گوگل پیکسل 2 و 2 XL به عنوان اولین گوشی‌های مجهز به ESIM معرفی شدند؛ اما کاربرد این ویژگی چیست؟

پنج‌شنبه 13 مهر 1396
موبايل
سیم کارت، یک قطعه پلاستیکی به همراه یک چیپ تعبیه شده بر روی آن است که به منظور برقراری ارتباط گوش با شبکه های مخابراتی و استفاده از خدمات آن ها مورد استفاده قرار می گیرد
حال ESIM نیز از عملکرد تقریبا مشابهی برخوردار است، اما از برخی جنبه های با سیم کارت های معمولی تفاوت هایی دارد که اصلی ترین تفاوت آن در ایناست که ESIM درون گوشی تعبیه شده و نمی توان آن را همانند سیم کارت های معمولی جدا کرد.
همانطور که می دانید گوشی های پیکسل 2 و  پیکسل 2 XL شرکت گوگل مجهز به این سیم کارت رونمایی شدند که برای اولین بار در یک گوشی مورد استفاده قرار گرفته اند. البته، گوگل درگاه نانو سیم کارت دیگری را نیز در این گوشی تعبیه کرده که می توان سیم کارت های معمولی را در آن قرار داد.
اما شاید این سوال برایتانپ پیش آمده باشد که چرا گوگل، پیکسل جدید خود را به این ویژگی مجهز کرده است. در پاسخ باید بگوییم که سیم کارت های ESIM به منظور استفاده از خدمات پروژه وای فای گوگل در این دو گوشی تعبیه شده اند که در واقع، تنها شبکه ای محسوب می شود می توان از طریق ESIM به آن متصل شد. البته ممکن است در آینده، این وضعیت تغییر کند و شاهد اضافه شدن شبکه های بیشتری باشیم.
دلیل انتخاب ESIM توسط گوگل در این بوده که استفاده از این سیم کارت ها بسیار آسان بوده و همانند مدل های معمولی، نیازی به خریداری از اپراتورها نداشته و از آنجایی که در دل بدنه دستگاه جاسازی شده، نمی توان آن را از درگاه موردنظر جدا کرد. درواقع، فرآیند استفاده از این سیم کارت حتی ساده تر از وصل شدن به شبکه وای فای است.
به نظر می رسد که گوگل با تعبیه ESIM در این دو گوشی، قصد دارد تا زمینه را برای عرضه مدل های مجهز به چنین سیم کارت هایی در آینده ای نزدیک آماده کند چرا که این سیم کارت، علاوه بر استفاده آسان، فضای کمتری را نیز در داخل گوشی اشغال می کند. گفتنی است گوشی های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL طی چند هفته آینده و به ترتیب با قیمت 650 و 850 دلار روانه بازار خواهند شد.

نظرات کاربران در مورد گوگل پیکسل 2 و 2 XL به عنوان اولین گوشی‌های مجهز به ESIM معرفی شدند؛ اما کاربرد این ویژگی چیست؟


* الزامی
* الزامی