لكسوس RX جدید به ایران می آید؛ محبوب ترین کراس اوور ژاپنی بازار

چهارشنبه 3 خرداد 1396
خودرو
بدون شک همه شما محبوب ‌ترین و پرفروش ‌ترین خودرو لکسوس یعنی RX350 را حداقل یک ‌بار در خیابان ‌ها دیده ‌اید. نسل سوم RX ، که در کشور با استقبال خوبی مواجه شده بود، سال 2016 جایش را به نسل چهارم داد.
خودرویی با ظاهر بسیار جذاب  که رویکرد طراحی جدید خودرو های لکسس را می ‌توان به خوبی در آن احساس کرد مانند جلو پنجره بزرگ، خطوط تیز، چراغ ‌های باریک و ظاهر عضلانی.
ايرتويا به عنوان نماينده تويوتا در ايران از همان ابتدا با توجه به استقبال گسترده، وعده عرضه اين خودرو را داد. لكسوس RX خودروى محبوبى در بازار خودرويى ايران است و همين مسئله فروش آن را تضمين مى كند.
بیشترین موفقیت در سری خودروی لکسوس RX در بازار کشورمان به نسل سوم آن مربوط می‌شد. خودرویی که با استفاده از پیشرانه مناسب شش سیلندر و ظاهر زیباتر نسبت به نسل دوم توانست به خودرویی محبوب نزد مشتریان ایرانی تبدیل شود. حتی پس از ممنوعیت واردات خودروهای با حجم بالای 2500 سی‌سی، بازار خرید و فروش مدل ‌های دست دوم و کارکرده آن رونق گرفت.
اما نسل جديد لکسوس RX200t از موتور دو لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد. این موتور (بسته به تنظیمات ECU) قدرتی در حدود 235 اسب توليد مى كند، که می ‌تواند این خودروی شاسی ‌بلند را در مدتی حدود 8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند و حداکثر سرعت آن حدود 200 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
مطمئنا این پیشرانه در مقابل نسخه شش سیلندر 3.5 لیتری نسل قبلی حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت و شاید نتواند میزان دوام و اطمینان مدل V6 قدیمی را نیز ارائه دهد اما با توجه به قانون منع واردات خودروهای لوکس، مشتریان قدیمی سری RX لکسوس عملا انتخاب دیگری جز گزینش این مدل چهار سیلندر نخواهند داشت.
طراحی RX200t پیوسته با زاویه های تند و تیز  زبان طراحی مهندسان جدید می باشد که در طی سالهای اخیر توانستند جایگاه جدیدی را برای لکسوس در بین خودروهای برتر باز کنند. اما در ورای این طراحی، لکسوس قدیمی همچنان به چشم می خورد.
طراحی داخلی یکی دیگر از نقاط قوت خودروهای سری RX می باشد.
استفاده از چرم با کیفیت منجر شده است که ظاهر آن بیش از پیش زیباتر گردد. اگرچه طراحی داخلی آن به زیبایی Audi Q7 نمی باشد اما می توان به صراحت ادعا کرد که طراحی آن بسیار زیباتر از مرسدس بنز GLE و BMW X5 می باشد.


ازنظر ایمنی، این خودرو توانسته 5 ستاره ایمنی را از EuroNCAP دریافت کند که ایمنی بالای آن خودرو را نشان مى دهد. در زمینه تجهیزات ایمنی، مانند همیشه لکسوس لیست بلندی را ارائه کرده است که در بازارهای جهانی شامل کروز کنترل هوشمند، سیستم تشخیص حرکت بین خطوط، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم تشخیص و هشدار عابر پیاده و ... البته ایربگ ‌های کامل می ‌شود.
لیست امکانات مدل ‌های عرضه شده لکسوس RX در ایران هنوز به شکل رسمی اعلام نشده است اما می ‌توان گفت که در صورت عرضه لکسوس ار ایکس جدید به صورت فول آپشن باید انتظار وجود تجهیزاتی مانند سقف پانوراما، چرم داخلی در تمامی بخش ‌ها، HUD، سیستم تعلیق تطبیق ‌پذیر، مانیتور بزرگ، سیستم صوتی Mark Levinson با 15 اسپیکر و مانیتور 7.1 اینچ، شارژر وایرلس و ... را داشته باشید.
هنوز قیمت لکسوس RX جدید مشخص نیست اما با توجه به قیمت آن در بازارهای جهانی و البته قیمت رقبا می‌توان پیش‌بینی کرد رقیبی قدرتمند در بازار خودروهای کراس ‌اوور و شاسی ‌بلند بالای 400 میلیون تومانی باشد و با قیمتی بین 400 الی 470 میلیون تومان برای رقابت با ب ام و X3 و X4 عرضه شود.

نظرات کاربران در مورد لكسوس RX جدید به ایران می آید؛ محبوب ترین کراس اوور ژاپنی بازار


* الزامی
* الزامی