با گوشی های جدید با Google Pixel 3 و Google Pixel 3 XL آشنا شوید

پنج‌شنبه 19 مهر 1397
موبايل
مراسم Made by Google که شب گذشته برگزار شد حاوی اخبار هیجان انگیزی بود که بسیاری از علاقمندان به تکنولوژی را به وجد آورد
یکی از این خبرها، رونمایی از Google Pixel 3 و Google Pixel 3 XL است که به جز اندازه نمایشگر و گنجایش باتری، کاملاً شبیه به هم طراحی شده اند، در ادامه به معرفی و بررسی آن میپردازیم.

نمایشگر
هر دو برادر از پنل های OLED استفاده میکنند اما نمایشگر XL پنلی 6.3 اینچی با رزولیشن 1440 x 2960 است که با تراکم پیکسل 532 پیکسل در اینچی و نسبت تصویر 18.5:9، کیفیت تصویر بی نظیری را به ارمغان خواهد آورد.
Pixel 3 اما پنلی 5.5 اینچی با نسبت تصویر 18:9 و رزولیشن 1080 x 2160 خواهد داشت و بر خلاف برادر بزرگتر، بدون بریدگی نمایشگر خواهد بود.


از جمله نقاط قوت نمایشگر ها میتوان به پشتیبانی از HDR و قابلیت Always On (همیشه روشن) اشاره کرد. قابلیت HDR رنگ ها را زنده تر و جذاب تر به نمایش خواهد گذاشت و قابلیت همیشه روشن هم نام موزیک در حال پخش را روی صفحه نمایش خاموش نشان خواهد داد و تقریباً کاربردی همانند AOD های سامسونگ را ارائه میدهد. همچنین اعلام شده که هر دو طرف بدنه پیکسل های امسال، با شیشه Gorilla Glass 5 محافظت خواهد شد.
باتری
باتری Pixel 3 XL، 3430 میلی آمپر ساعت گنجایش خواهد داشت که اندکی (90 میلی آمپر ساعت) از نسخه همرده خود در سال گذشته کمتر است. در حالیکه Pixel 3 از یک باتری 2915 میلی آمپر ساعتی استفاده میکند که نسبت به نسخه قبلی 215 میلی آمپر ساعت افزایش گنجایش داشته است.
ویژگی جدید (البته اگر بتوان آن را جدید نامید) آن ها اما به کارگیری شارژ بیسیم است. شارژر Pixel Stand میتواند با توان 10 واتی پیکسل های امسال را شارژ کند که سرعت بسیار خوبی را به نمایش خواهد گذاشت. همچنین گفته شده این شارژر هنگام شارژ اسمارت فون، آن را به Google Home، قاب عکس یا آلارم تبدیل میکند.
شارژر کابلی هم سرعتی قابل ستایش دارد چرا که میتوان با کابل و شارژ درون جعبه، اسمارت فون ها را با توان 18 واتی شارژ کرد. گوگل مدعی شده که تنها با 15 دقیقه شارژ، میتوان 7 ساعت دستگاه را روشن نگاه داشت.
دوربین پشتی
سخت افزار دوربین ها نیز نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و هر دو دستگاه از یک لنز 12.2 مگاپیکسلی با لرزشگیر اوپتیکال، اندازه پیکسل 1.4 میکرو متری و درجه دیافراگم f/1,8 استفاده میکنند و ویژگی های جدید دوربین به بخش نرم افزار مربوط میشود. قابلیت HDR+ در پیکسل های امسال نیز دیده میشود که در بخش Top Shot قابل دسترسی است.
شرکت سازنده مدعی شده که در بخش دوربین، یک سیستم هوش مصنوعی به کمک کاربر خواهد آمد که بعد از ثبت چندین تصویر، به صورت خودکار بهترین عکس را انتخاب کرده و هنگام ضبط ویدیو نیز بهترین حالت را به کار میگیرد. قابلیتی به نام Photobooth نیز وجود دارد که با هر لبخند سوژه، تصویری را ثبت میکند.
Zoom هم نام دیگر قابلیت وابسته به هوش مصنوعی است که سعی دارد در غیاب لنز تله فوتو، به کمک ارتقای کیفیت تصویر در هنگام زوم دیجیتال بیاید.
متاسفانه دوربین اصلی هنوز قادر به ضبط ویدیو های 4K با سرعت 60fps نیست اما تکنولوژی ای به نام Fused Video Stabilization وجود خواهد داشت که در حالت 4K و 30fps به خوبی لرزش های ناشی از راه رفتن یا حتی دویدن را از بین میبرد. البته گفته شده که بهترین کارایی آن، در کیفیت 1080 نمایان خواهد شد.
