بررسی تخصصی گوشی P30 Pro هوآوی

پنج‌شنبه 6 تیر 1398
موبايل
نقد و بررسی کامل و جامع گوشی پی 30 پرو Huawei برای آشنایی با کیفیت دوربین قدرتمند این گوشی و همچنین آگاهی به نقاط ضعف و قوت و همچنین کیفیت صفحه نمایش و باطری و سایر ویژگی ها
هوآوی این روزها در بازار گوشی های هوشمند یکه‌تاری می کند و توانسته با عرضه مدل های مختلف در طراحی ها و البته قیمت‌های مقرون به صرفه، بخش قابل توجهی از سفره پهن‌شده در بازار اسمارت‌فون ها را از آن خود کند. 
هنوز پنج ماه از عرضه گوشی قدرتمند میت 20 پرو نگذشته، که این شرکت چینی باری دیگر با رونمایی از محصولی جدید تحت عنوان پی 30 پرو و یا همان P30 Pro نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. تنوعی که هوآوی به محصولات خود می دهد، سبب تمایز آن با دیگر کمپانی ها شده و به همین جهت، خریداران خود را به خریدارانی وفادار به محصولات خود تبدیل کرده است. در ادامه برآنیم تا نگاهی دقیق‌تر به این عضو جدید و قابلیت های آن بیاندازیم. با ما همراه باشید.




 تصاویر P30 Pro



محتویات جعبه گوشی P30 Pro


·  گوشی پی 30 پرو
·  شارژر دیواری 40 واتی
·  کابل USB-C به کابل USB استاندارد
·  کیس سیلیکونی
·  ابزار خارج کردن سیمکارت



طراحی P30 Pro


P30 Pro شرکت هوآوی از بدنه ای با مواد اولیه باکیفیت و طراحی چشم نوازی بهره می برد که آن را در جمع زیباترین مدل‌های بازار جای می دهد. این گوشی در رنگ های مختلف به دست کاربران خواهد رسید که تنوع رنگ آن بر جذابیت های این محصول می افزاید.
همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، در قسمت پشتی گوشی آرایش دوربین های پی 30 پرو را می بینید که به صورت عمودی در کنار هم جای گرفته اند و فلش LED نیز در قسمت کناری این دوربین ها تعبیه شده است. 




 تصاویر P30 Pro




دکمه های تنظیم صدا و پاور نیز در سمت چپ بدنه مشاهده می شوند، اما در سمت راست بدنه از هیچ دکمه ای استفاده نشده است. نمایشگر 6.47 اینچی امولد این گوشی به گونه ای طراحی شده که تقریبا تمامی پنل جلویی را پوشانده و در قسمت های کناری نیز به صورت خمیده طراحی شده است.  هوآوی ضخامت بدنه این اسمارت فون را برابر با 8.41 میلیمتر در نظر گرفته و وزن آن نیز به چیزی حدود 192 گرم می رسد. متاسفانه خبری از ورودی 3.5 میلیمتری هدفون در پی 30 پرو نیست اما با این حال، قابلیت IR Blaster در این گوشی وجود دارد که با کمک آن، کاربران می توانند از گوشی به عنوان یک ریموت کنترل برای انواع دستگاه ها استفاده کنند. 
ناگفته نماند که پی 30 پرو از استاندارد IP8 بهره می برد که به لطف این ویژگی، گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم خواهد بود.




 تصاویر P30 Pro



نمایشگر P30 Pro


P30 Pro  شرکت هوآوی از یک نمایشگر 6.47 اینچی امولد با رزولوشن 1080 در 2340 و تراکم پیکسل 398ppi بهره می برد. این نمایشگر از وضوح و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و با حداکثر روشنایی 581 نیتی خود، قادر است خیال کاربر را از مشاهده اطلاعات روی نمایشگر، حتی در روزهای آفتابی و زیر نور مستفیم خورشید راحت کند. طبق تست های بعمل آمده، نمایشگر پی 30 پرو از عملکرد نسبتا بهتری نسبت به مدل پی 20 پرو برخوردار است. البته هوآوی دست کاربر را برای اعمال تغییرات در کیفیت ارائه محتوا بر روی نمایشگر دستگاه باز کرده است.




