کامیون‌های هیدروژنی تویوتا به خیابان‌های لس آنجلس می آیند

یک‌شنبه 7 آبان 1396
خودرو
چند وقتیست که شرکت تویوتا کار بر روی کامیون های هیدروژنی خود را آغاز کرده و امیدوار است که بتواند این کامیون ها را جایگزین کامیون های گازوییلی و بنزینی موجود کند
این کمپانی خودروساز که این پروژه را تحت عنوان Project Moral پیش می برد، اخیرا وارد مرحله جدیدی شده و قرار است به صورت آزمایشی، کامیون های هیدروژنی را خود را ظرف چند روز آینده روانه خیابان ها کند.
این کامیون ها که در اوایل سال جاری میلادی رونمایی شدند، از موتوری با سوخت هیدروژمی که در خودروی هیدروژنی میرای (Mirai) به کار رفته، بهره می برند. در این کامیون ها از دو باتری 12 کیلووات ساعتی استفاده شده و موتور آن قادر به تولید 670 اسب بخار قدرت و 1800 نیوتن متر گشتاور است. گفته می شود که این کامیون ها با هر بار شارژ کامل قادرند باری معادل 36 هزار کیلوگرم را در مسافتی حدود 312 کیلومتر حمل کنند.
تویوتا در این رابطه عنوان کرد که خودروهای هیدروژنی این شرکت، آماده گذراندن مراحل آزمایشی خود در خیابان ها هستند و قرار است هر کدام از این کامیون ها، روزانه حدود 321 کیلومتر را در مسیری از پیش تعیین شده بین شهرهای لس آنجلس و لانگ بیچ طی کنند.
باب کارتر، از مدیران ارشد تویوتا در این خصوص عنوان می کند که این شرکت قصد دارد تا با عرضه این کامیون ها، زمینه را برای عرضه مدل های مشابهی که از کمترین میزان آلایندگی برخوردارند، فراهم کند

قیمت روز خودرو در بازار ایران



نظرات کاربران در مورد کامیون‌های هیدروژنی تویوتا به خیابان‌های لس آنجلس می آیند


* الزامی
* الزامی