مقایسه اندازه آیفون 8 در برابر آیفون 7، آیفون 7 پلاس، گلگسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس، گوگل پیکسل، ال‌جی جی

پنج‌شنبه 5 مرداد 1396
موبايل
هرچه به دهمین سالگرد تولید اولین گوشی آیفون اپل نزدیک‌تر می شویم، اخبار و یا بهتر بگوییم شایعات بیشتری در خصوص پرچمدار امسال این شرکت یعنی آیفون در فضای وب منتشر می شود
تاکنون، تصاویر و ویدیوهای متعددی در خصوص ویژگی هایی همچون سنسور اثر انگشت، صفحه نمایش، دوربین، دکمه های پاور و تنظیم صدا و طراحی کلی بدنه این گوشی به بیرون درز کرده است که همگی فعلا در حد حدس و گمان هستند و با تاییدی از سوی کوپرتینویی‌ها همراه نشده اند.
یکی از ویژگی های جالبی که قرار است امسال در گوشی آیفون 8 مورد استفاده قرار گیرد، نمایشگر لبه به لبه OLED است. با دل کندن از نسبت ابعاد استاندارد 16:9، گوشی امسال اپل باریک‌تر و کشیده‌تر خواهد بود و از نمایشگری تقریبا بدون حاشیه برخوردار خواهد بود. برخلاف گوشی های گلکسی اس 8، اس 8 پلاس و ال‌ جی 6، این گوشی از حاشیه پایینی اندکی برخوردار خواهد بود، اما همچنان حاشیه قسمت بالایی نمایشگر بیشتر خواهد بود چرا که سنسورهای مختلف، دوربین و همچنین خروجی صدا در این قسمت تعبیه می کنند. با این حال، طراحی نمایشگر اپل به لطف مشکی عمیق نمایشگر OLED مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت.
این روزها شاهد عرضه مدل های مختلفی از گوشی های مجهز به نمایشگر تقریبا بدون حاشیه هستیم. اکنون قصد داریم تا ابعاد آیفون 8 را با دیگری گوشی های هم رده و همچنین مدل های قبلی این شرکت مقایسه کنیم.

آیفون 8 در برابر آیفون 7 و 7 پلاس



عرض آیفون 8 برابر با 71 میلیمتر عنوان شده که از مدل سال قبلی یعنی آیفون 8 عریض‌تر و همچنین بلندتر است به طوری که قد آیفون 8 برابر با 143.5 میلیمتر ذکر شده است. با این حال، از آیفون 7 پلاس کوتاه‌تر است. اما بدنه 5.8 اینچی آیفون 8 به گونه از طراحی شده که می تواند نگاه هر خریداری را به خود جلب کند.

آیفون 8 در برابر گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس


مقایسه بعدی به آیفون 8 در برابر پرچمداران امسال کمپانی رقیب یعنی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس مربوط می شود. آیفون 8 از گلکسی اس 8 کمی کوچک تر اما عرض آن بیشتر است که شکل و شمایلی همانند دیگر مدل های آیفون را به این محصول می بخشد. در مقایسه با گلکسی اس 8 پلاس اما، این اختلاف قد، بیشتر به چشم می آید. در خصوص ضخامت بدنه نیز باید گفت که ضخامت آیفون 8، برابر با 7.5 میلیمتر خواهد بود که با احتساب برآمدگی دوربین به 9.1 میلیمتر می رسد. اما ضخامت گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به ترتیب برابر با 8 و 8.1 میلیمتر عنوان شده است.

آیفون 8 در برابر گوگل پیکسل و ال‌جی جی 6

آیفون 8 و گوگل پیکسل، تقریبا یک اندازه هستند، اما تفاوت آن ها در نمایشگر لبه به لبه است. با این حال، ال‌جی جی 6 از آیفون 8 بلندتر است، اما عرضه این دو اسمارت فون برابر است. یکی از تفاوت های آشکار میان این دو گوشی، به حداقل رسیدن میزان حاشیه در قسمت پایینی نمایشگر در آیفون 8 است، اما میزان حاشیه بالایی در این دو گوشی یکسان است.

توجه: مطالب و تصاوير درج شده در  اين خبر بر اساس شايعه ها و شنيده ها می باشد و ممکن است در هنگام معرفی رسمی محصول  مشخصات و تصاوير آن  با مواردی که ذکر شد متفاوت  باشد


لیست قیمت آنلاین فروشندگان گوشی در بازار ایران را اینجا ببینید

نظرات کاربران در مورد مقایسه اندازه آیفون 8 در برابر آیفون 7، آیفون 7 پلاس، گلگسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس، گوگل پیکسل، ال‌جی جی


* الزامی
* الزامی