 تصاویر P30 Pro



حسگر اثر انگشت درون نمایشگر P30 Pro


اگر بخواهیم گوشی های عرضه شده در سال 2019 را با مدل های دو سال پیش مقایسه کنیم، تفاوت هایی را مشاهده خواهیم کرد که همگی از رشد تکنولوژی در طی یکی دو سال اخیر حکایت دارند. یکی از این فناوری های جدید، حسگر اثر انگشت است که اخیرا به شکلی جدید در اسمارت فون های پرچمدار به کار رفته است. پی 30 پرو نیز یکی از این گوشی هاست که به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر مجهز شده است. بدین معنی که دیگر خبری از جاسازی اسکنر اثر انکشت در قسمت پایینی بدنه، دکمه پاور و یا قاب پشتی گوشی نیست و این سنسور، به زیر نمایشگر منتقل شده تا کاربر بتواند تنها با لمس نمایشگر، گوشی خود را آنلاک کند. این قابلیت از تکنولوژی اپتیکال برای شناسایی اثر انگشت فرد استفاده و با کمک نوری که به انگشت کاربر، تابانده و برگشت داده می شود، قفل دستگاه را باز می کند. طبق تست ها و گفته های مقامات هوآوی، سرعت حسگر اثر انگشت درون نمایشگر پی 30 پرو حدود 30 درصد بیشتر از نمونه های مشابه موجود است و امنیت آن نیز بیشتر شده است.




 تصاویر P30 Pro


نرم افزار و رابط کاربری P30 Pro


هوآوی نیز همانند بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند، از سیستم عامل محبوب اندروید برای گوشی های خود استفاده می کند و P30 Pro را نیز به نسخه جدید این نرم افزار یعنی اندروید 9.0 پای مجهز کرده است. البته این شرکت، رابط کاربری اختصاصی خود یعنی Emotion UI را نیز توسعه داده تا فضایی متفاوت را از کار با گوشی های خود برای کاربران به ارمغان آورد. محیط نرم افزاری این دستگاه، کاملا یکنواخت و کاربرپسند بوده و از سرعت واکنش بالایی نیز برخوردار است. برای آن هایی که تجربه کار با گوشی های هوآوی و بویژه سری «پی» را دارند، این محیط برایشان کاملا آشناست که البته چند قابلیت و تغییر جدید نیز به آن اضافه شده که سبب بهبود عملکرد دستگاه می شود. اما با این حال، دیگر کاربران نیز مشکل چندانی با نرم افزارها و رابط کاربری دستگاه نخواهند داشت و با اندک زمانی کار کردن، با آن آشنا خواهند شد. از جمله ویژگی های P30 Pro می توان به GPU Turbo 2.0 اشاره کرد که با کمک آن، کاربر می تواند سرعت کلاک پردازنده گرافیکی دستگاه را ارتقا دهد تا مشکلی در اجرای بازی های موبایلی پیش نیاید. قابلیت دیگر، Digital Balance  است که درواقع، برنامه ای برای جلوگیری از مصرف بیش از حد اپلیکیشن های اجتماعی محسوب می شود. با این نرم افزار، کاربران می توانند میزان مصرف اپلیکیشن ها را کنترل و برای آن محدودیت هایی را تعیین کنند.




 تصاویر P30 Pro



سخت افزار و عملکرد P30 Pro


هر دو محصول جدید هواوی یعنی P30  و  P30 Pro به نسل جدید پردازنده های اختصاصی شرکت هوآوی که با نام Kirin 980 شناخته می شود، مجهز شده اند. این پردازنده به عنوان اولین چیپ اندرویدی تولید شده با فناوری 7 نانومتری است که قادر است عملکردی مشابه با پردازنده اسنپدراگون 855 را به ارمغان خواهد آورد. بار گرافیکی این دستگاه نیز روی دوش چیپ Mali G76 است که جزو تراشه قدرتمند برای پردازش های گرافیکی به حساب می آید. این گوشی در چند مدل روانه بازار خواهد شد که مدل پیشرفته آن از حافظه داخلی 512 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی بهره می برد. مدل های مجهز به رم 6 گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی 128 و 256 گیگابایتی نیز موجود است. خوشبختانه امکان استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی نیز برای آن دسته از کاربرانی که به فضای ذخیره سازی بیشتری احتیاج دارند، فراهم شده است.




