سامسونگ علاقه‌ای به تولید اسپیکرهای هوشمند ندارد

جمعه 30 تیر 1396
لوازم
آخرین گزارش های رسیده نشان می دهند که بر خلاف آن چه که وال استریت ژورنال مدعی شده بود، کمپانی سامسونگ تمایلی به ورود به بازار اسپیکرهای هوشمند ندارد
گفته می شد که دستیار دیجیتالی هوشمند بیکسبی به عنوان مغز متفکر این اسپیکر، ایفای نقش می کند.
اما امروز یکی از کارمندان شرکت سامسونگ در مصاحبه ای را روزنامه Korea Herald عنوان کرد که این شرکت به هیچ عنوان قصد ورود به بازار اسپیکرهای مبتنی بر هوش مصنوعی را ندارد چرا که این روزها، بازار جهانی تحت سلطه بلامنازع شرکت هایی همچون آمازون قرار دارد و سودآوری از این بازارکار بسیار سختی خواهد بود.
در حال حاضر، اسپیکر آمازون اکو بالغ بر 70 درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده و در این بین، اسپیکر هوم شرکت گوگل نیز در صدد کسب سهم بیشتری از این بازار است. هر دو شرکت یعنی آمازون و گوگل، تیم های هوش مصنوعی بزرگ و کاربلدی را استخدام کرده اند که این تیم در سامسونگ، چندان بزرگ نیست و هم اکنون در حال توسعه نسخه انگلیسی بیکسبی هستند.
هم اکنون بیکسبی تنها به زبان کره ای صحبت می کند و از آن جایی که بازار این کشور با مدل های مختلفی از سوی سایر شرکت ها اشباع شده است، این کمپانی به دنبال ارتقای قابلیت های این دستیار ذدیجیتالی به منظور برقراری ارتباط با کاربران به زبان های دیگر است.


ناگفته نماند که سامسونگ، پیش از این نیز دستگاه های هوشمندی را تحت عناوین SmartThings روانه بازار کرده بود که البته این هاب، قدرت رقابت با اسپیکرهایی همچون اکوی آمازون را ندارد. البته این شرکت چندان هم به دور از فناوری هوش مصنوعی نیست و اخیرا یکی از شرکت های زیرمجموعه این شرکت به نام Harman Karrdon، اسپیکری مبتنی بر دستیار دیجیتالی کورتانا را روانه بازار کرد.
در پایان باید گفت که هنوز درستی و یا نادرستی این ادعاها در هاله ای از ابهام قرار دارد. اما سامسونگ چندی پیش اعلام کرده بود که دستیار دیجیتالی بیکسبی به زودی در یخچال های هوشمند Family Hun 2.0 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


نظرات کاربران در مورد سامسونگ علاقه‌ای به تولید اسپیکرهای هوشمند ندارد


* الزامی
* الزامی