گوشی جدید ال جی با نام LG V40 ThinQ با قیمت 900 دلار و دوربین سه گانه و لنز فوق عریض معرفی شد

پنج‌شنبه 12 مهر 1397
موبايل
LG V40 ThinQ اولین اسمارت فون با دوربین سه گانه جهان نیست اما اولین اسمارت فون بهره مند از یک لنز فوق عریض به همراه یک لنز تله فوتو و یک لنز معمولی در جهان است
با زاویه دید 107 درجه ای لنز فوق عریض، 78 درجه ای لنز اصلی و 45 درجه ای لنز تله فوتو، حالا V40 ThinQ قادر است زوم اوپتیکال سه برابری را به ارمغان آورد.
لنز اصلی یک سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.4 میکرو متری است که در مقایسه با اندازه پیکسل 1 میکرو متری LG G7 و V35، بهبود قابل توجهی به شمار می آید. این سنسور در کنار قابلیت لرزشگیر اوپتیکال، درجه دیافراگم f/1.5 نیز دارد که باعث میشود کیفیت تصاویر ثبت شده در محیط های تاریک به طرز چشمگیری بهبود یابد. این لنز اولین سنسور بهره مند از تکنولوژی فوکوس خودکار Dual Pixel ساخت این شرکت نیز هست.
دو لنز دیگر این اسمارت فون به کاربر کمک میکنند که به راحتی تا سه برابر زوم کرده یا پرتره های زیبا ثبت کند. به گفته شرکت سازنده، لنز تله یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است اما لنز فوق عریض V40 ThinQ، همان لنز 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 استفاده شده در G7 خواهد بود.
هر سه لنز در دوربین پشتی این پرچمدار، از قابلیت های لرزشگیر دیجیتال و ضبط تصاویر HDR نیز بهره میبرند. بالاترین کیفیت ضبط ویدیو با این اسمارت فون، ثبت ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه است و همچنین امکان ثبت ویدیوهای اسلوموشن با کیفیت 1080p و سرعت 240 فریم بر ثانیه هم وجود خواهد داشت.
موتور هوش مصنوعی به کار رفته در V40 ThinQ به کاربر اجازه میدهد که با هر سه لنز دوربین پشتی تصویری ثبت کرده و از این سه تصویر یک ویدیو یا گیف تولید کند. این موتور هوشمند همچنین با ارتقای کیفیت تصاویر، تشخیص چهره سوژه و انتخاب بهترین مد برای تصویربرداری، به کاربر کمک میکند که در سریع ترین زمان ممکن بهترین تصاویر را ثبت کند.
از حیث نمایشگر نیز شاهد حضور یک پنل OLED 6.4 اینچی FullVision با کیفیت QHD+ و نسبت تصویر 19.5:9 هستیم که البته از HDR10 نیز پشتیبانی کرده و بریدگی قسمت بالایی آن محل قرارگیری دوربین دوگانه سلفی! و سنسور مجاورت است
ویژگی هیجان انگیز دیگر V40 ThinQ، استفاده از یک دوربین دوگانه در بخش جلویی دستگاه است که از یک لنز 8 مگاپیکسلی (با درجه دیافراگم f/1.9 و زاویه دید 80 درجه ای) و یک لنز ثانویه 5 مگاپیکسلی (با دیافراگم f/2.4 و زاویه 90 درجه ای) تشکیل شده است تا هنگام ثبت تصاویر پرتره و سایر ویژگی های جذاب به کمک لنز اصلی بیاید
جدیدترین پرچمدار الجی نیز مثل پدر خود مجوز های IP68 (مقاومت در برابر آب و گرد و خاک) و MIL-STD810G (مقاومت در برابر فشار و ضربه) را اخذ کرده و با وزن 169 گرمی خود، از Galaxy Note9 و iPhone XS Max نیز سبک تر است. وزن V40 ThinQ تنها 7 گرم بیشتر از G7 است اما 0.1 میلی متر از آن نازک تر طراحی شده است.
خوشبختانه شرکت الجی هنوز به هدفون های سیمی اعتقاد دارد. البته یکی از دلایل استفاده از جک 3.5 میلی متری در این پرچمدار، تکنولوژی 32 بیتی QuadDAC است که کیفیت صدای سونیک را به ارمغان می آورد و این کیفیت با هدفون های بلوتوثی قابل اجرا نیست. همچنین گفته شده شرکت سونی در پرچمدار جدید خود از یک اسپیکر BoomBox استفاده کرده تا کیفیت صدای بلندگوها هم به حد اعلا نزدیک باشد.
در زیر بدنه فلز و شیشه V40 ThinQ یک چیپست اسنپدراگون 845 به همراه 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی تعبیه شده که خوشبختانه امکان افزایش آن با کارت های microSD نیز وجود دارد.
گنجایش باتری آن هم 3300 میلی آمپر ساعت اعلام شده که اندکی ناامید کننده به نظر میرسد. البته لازم به ذکر است که V40 اولین اسمارت فون بهره مند از قابلیت شارژ سریع بیسیم شرکت الجی هم میباشد و شارژر کابلی مخصوص آن هم از QuickCharge 3.0 پشتیبانی میکند.
LG V40 ThinQ از بیست و ششم مهر ماه در رنگ های مشکی و آبی با برچسب قیمت 900 دلاری به بازار عرضه خواهد شد.


نظرات کاربران در مورد گوشی جدید ال جی با نام LG V40 ThinQ با قیمت 900 دلار و دوربین سه گانه و لنز فوق عریض معرفی شد


* الزامی
* الزامی