مقایسه: وان پلاس 5 در برابر گلکس اس 8

چهارشنبه 28 تیر 1396
موبايل
کمپانی وان پلاس، از ماه گذشته میلادی فروش جدیدترین پرچمدار خود به نام وان پلاس 5 را آغاز کرد و استقبال قابل توجه خریداران از این گوشی، آن را به یکی از محبوب ترین های بازار تبدیل کرده است
این شرکت اخیرا اعلام کرد که وان پلاس 5 توانست بیشترین میزان فروش در میان گوشی های عرضه شده توسط این شرکت را تجربه کند و حتی از وان پلاس ایکس نیز پیشی بگیرد.
اگرچه این گوشی توانست به سرعت خود را در دل خریداران جا کند، اما آیا می تواند با گلکسی اس 8 سامسونگ برابری کند؟ امروز قصد داریم تا نگاهی دقیق به ویژگی ها، قابلیت ها و مشخصات این دو گوشی بیاندازیم تا بتوانیم انتخاب را برای آن هایی که میان این دو مدل تردید دارند، آسان کنیم. با ما همراه باشید.

مشخصات

در تصویر زیر می توانید مشخصات کلی این دو گوشی را در کنار هم مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید.
مشخصات وان پلاس 5
به جرات می توان گفت که وان پلاس 5 یکی از بهترین نمونه های تولید شده توسط کمپانی وان پلاس است که از سخت افزاری قدرتمند و پیشرفته، بدنه ای مقاوم و ساخته شده از موادی باکیفیت و طراحی شیک و کاربرپسند بهره می برد. این گوشی تنها 479 دلار قیمت دارد و از مشخصه هایی همچون نمایشگر 5.5 اینچی اپتیک امولد با رزولوشن 1080p با همراه پوشش گوریلا گلس 5، پردازنده اسنپدراگون 835 (چهار هسته با سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته با سرعت کلاک 1.9 گیگاهرتز)، تراشه گرافیکی آدرنو 540، حافظه رم 6 و 8 گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی 64 و 128 گیگابایتی اشاره کرد.
در قسمت پشتی گوشی، از یک دوربین دوگانه استفاده شده که دو سنسور مجهز بهره می برند. سنسور نخست، 16 مگاپیکسلی و با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.7 بوده و سنسور دوم نیز 20 مگاپیکسلی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.6 است. دوربین سلفی این گوشی نیز از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 بهره می برد. به گفته وان پلاس، دوربین دوگانه این گوشی قادر به ثبت تصاویری با بالاترین رزولوشن در میان گوشی های هوشمند است که روی هم رفته، قادر به ثبت تصاویری با وضوح 36 مگاپیکسلی هستند.
از جمله قابلیت های ارتباطی این گوشی می توان به وای فای، بلوتوثريال DLNA، جی پی اس، Glonass، NFC برای پشتیبانی از اندروید پِی، درگاه USB-C و ورودی 3.5 میلیمتری هدفون اشاره کرد. وان پلاس از اندروید 7.1.1 در این گوشی استفاده کرده و یک باتری 3300 میلی آمپری نیز انرژی لازم را به رگ های این گوشی تزریق می کند. وزن این دستگاه برابر با 153 گرم و ضخامت آن نیز برابر با 7.3 میلیمتر عنوان شده است.

مشخصات گلکسی اس 8
پس از اتفاقات بوجود آمده برای گلکسی نوت 7، سامسونگ تنها راه نجات خود از این وضعیت را تولید اسمارت فونی دید که بتواند تمامی خاطرات بدی که این گوشی برای طرفداران خود به وجود آورده است، پاک کند. اینجا بود که گلکسی اس 8 قدم به دنیای گوشی های هوشمند گذاشت. محصولی که از نمایشگر اینفینیتی دیسپلی سوپر امولد 5.8 اینچی بار رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل با نسبت ابعاد 18:9 بهر می برد و پوششی از محافظ صفحه گوریلا گلس 5 آن را در بر گرفته است. از دیگر مشخصات بارز این گوشی می توان به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 835 (چهار هسته با سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتزی و چهار هسته با سرعت کلاک 1.7گیگاهرتزی)، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی قابل ارتقا از طریق کارت حافظه میکرو اس دی اشاره کرد.
در خصوص قابلیت های عکاسی این گوشی نیز باید گفت که که دوربین اصلی این گوشی از یک سنسور 12 مگاپیکسلی دوآل پیکسل و دوربین سلفی نیز از یک سنسور 8 مگاپیکسلی بهره می برد که گشودگی دهانه دیافراگم هر دو برابر با f/1.7 عنوان شده است. دوربین اصلی این گوشی به قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار تشخیص فاز، فلش LED، HDR خودکار و لرزشگیر اپتیکال و دوربین سلفی نیز به فوکوس خودکار و HDR خودکار مجهز است. باتری این گوشی از ظرفیت 3000 میلی آمپری بهره می برد که قادر به پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع است. این گوشی از سنسورهای متعددی همچون اسکنر عنبیه چشم، اسکنر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور ضربان قلب و غیره بهره می برد. جدای از مشخصات پیشرفته به کار رفته، گلکسی اس 8 از هوش مصنوعی اختصاصی این شرکت به نام بیکسبی نیز بهره می برد که از قابلیت ها و کارکردهای مفید متعددی برخوردار است. در پایان باید گفت که این گوشی از نسخه نوقای اندروید بهره می برد و وزن آن برابر با 155 گرم و ضخامت آن برابر با 8 میلیمتر عنوان شده است.

و بالاخره ....
اگرچه ویژگی هایی همچون طراحی آینده نگرانه، نمایشگر منحنی اینفینیتی دیسپلی و دستیار دیجیتالی بیکسبی، جزو قابلیت های بارز گلکسی اس 8 محسوب می شود، اما با توجه به نظرات کارشناسان، وان پلاس 5 می تواند با قیمت تقریبی 500 دلاری خود، بهترین گزینه برای خرید باشد. البته شاید برای آن دسته از کاربرانی که قصد پرداخت پول بیشتری را دارند، گلکسی اس 8 گزینه مناسب تری باشد اما انتخاب وان پلاس 5 به عنوان بهترین گزینه برای خرید، با در نظر گرفتن تمامی فاکتورها از جمله مقرون به صرفه بودن انجام شده است. این گوشی به جدیدترین و بروزترین قطعات سخت افزاری دنیا مجهز شده و از قابلیت هایی همچون ضد آب بودن، بدنه ای خوش دست و سیستم دوربین دوگانه بهره می برد که می تواند نگاه هر خریداری را به خود جذب کند

کاربران گرامی برای اصلاعات بیشتر می توانید به بررسی تخصصی کامل و جامع گلگسی اس 8 در اینجا و همچنین بررسی تخخصی جامع و کامل وان پلاس 5 در اینجا رجوع کنید

نظرات کاربران در مورد مقایسه: وان پلاس 5 در برابر گلکس اس 8


* الزامی
* الزامی