گوگل همچنین اعلام کرده که در به روز رسانی بعدی ویژگی Night Sight را به پیکسل های امسال اضافه خواهد کرد که در شرایط کم نوری، بدون استفاده از فلش تصاویر بهتر و با جزئیات بیشتری را ثبت میکند.
دوربین سلفی
میتوان با اطمینان گفت که مهمترین تغییر در ساختمان دوربین پیکسل های امسال، استفاده از دوربین دوگانه در بخش جلویی آن هاست. هر دو دستگاه از دو سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده میکنند که یکی از آن ها زاویه دید 97 درجه ای، و دیگری زاویه دید 75 درجه ای را به ارمغان خواهد آورد. درجه دیافراگم لنز اصلی f/1.8 خواهد بود در حالیکه درجه دیافراگم لنز عریض f/2.2 اعلام شده است.
در غیاب تکنولوژی FVS (Fused Video Stabilization)، هر دو لنز سلفی از تکنولوژی لرزشگیر دیجیتال بهره خواهند برد.
صدا
هر دو پیکسل امسال از بلندگو های بسیار با کیفیت استریو استفاده میکنند. از آنجاییکه در حال حاضر استفاده از جک 3.5 میلی متری کمی قدیمی شده، گوگل برای اولین بار در جعبه پیکسل های امسال، هدفون هایی قرار داده که بسیار خاص هستند.
درون جعبه هر دو پیکسل، هدفون Pixel USB-C قرار دارد که به دستیار هوشمند Google Assistant تجهیز شده است. این هدفون قادر به تشخیص فرمان های صوتی، قرائت پیام ها و پاسخ به آن ها و در نهایت ترجمه همزمان میباشد.
همچنین در جعبه این اسمارت فون ها میتوان یک آداپتور تبدیل USB-C به جک 3.5 میلی متری را یافت که گفته میشود شارژ کمتری استفاده میکند و کیفیت صدا را نیز بهبود میبخشد.
سخت افزار
همانند دیگر قابلیت ها و مشخصات فنی، هر دو نسخه پیکسل امسال از یک نوع چیپست و حافظه رم استفاده میکنند. هر دو اسمارت فون از چیپست اسنپدراگون 845 ساخت کوالکام استفاده میکنند که البته سرعت کلاک هسته های قویتر را تا 2.5 گیگاهرتز و هسته های کوچکتر را تا 1.6 گیگاهرتز کاهش داده اند تا در مصرف باتری صرفه جویی شود. البته این کاهش سرعت تنها دو دهم گیگاهرتز است بنابراین نباید نگران کاهش عملکرد دستگاه باشیم.
متاسفانه شرکت گوگل حافظه رم پیکسل های امسال خود را نسبت به سال گذشته افزایش نداده و امسال هم شاهد استفاده از یک رم 4 گیگابایتی در هر دو دستگاه هستیم. فضای ذخیره سازی داخلی هم 64 یا 128 گیگابایت خواهد بود و امکان استفاده از کارت حافظه خارجی نیز وجود نخواهد داشت.
سایر ویژگی ها
هر دو دستگاه مجوز IP68 را دریافت کرده اند به این معنی که کاربر میتواند به مدت یک ساعت تا عمق یک و نیم متری آب هم از اسمارت فون خود استفاده کند.
همچنین اعلام شده که در کنار دو رنگ سفید و مشکی،رنگی نزدیک به کِرِمی هم وجود خواهد داشت که البته گوگل آن را Not Pink نام گذاری کرده است.
محل تعبیه اسکنر اثر انگشت هم در همان مکان قبلی خود یعنی در پشت دستگاه باقی مانده است.
 قیمت و تاریخ عرضه
شهروندان آمریکایی میتوانند از بیست و هفتم مهر ماه پیکسل های جدید گوگل را خریداری کنند اما تاریخ عرضه در قاره اروپا، یازدهم آبان ماه خواهد بود. مدل های 64 و 128 گیگابایتی Pixel 3 به ترتیب 850 و 950 یورو قیمت خواهد داشت در حالیکه برای تهیه مدل های 64 یا 128 گیگابایتی Pixel 3 XL باید به ترتیب 950 یا 1050 یورو پول پرداخت کنید.
در کشور آمریکا نیز قیمت مدل پایه برای Pixel 3، 800 دلار و برای Pixel 3 XL، 900 دلار اعلام شده است. در کشور انگلستان هم قیمت Pixel 3، 739 یا 839 پوند خواهد بود در حالیکه نسخه XL بر چسب قیمت 869 یا 969 پوندی خواهد داشت.

مشاهده قیمت به روز گوشی های پیکسل گوگل در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد با گوشی های جدید با Google Pixel 3 و Google Pixel 3 XL آشنا شوید


* الزامی
* الزامی