نگاهی به سوپرخودروهای اسپورت معرفی‌شده در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت

دوشنبه 27 شهریور 1396
خودرو
نمایشگاه خودروی فرانکفورن در سال 2017 آغاز شد و شرکت های خودروساز، فرصت به دست آمده در این نمایشگاه را غنیمت شمرده و از آخرین دستاوردهای مهندسان خود رونمایی کردند
در این رویداد، فعالان صنعت خودروسازی از جدیدترین تکنولوژی های هیبریدی به منظور کاهش آلایندگی و افزایش توان خودروها سخن گفتند و نوید آینده ای بدون خودروهای مجهز به سوخت های فسیلی را به علاقمندان دادند. در ادامه قصد داریم تا نگاهی به بهترین خودروهای اسپورت معرفی شده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت بیاندازیم. با ما همراه باشید

Mercedes-AMG Project One
این محصول بیشتر به عنوان یک خودروی فرمول وان مخصوص جاده ها شناخته می شود یکی از جاه طلبانه ترین پروژه های مرسدس بنز برای تسلط بر بازار اتومبیل های این کلاس به شمار می رود که با دیگر محصولات این شرکت آلمانی کاملا متفاوت است.
در این خودرو از سیستم انتقال قدرت هیبریدی استفااده شد که نمونه آن را پیشتر در خودروهای فرمول وان این شرکت دیده بودیم. قدرت احتراق این اتومبیل بواسطه پیشرانه توربوشارژ 6 سیلندر 1600 سی سی تامین می شود و چهار موتور الکتریکی نیز در زیر بدنه خودرو تعبیه شده اند که یک موتور 90 کیلوواتی با توربو شارژ یکپارچه شده، یک موتور 120 کیلوواتی به میل لنگ متصل شده و دو موتور دیگر نیز با محور جلو در ارتباط اند. گفتنی است در حالت الکتریکی، با یک بار شارژ می توان مسافتی حدود 25 کیلومتر را پیمود.
مجموع توان خروجی برابر با 1000 اسب بخار و حداکثر سرعت Mercedes-AMG Project One نیز برابر با 350 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. این خودرو قادر است در کمتر از 6 ثانیه، سرعت خود را به 200 کیلومتر بر ساعت برساند.

Aspark Owk


ممکن است تاکنون نام Aspark به گوشتان نخورده باشد، اما این شرکت اخیرا با رونمایی از خودرویی به نام Owk در نمایشگاه فرانکفورت، نامی برای خود در میان بزرگان این عرصه دست و پا کرد. به گفته شرکت سازنده، این خودرو قادر است صفر تا صد کیلومتر را در کمتر از 2 ثانیه پر کند و تا سرعت 280 کیلومتر بر ساعت نیز در خیابان ها به حرکت در آید. هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص مشخصات این خودرو اعلام نشده و علاقمندان بی صبرانه منتظر بیانیه های Aspark  در این خصوص هستند. با این حال، وزن این خودرو برابر با 862 کیلوگرم عنوان شده و قادر به تولید توانی معادل 429 اسب بخار است. گفته می شود که این خودرو قادر است انرژی را در خازن های خود ذخیره کند و از آن برای شتاب بیشتر بهره بگیرد. با این حال، این خودرو فعلا نمونه اولیه محصول مورد نظر کمپانی Aspark است، اما اگر به مرحله عرضه برسد قطعا رقیبی جدی برای خودروهای شرکت Rimac و Nio تبدیل خواهد شد.

Porsche 911 GT3 With Touring Package

کمپانی آلمانی پورشه عضوی جدید را به خانواده خودروهای Porsche 911 خود اضافه کرد. محصولی که نسخه تورینگ پکیج Porsche 911 GT3 به حساب می آید و از یک پیشرانه 4 لیتری با توان 500 اسب بخار بهره می برد و تنها در مدل مجهز به جعبه دنده شش سرعته دستی عرضه می شود. همچنین، سیستم انتقال قدرت این خودرو، توان تولید شده را به چرخ های عقب انتقال می دهد. در این محصول، بال عقب ثابت حذف شده و به جای آن از اسپویلر متغیر استفاده شده است. صفر تا صد نسخه تورینگ پکیج Porsche 911 GT3 برابر با 3.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن برابر با 316 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.
این خودرو همانند آنچه که در تصاویر مشاهده می کنید، از ظاهری اسپورت بهره می برد و طراحی صندلی های داخلی آن نیز به گونه ایست که می تواند یکی از بهترین گزینه های برای سفرهای طولانی مدت باشد.
ناگفته نماند که این سه خودرو، تنها نمونه هایی از خودروهای معرفی شده در شصت و هفتمین نمایشگاه بین المللی خودروی فرانکفورت بودند و مدل های مفهومی دیگری نیز در جریان این رویداد معرفی شدند که شما را به دیدن تعدادی از آنها دعوت میکنیم






















نظرات کاربران در مورد نگاهی به سوپرخودروهای اسپورت معرفی‌شده در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت


* الزامی
* الزامی