است که سامسونگ تصمیم گرفته پرچمداران سری Note خود را در دو اندازه معرفی و عرضه کند تا آپشن بیشتری در اختیار علاقمندان قرار دهد. با پنل 6.8 اینچی، Galaxy Note10+ plus  نمایشگر بزرگتری دارد و تجربه دستگاه های نوت را در اندازه بزرگتری به ارمغان می آورد، در حالیکه Galaxy Note 10     تقریباً هم اندازه با Galaxy S10 میباشد و کمی از S10+ کوچکتر است.
حالا قلم S Pen پرچمداران جدید، ویژگی های جدیدی دارند که آن را مفید تر از قبل کرده است. سامسونگ حالا قلم های جدید خود را به سنسور های شتاب سنج و ژیروسکوپ مجهز کرده و آن را به یک کنترلر حرکتی تبدیل کرده است. ژست های پیش فرضی در آن قرار داده که به کاربر کمک میکند تا از فاصله چند سانتی بتواند با رابط کاربری کار کند ولی شرکت سازنده کیت توسعه Air Actions را ارائه داده تا توسعه دهندگان بازی و اپلیکیشن بتوانند از قابلیت های این قلم استفاده کنند.
هر دو اسمارت فون قلم های یکسانی دارند ولی سطح کار آن ها متفاوت است. نسخه بزرگتر یک پنل نمایشگر 6.8 اینچی از نوع Dynamic AMOLED دارد که با رزولیشن 1440p+ تراکم پیکسلی 498ppi را ارائه میدهند.
Galaxy Note10 کوچکتر اما یک نمایشگر 6.3 اینچی Dynamic AMOLED دارد که رزولیشن آن 1080p+ است و تراکم پیکسلی 401ppi دارد. هر دو نمایشگر از تکنولوژی های HDR10+ و Dynamic Tone Mapping بهره میبرند تا بدون توجه به کیفیت محتوا، بهترین کیفیت تصویر را به نمایش در آورند.
هر دو مدل از ساختمان دوربین سه گانه مشابهی استفاده میکنند. دوربین اصلی یک سنسور 12 مگاپیکسلی دارد که لرزشگیر اوپتیکال و دیافراگم متغیر f/1.5 و f/2.4 هم به آن اضافه شده است. یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با OIS هم در کنار آن تعبیه شده و یک لنز 16 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 123 درجه ای هم آن را همراهی میکند.
Galaxy Note10+Plus در کنار این دوربین یک سنسور ToF سه بعدی هم دارد که از اپلیکیشن 3D Scanner استفاده میکند تا مدل های سه بعدی از اشیا واقعی بسازد. این سنسور میتواند اشیا تا ابعاد 80 در 80 در 80 سانتی متر را اسکن کند.
بر خلاف سری پرچمداران S10، حفره درون نمایشگر دو عضو جدید سری Note10 در وسط بخش بالایی نمایشگر تعبیه شده و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی آن زاویه دید 80 درجه ای با فوکوس خودکار دارد.


