مقایسه گوشی گلگسی S8 با گلگسی S9 سامسونگ

دوشنبه 9 بهمن 1396
موبايل
گلکسی اس 8 در برابر گلکسی اس 9؛ این دو گوشی چه تفاوت هایی در ویژگی ها و مشخصات و کیفیت با هم خواهند داشت؟
سامسونگ قصد دارد تا در ماه فوریه و در خلال برگزاری نمایشگاه MWC 2018 از نسل جدید گوشی های پرچمدار خود به نام های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس رونمایی کند.
گفته می شود که ای دو گوشی جدید به دوربین های پیشرفته تر و با طراحی متفاوت نسبت به دوربین های به کار رفته در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس مجهز خواهند بود. اگرچه هنوز چند هفته ای به 26 فوریه یعنی زمان معرفی کهکشانی های جدید باقی مانده اما در ادامه قصد داریم تا نگاهی به تفاوت های میان گلکسی اس 8 و ویژگی های مورد انتظار برای گلکسی اس 9 بیاندازیم. با ما همراه باشید


طراحی جدید دوربین

بر اساس آخرین گزارش ها، سامسونگ از نسل جدید دوربین های 12 مگاپیکسلی SuperSpeed خود در گلکسی اس 9 استفاده خواهد کرد. گفته می شود که این دوربین از گشودگی دیافراگم متغیری بین f/1.5 تا f/2.4 برخوردار خواهد شد که نمونه آن را در گوشی تاشوی سامسونگ دیده ایم. استفاده از این سنسور، ارتقای عملکرد دوربین در عکاسی از محیط هایی با نور کم و همچنین ثبت عکس های پرتره بهتر را به دنبال خواهد داشت
برای این دوربین همچنین، قابلیت فیلمبرداری اسلو موشن با نرخ 480 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p پیش بینی شده که می تواند وجه تمایز این گوشی با دیگر گوشی های هم رده باشد


نمونه فیلم برداری اسلوموشن با گوشی سونی اکسپریا ایکس زد پرمیوم:


مشاهده قیمت به روز اکسپریا ایکس زد پرمیوم در بازار ایران


تغییر محل قرارگیری سنسور اثر انگشت

یکی دیگر از تفاوت های مورد انتظار میان این دو گوشی، جابجایی سنسور اثر انگشت دستگاه از قسمت کناری گوشی به قسمت پایینی ماژول دوربین است. همانطور که می دانید، این سنسور در گلکسی اس 8 در قسمت کناری دوربین جای داشت و دسترسی به آن برای کاربران اندکی دشوار بود. اما بر اساس اطلاعات فاش شده، این سنسور در گلکسی اس 9 به زیر ماژول دوربین منتقل خواهد شد که در این صورت، دیگر اثر انگشت کاربر بر روی لنز دوربین باقی نمی ماند. همچنین، شنیده شده که سنسور اثر انگشت این گوشی توسط شرکت تایوانی Aegis Technlogies طراحی خواهد شد که از سرعت و دقت بالایی بهره می برد. 


استفاده از پردازنده قوی‌تر

سری جدید گلکسی اس سامسونگ به پردازنده های جدید اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810 ساخت شرکت های کوالکوم و سامسونگ مجهز خواهند بود. هر دو تراشه مبتنی بر فناوری ساخت 10 نانومتری تولید شده اند و از سرعت بالاتری نسبت به تراشه های به کار رفته در گلکسی اس 8 برخوردارند. همچنین، سرعت کلاک و توان پردازشی اسنپدراگون 845 از سرعت کلاک و توان پردازشی مدل اسنپدراگون 835 به کار رفته در گلکسی اس 8 بیشتر است.
گفته می شود که اسنپدراگون 845، حدود 30 درصد انرژی کمتری را نسبت به پردازنده سال قبل مصرف می کند و از عملکرد بهتری در اجرای انواع ویدیوها، بازی ها و ضبط فیلم با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه برخوردار است. همچنین، بورد به کار رفته در گلکسی اس 9 از طراحی جمع و جورتری نسبت به گلکسی اس 8 برخوردار خواهد بود که فضای خالی بیشتری را برای استفاده از دیگر قطعات مورد نیاز ایجاد می کند. به نظر می رسد که استفاده از این طراحی، دست سامسونگ را برای تعبیه باتری بزرگ‌تر باز خواهد گذاشت و احتمالا شاهد استفاده از باتری 3200 میلی آمپری در این گوشی خواهیم بود.
ارتقای قابلیت صوتی

شواهد حاکی از آن است که بالاخره سامسونگ استفاده از اسپیکرهای استریو را در گلکسی اس 9 آغاز خواهد کرد. علاوه بر این، این گوشی با هدفون های AKG عرضه خواهد شد که می تواند تجربه جدیدی از گوش دادن به موسیقی، تماشای ویدیو و یا اجرای بازی های ویدیویی با کیفیت صوتی کم‌نظیر را برای کاربران به ارمغان آورد. با توجه به اینکه حاشیه های بالایی و پایینی گلکسی اس 9 نسبت به گلکسی اس 8 باریک‌تر خواهد بود، احتمالا یک اسپیکر استریو در قسمت پایینی جای خواهد گرفت و دیگر نیز در قسمت بالایی و به عنوان خروجی صدای مخاطب نیز ایفا نقش خواهد کرد.


مشاهده بهترین قیمت روز انواع گوشی موبایل از بهترین فروشندگان در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد مقایسه گوشی گلگسی S8 با گلگسی S9 سامسونگ


حمیدرضا
1396/12/19 14:37

من که فقط از سری نوت سامسونگ استفاده میکنم


* الزامی
* الزامی