خودروی الکتریکی Lucid رونمایی شد

پنج‌شنبه 25 آذر 1395
خودرو
پس از افشای اندکی اطلاعات در نمایشگاه خودرو لس آنجلس، شرکت Lucid امروز بالاخره خودروی سواری لوکس خود را معرفی کرد: این خودرو Lucid Air نام دارد و قیمت آن به بیش از صدهزار دلار می رسد.
هدف این خودرو نه تنها رقابت با تسلا مدل اس، بلکه خودروهایی همچون سری اس مرسدس و سری 7 بی ام و نیز هست. تولید انبوه این خودرو از سال 2018 و در کارخانه Lucid در آریزونا آغاز می شود.
در مراسم رونمایی، به مشخصات باتری این خودرو نیز اشاره شد. باتری این خودرو بزرگترین نوع در میان خودروهای الکتریکی است. مدل استاندارد این خودرو دارای باتری صد کیلووات ساعتی مانند باتری خودروی تسلا مدل اس است، اما لوسید قصد دارد یک مدل با باتری 130 کیلووات ساعتی نیز عرضه کند. طبق اعلام لوسید، این خودرو با هر بار شارژ مسافت 643 کیلومتر را طی می کند.
شرکت سازنده این خودرو گفته این محصولی مناسب برای علاقمندان به خودروهای اسپرت و لوکس است. هر یک از موتورهای الکتریکی این خودرو ششصد اسب بخار توان تولید می کند. در کنار این موتروها، سیستم HVAC و تعلیق در جلوی خودرو قرار دارد. چرخ های عقب نیز دارای تنظیمات مشابهی هستند و سیستم انتقال قدرت، موتور و تعلیق خود را دارند. به این ترتیب و به دلیل طراحی خاص خودرو، فضای داخلی بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می گیرد.
لوسید Air در 2.5 ثانیه از سرعت صفر به صد می رسد. رادارهای عقب و جلوی آن، امکان رانندگی خودران را فراهم می کنند. برخی از قابلیت های اتوماتیک خودرو از ابتدا در اختیار مشتریان قرار می گیرد، اما ویژگی های بعدی طی بروزرسانی هایی عرضه خواهند شد. اپلیکیشن جانبی نیز در اختیار مالکین قرار می گیرد تا هدایت برخی کارها آسان تر شود.
این شرکت گفته قصد دارد در آینده یک خودرو با قیمت 65000 دلار نیز تولید کند.

محمد خان بیگی

نظرات کاربران در مورد خودروی الکتریکی Lucid رونمایی شد


* الزامی
* الزامی