این دستگاه میتواند ویدیو های 4K ضبط کند و ویژگی هایی مثل Live focus video و نسخه بهبود یافته ای از قابلیت Super Steady که Hyperlapse mode هم در آن به کار رفته است. کاربران همچنین ویرایشگر پیشرفته تری هم دریافت میکنند و میتوانند از قابلیت های S Pen برای انتخاب و ویرایشگر بهتر و سریعتر بهره ببرند. همچنین برای کاربرانی که به قابلیت های پیشرفته تر ویرایشگری نیاز دارند، نسخه سازگار با قلم اپ Adobe Premier Rush هم برای دانلود رایگان وجود دارد.
هم Note10 و هم Note10+ Plus  در نسخه های LTE و 5G عرضه میشوند، اگرچه به این دلیل که هنوز اپراتور ها قادر به عرضه نسل بعدی اینترنت نیستند، اسمارت فون های 5G در تعداد محدود تولید و عرضه میشوند.
هر دو پرچمدار جدید کره ای ها به صورت استاندارد 256 گیگابایت حافظه داخلی دارند و نسخه های 512 گیگابایتی آن هم موجود خواهد بود. نسخه پایه Note10 8 گیگابایت رم دارد در حالیکه نسخه 5G با 12 گیگابایت رم عرضه خواهد شد، در این بین Note10+ تنها در نسخه 12 گیگابایتی به بازار خواهد آمد. همچنین فقط نسخه پلاس از کارت حافظه microSD پشتیبانی میکند و امکان افزایش حافظه تا 1 ترابایت را فراهم میکند. البته این شیار از نوع هیبریدی است و کاربر بین سیمکارت دوم و حافظه بیشتر باید یک گزینه را انتخاب کند.
طبق معمول محصولات سامسونگ، پرچمداران جدید از دو چیپست استفاده خواهند کرد، نسخه هایی از آن ها چیپست Exynos 9825 جدید را مورد استفاده قرار خواهند داد در حالیکه نسخه های دیگر همان چیپست اسنپدراگون 855 را خواهند داشت.
Galaxy Note10+ همچنین باتری 4300 میلی آمپر ساعتی بزرگی هم خواهد داشت که میتواند با تکنولوژی Super Fast Charging با توان 45 واتی شارژ شود. سامسونگ مدعی است که تنها 30 دقیقه شارژ با این شارژر میتواند انرژی مورد نیاز یک روز گوشی را فراهم کند. البته نکته اینجاست که شارژر های 45 واتی باید به صورت جداگانه خریداری شوند چراکه درون جعبه یک شارژر معمولی 25 واتی قرار دارد.
برادر کوچکتر هم یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی دارد که میتواند با توان 25 واتی شارژ شود. هر دو دستگاه از شارژ سریع بیسیم و شارژ معکوس پشتیبانی میکنند، پس میتوانند با گوشی خود لوازم جانبی مثل Galaxy Watch یا Galaxy Buds را شارژ کنید.
هر دو عضو سری Note10 اسپیکر های استریو دارند و با هدفون های USB-C عرضه میشوند، چرا که دیگر خبری از جک هدفون 3.5 میلی متری نخواهد بود. شرکت سامسونگ برای خلق صدایی بهتر، برای تولید اسپیکر و هدفون ها از شرکت َAKG کمک گرفته است.
قابلیت جدید Link to Windows باعث میشود تا اعلان ها، پیام ها و عکس های کاربر از طریق رایانه شخصی و Windows 10 قابل کنترل باشد. این قابلیت میتواند از طریق Control Panel رایانه فعال شود.
قابلیت جدید کهکشانی های سامسونگ، PlayGalaxy Link نام دارد که کاربر را قادر میسازد تا یک بازی رایانه ای را با گوشی ادامه دهد، احتمالا این قابلیت از طریق Nvidia GameStream یا Steam Link ارائه خواهد شد. این گوشی ها همچنین از باریک ترین سیستم خنک کننده مایع هم استفاده میکنند تا هنگام پردازش های سنگین دمای دستگاه بالا نرود.
امکان پیش خرید Galaxy Note10 و Galaxy Note10+ از شانزدهم مرداد ماه فراهم شده است ولی فرآیند عرضه و ارسال کالا از اول شهریور آغاز خواهد شد. این سه اسمارت فون در سه رنگ Aura Glow، Aura White و Aura Black عرضه خواهند شد که همان رنگ های شفق قطبی، سفید و مشکی است که در بازتاب نور های مختلف رنگ بندی آن تغییر میکند. همچنین گفته میشود که بازار های خاصی از جهان نسخه Aura Pink از Note10 و نسخه Aura Blue از Note10+ را نیز دریافت خواهند کرد.
قیمت پایه Galaxy Note10 در آمریکا 949 دلار و در اروپا 949 یورو خواهد بود. مدل پایه Galaxy Note10+ هم 1099 دلار و 1099 یورو خواهد بود، در حالیکه نسخه 12/512 آن با برچسب قیمت 1199 دلار و 1199 یورو روانه بازار خواهد شد.


 مشاهده قیمت خرید و فروش انواع گوشی موبایل در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد گوشی های جدید و پرچم دار سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس با قیمت پایه 949 دلاری معرفی شدند


* الزامی
* الزامی