 تصاویر P30 Pro



کیفیت دوربین P30 Pro


به جرات می توان هوآوی را در عرضه اسمارت فون هایی مجهز به دوربین های پیشرفته و با تکنولوژی های جدید، یکی از پیشگامان بازار دانست. اوج هنر مهندسان هوآوی درP30 Pro را می توان در دوربین آن مشاهده کرد به طوری که در ثسمت پشتی دستگاه از سیستم دوربین چهارگانه استفاده شده که هر کدام قابلیت های خاص به خود را دارند. و اما مشخصات این دوربین ها:
·  سنسور 20 مگاپیکسلی اولترا واید 16 میلیمتری با دیافراگم f/2.2 
·  سنسور 40 مگاپیکسلی سوپر اسپکترام 27 میلیمتری با دیافراگم f/1.6
·  سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 5 برابری و لرزشگر اپیتکال و دیافراگم f/3.4
·  سنسور ToF برای عمق بخشی
·  دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0

برای توضیح بیشتر باید گفت که دوربین اصلی پی 30 پرو، 40 مگاپیکسلی است که به لطف دیافراگم f/1.6 از قابلیت جذب نور بسیار بالایی برخوردار است و می تواند برای عکاسی در محیط هایی با نور کم و یا در ساعات پایانی روز بسیار مفید واقع شود. 
سنسور 8 مگاپیکسلی گوشی نیز که به عنوان دوربین زوم نیز شناخته می شود از قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری بهره می برد و به ویژگی هایی همچون لرزشگیر اپتیکل و فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز است. 
دوربین بعدی، که از سنسور 20 مگاپیکسلی بهره می برد، سنسور فوق عریض است که ویژگی هایی همانند فوکوس خودکار تشخیص فاز را در خود جای داده است.
و اما دوربین چهارم که با عنوان ToF در این گوشی و در کنار سه دوربین قبلی جای گرفته، برای عمق بخشی به تصاویر و جداسازی سوژه از پس زمینه مورد استفاده قرار می گیرد




 تصاویر P30 Pro



کیفیت عکس های گرفته شده با دوربین P30 Pro


نمونه عکس های ثبت شده با P30 Pro به خوبی از عملکرد فوق العاده دوربین این محصول خبر می دهند. همانطور که مشاهده می کنید، تصاویر از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و جزییات به طور دقیق و رنگ ها نیز بسیار نزدیک به آنچه که در طبیعت می بینیم، ثبت شده اند. در ادامه چند نمونه از این عکس ها را مشاهده می کنید.




 تصاویر P30 Pro




 تصاویر P30 Pro




 تصاویر P30 Pro




 تصاویر P30 Pro




 تصاویر P30 Pro




 تصاویر P30 Pro



نمونه عکس های سلفی گرفته شده با دوربین P30 pro





 تصاویر P30 Pro




 تصاویر P30 Pro



عکاسی در شب و با حالت Night Mode


همانطور که از تصاویر برمی آید، P30 pro نه تنها در محیط هایی با نور مناسب، در محیط های کم نور نیز نمایش قابل قبولی را از خود بر جای گذاشته است. خوشبختانه، این قابلیت در اغلب گوشی ها مشاهده نمی شود و عکس هایی که در شب گرفته می شوند، از دقت رنگ و همچنین جزییات بسیار پایینی برخوردارند




 تصاویر P30 Pro




 تصاویر P30 Pro



عکس های زاویه باز و پرتره


این روزها، عکاسی در حالت پرتره در نزد کاربران گوشی های هوشمند بسیار محبوب شده است. گوشی های چند دوربینه، به خوبی می توانند پرتره های مورد نظر را ثبت کنند که P30 pro نیز به دلیل برخورداری از دوربین چهارگانه پیشرفته، یکی از بهترین گوشی ها برای این امر به شمار می آید. در ادامه می توانید نمونه هایی از این عکس ها را مشاهده کنید.




