اولین برج جنگلی فرانسه بیش از 2000 گیاه را در خود جای می دهد

چهارشنبه 17 آبان 1396
رسانه
افزایش بی رویه شهرنشینی در طی سال های اخیر، میزان آلودگی هوای این مناطق را نیز به طور قابل توجهی افزایش داده و از این رو، اتخاذ راهکارهایی برای تصفیه هوا از این آلودگی ها می تواند در بهبود کیفیت زندگی ساکنین تاثیر فراوانی داشته باشد
یکی از این راهکارها، استفاده از گیاهان و درخچه ها در فضای بیرون آپارتمان ها و برج ها است. در همین رابطه، قرار است سازه و یا بهتر بگوییم برجی چوبی در شهر پاریس فرانسه طراحی و ساخته شود تا میزبان بیش از صدها گیاه و درخچه مفید برای پاکسازی آلودگی هوا باشد. استفانو بوئری، که سابقه طراحی چنین سازه ای را در کشورهای سوئیس و ایتالیا نیز در کارنامه دارد، مدیریت این پروژه را بر عهده دارد.
البته شرکت تحت هدایت وی اخیرا اعلام کرد که قصد دارد تا شهری جنگلی را در کوه های جنوبی چین احداث کند که در این پروژه، بیش از یک میلیون گیاه استفاده خواهند شد و قادرند سالانه، بیش از 10 هزار تن گاز CO2 و 57 تن آلودگی را از جو پاکسازی و حدود 900 تن اکسیژن تولید کنند.
اگرچه پروژه جدید بوئری که با نام Foret Blanche در کشور فرانسه اجرایی خواهد شد، به این مقیاس نیست اما می تواند نشان دهنده تلاش این معمار ایتالیایی برای مبارزه با آلودگی هوا و جلوگیری از ناپدید شدن تنوع زیستی در مناطق شهری باشد. این برج در منطقه شرقی پاریس احداث و به گونه ای طراحی خواهد شد که در طبقات پایین، شرکت ها و ادارات فعالیت خواهند کرد و طبقات بالایی نیز کاربردی مسکونی خواهند داشت.  گفتنی است در این ساختمان، از بیش از 2 هزار گیاه استفاده خواهد شد و به گفته استفانو بوئری، میزان آلودگی زدایی این ساختمان با یک هکتار از گیاهان جنگلی، برابری می کند. 



نظرات کاربران در مورد اولین برج جنگلی فرانسه بیش از 2000 گیاه را در خود جای می دهد


* الزامی
* الزامی