اپل برای تولید هر آیفون X، چقدر هزینه می کند؟

چهارشنبه 17 آبان 1396
موبايل
گوشی آیفون X اپل به دلیل قیمت بالای خود، توجه بسیاری از کاربرن و همچنین منتقدان را به خود جلب کرده است.
در این گوشی در حال حاضر، به عنوان گران‌ترین آیفون تولیدشده توسط کمپانی اپل در بازار به فروش می رسد.
قیمت مدل مجهز به حافظه 64 گیگابایتی این گوشی برابر با 999 دلار و مدل 256 گیگابایتی برابر با 1149 دلار تعیین شده است. اما شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که تولید یک دستگاه آیفون X چقدر برای اپل هزینه برمی دارد؟ درپاسخ باید بگوییم که هزینه تولید مدل پایه این گوشی، 357.5 دلار برآورد شده که با توجه به قیمت 999 دلاری این محصول، حاشیه سود 64 درصدی را برای این شرکت به دنبال خواهد داشت.
درواقع، این رقم بیشتری از مبلغی است که اپل از فروش آیفون 8 به جیب می زند. بد نیست بدانید که آیفون 8 با قیمت 699 دلاری خود، از حاشیه سود 59 درصدی برخوردار است. در خصوص قیمت اجزای مختلف این گوشی باید گفت که نمایشگر 5.8 آیفون OLED، بالاتریم قیمت را دارد و هر قطعه حدود 65.50 دلار هزینه برمی دارد. این در حالیست که هزینه خرید نمایشگر 4.7 اینچی LCD آیفون 8 برابر با 36 دلار عنوان شده است.
فریم فلزی آیفون X نیز یکی دیگر از قطعات گران قیمت این گوشی محسوب می شود که استفاده از آن، 36 دلار هزینه خواهد داشت. هزینه استفاده از این قطعه که البته جنس آن از آلومینیوم است، برابر با 21.50 دلار عنوان شده است. تیم کوک هفته گذشته و در جریان ارائه گزارش مالی اپل عنوان کرد که این شرکت به دنبال پس گرفتن تمامی این پول ها از کاربران نیست و همواره تلاش کرده تا محصولی با ارزش بالا را در اختیار خریداران قرار دهد. وی در ادامه افزود که آیفون X به تکنولوژی های جدید و پیشرفته ای مجهز شده که موجب برتری آن نسبت به دیگر گوشی های موجود در بازار شده است؛ از این رو، قیمت بالای این گوشی توجیه پذیر می شود. 

مشاهده قیمت به روز آیفون Xبا ظرفیت 64 گیگ -  مشاهده قیمت به روز آیفون x با ظرفیت 256 گیگ

نظرات کاربران در مورد اپل برای تولید هر آیفون X، چقدر هزینه می کند؟


* الزامی
* الزامی