 تصاویر P30 Pro




 تصاویر P30 Pro




 تصاویر P30 Pro



کیفیت فیلمبرداری P30 pro


گوشی های هوشمند به لطف دوربین های پیشرفته و چندگانه خود، توانستند کاربران را از حمل دوربین های عکاسی و فیلم برداری حجیم و سنگین بی نیاز کنند. P30 pro نیز یکی از این گوشی هاست که قادر به ضبط ویدیو در حالت ها و کیفیت های مختلف است. این گوشی می تواند ویدیوهای با کیفیت بالای 4k و همچنین 1080Pرا با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. البته در حالت 1080P می توان از نرخ 60 فریم بر ثانیه نیز بهره برد که متاسفانه نمی توان از این نرخ فریم برای ویدیوهای 4k استفاده کرد. با این حال، هوآوی این وعده را داده که بزودی و با عرضه یک بروزرسانی نرم افزاری، قابلیت فیلم برداری همزمان دوربین های پشتی و سلفی به این گوشی اضافه خواهد شد که باید منتظر ماند و دید.



طول عمر باتری P30 Pro


برای گوشی هایی با نمایشگرهایی بزرگ، باتری گوشی  به عنوان یکی از مهمترین فاکتورها برای خرید محسوب می شود. خوشبختانه هوآوی در طی سال های اخیر، تلاش گسترده ای را در زمینه ارتقای ارتقای این قابلیت در اسمارت فون های خود انجام داده و باتری 4200 میلی آمپری پی 30 پرو نیز به خوبی بر این ادعا صحه می گذارد. این باتری قادر است با یکبار شارژ، انرژی مورد نیاز برای دو روز کار کردن با دستگاه را فراهم کند که در نوع خود کم نظیر است. این باتری از ویژگی هایی همچون شارژ وایرلس وشارژ سریع نیز بهره می برد که اخیرا مورد توجه بسیاری از کمپانی ها و حتی کاربران قرار گرفته است




 تصاویر P30 Pro



جمع بندی


بی‌تردید،P30 Pro  نتیجه تلاش مجدانه مهندسان کمپانی هوآوی در طی ماه های اخیر برای عرضه اسمارت فونی در کلاس یک پرچمدار واقعی است. این گوشی با ظاهر زیبا و آراسته و مشخصات سخت افزاری قدرتمند خود، می تواند پشت ویترین فروشگاه برای هر خریداری دلبری کند. محصولی که از جمله ویژگی های آن می توان به طراحی امروزی، نمایشگر باکیفیت، دوربین های فوق پیشرفته، بدنه ای مقاوم، باتری پرقدرت، ظرفیت بالای ذخیره سازی اطلاعات و پردازنده ای با هسته های پردازشی قدرتمند اشاره کرد.




 تصاویر P30 Pro

نقاط قوت:
·  طراحی جدید
·  نمایشگر باکیفیت
·  باتری قوی
·  دوربین پیشرفته چهارگانه
·  عملکرد سخت افزاری مطلوب
·  شارژ سریع 40 واتی
·  سنسور اثر انگشت سریع و ایمن
·  بدنه ضد آب

نقاط ضعف:
·  قیمت نسبتا زیاد
·  عدم پشتیبانی از فیلم برداری 4k با نرخ 60 فریم بر ثانیه
·  عملکرد نسبتا ضعیف اسپیکر



مشاهده قیمت به روز فروشندگان آنلاین گوشی  P30  Pro

نظرات کاربران در مورد بررسی تخصصی گوشی P30 Pro هوآوی


* الزامی
* الزامی