سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلاری پاناسونیک روی اولین ربات لباس تا کن

شنبه 6 آذر 1395
گجت ها
پاناسونیک قصد دارد میلیون‌ها دلار روی رباتی سرمایه‌گذاری کند که لباس‌ها را پس از شستشو، تا می‌زند.
لاندروید نام استارتاپی است که رباتی با قابلیت تا زدن لباس‌ها می‌سازد و پاناسونیک قصد دارد روی این استارتاپ، ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند. 
این ربات یک دهه است که در مرحله‌ی ساخت قرار دارد و انتظار می‌رود از سال بعد وارد بازار شود. ربات مذکور که توسط شرکت ژاپنی Seven Dreamers ساختهمی‌شود، می‌تواند لباس را ۱۰ بار تا بزند.
هنوز Seven Dreamers قیمت این ربات را اعلام نکرده است. ابعاد ربات به اندازه‌ی یک یخچال است و ظاهرا پاناسونیک روی ۱۰ عدد از این ربات‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.
این ربات پس از تا زدن لباس، آن را در کشویی زیر خود قرار می‌دهد و سپس بر اساس نرم‌افزارهای شناسایی تصویر و یادگیری ماشینی، آن‌ها را دسته‌بندی می‌کند. این ربات می‌تواند انواع لباس مانند دامن، شلوار و جوراب را شناسایی کند و آن‌ها را از یکدیگر جدا و دسته‌بندی کند.
شرکت ژاپنی قصد دارد این ربات را در نمایشگاه CES 2017 به نمایش بگذارد و سپس در ماه مارس ۲۰۱۷ آن را روانه بازار می‌کند. Seven Dreamers ادعا می‌کند هر فرد بیش از ۳۷۲ روز از عمر خود را برای تا زدن لباس تلف می‌کند و این ربات می‌تواند وقت بسیاری برای افراد بخرد.
البته این شرکت با همکاری پاناسونیک قصد، دارد رباتی بسازد که علاوه بر تازدن و دسته‌بندی لباس‌ها، آن‌ها را بشوید و حتی خشک کند. البته این ربات قبل از سال ۲۰۱۹ وارد بازار نخواهد شد و باید برای ورود آن به بازار، منتظر سال‌های آینده ماند.

میعاد با فراست

نظرات کاربران در مورد سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلاری پاناسونیک روی اولین ربات لباس تا کن


* الزامی
* الزامی