طرح مفهومی خودروی بی‌ ام و به مناسبت ۱۰۰ سالگی این کمپانی

سه‌شنبه 18 اسفند 1394
خودرو
BMW به زودی تولد ۱۰۰ سالگی خود را جشن می‌گیرد و امروز طرح مفهومی Vision Next 100 را در مرکز شهر مونیخ رونمایی کرده است. این طرح مفهومی را می‌توان جذاب‌ترین طرحی دانست که BMW تاکنون ارائه کرده است.
طرح مفهومی جدید آنقدر از المان‌های طراحی BMW برخوردار است که حتی اگر از گوشه چشم هم به آن نگاهی بیندازید، بازهم متوجه می‌شوید که با طراحی BMW رو به رو هستید. با این حال به خوبی می‌دانیم که این ظاهر ماشین‌ها به آینده‌ای دور مربوط است. تمام شیشه جلوی ماشین مجهز به واقعیت افزوده است. روی داشبورد جلویی ماشین، ۸۰۰ مثلث کوچک نقش بسته‌اند که BMW آن را هندسه زنده (Alive Geometry) می‌نامد. این ظاهر چندرنگ پلیکانی به صورت مستقیم با راننده در طی حرکت ماشین ارتباط برقرار می‌کند.
ماشین Vision Next 100 دارای دو حالت Boost و Ease است. اگر دوست داشته باشید خودتان رانندگی کنید با فعال کردن حالت Boost می‌توانید فرمان ماشین را به دست بگیرید و شیشه جلو مسیر رو به رو را با اطلاعات کامل به شما نشان می‌دهد، اما در حالت جایگزین Ease، ماشین کنترل را به دست می‌گیرد، فرمان جمع می‌شود و صندلی‌‌ها تغییر شکل می‌دهند تا مسافران راحت‌تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در همین حالت، می‌توان از شیشه جلویی به عنوان سرگرمی استفاده کرد.
اما ایده‌ای که از همه موارد گفته شده درباره این ماشین جالبتر است، ویژگی "Companion" است که هوش، ارتباط و دسترس پذیری ماشین به شمار می‌رود. در واقع با Companion ماشین می‌تواند رفتار مسافران را در طول زمان یاد بگیرد و در نهایت وظایف روزانه مشخصی را انجام دهد یا حتی پیشنهاد‌هایی به راننده و مسافران دهد. نمونه مشابه این ماشین را سال پیش با مرسدس بنز F 015 دیده‌ایم. شاید هر بخشی از ماشین Vision Next 100 فاصله زیادی با تولید داشته باشد، اما BMW توانسته ترکیب بسیار عالی از طراحی، فناوری و امکانات را به وجود بیاورد.











نظرات کاربران در مورد طرح مفهومی خودروی بی‌ ام و به مناسبت ۱۰۰ سالگی این کمپانی


* الزامی
* الزامی