ال جی رقیب مک‌بوک ایر را با نام Gram معرفی کرد

سه‌شنبه 7 مهر 1394
لپ تاپ
روز گذشته ال‌جی محصول جدیدی را رونمایی کرد. این محصول نه یک گوشی‌هوشمند یا تلویزیون، بلکه یک لپ‌تاپ با نام Gram Ultra PC است که کره‌ای‌ها با اتکا به ظاهر زیبا و ابعاد مناسب و قابل حمل، آن را روانه‌ی بازار کرده‌اند.
ال جی دیروز لپ‌تاپ جدیدی را مبتنی بر ویندوز ۱۰ مایکروسافت روانه‌‌ی بازار کرد. این لپ‌تاپ گرم اولترا پی‌سی نام دارد. اصلی‌ترین قابلیتی که می‌تواند خریداران را به سمت لپ‌تاپ ال‌جی جلب کند، اتکای این کمپانی کره‌ای بر قابلیت‌های کلاسیکی است که یک لپ‌تاپ خوب را تعریف می‌کند. این قابلیت‌ها شامل طراحی لپ‌تاپ با ابعاد بسیار مناسب و قابل حمل در کنار یک صفحه‌ی نمایش جذاب و زیبا است. در گرم نمی‌توان اثری از دوربین ریل‌سنس اینتل یا صفحه‌ی نمایش لمسی برای استفاده‌ی بهتر از ویندوز ۱۰ مشاهده کرد. لپ‌تاپ ۱۴ اینچی ال‌جی از نظر ابعاد همتراز با مک‌بوک ایر اپل و یوگا ۳ پرو لنوو است. حتی می‌توان صفحه‌ی نمایش IPS مورد استفاده در این لپ‌تاپ را که از رزولوشن 1080P بهره می‌برد، بسیار بهتر از رقبایی نظیر مک‌بوک ایر اپل خواند.
ال‌جی نام لپ‌تاپ خود را با الهام از وزن پایین این محصول گرم انتخاب کرده است. این لپ‌تاپ کمتر از ۹۸۰ گرم وزن دارد که آن را در وضعیت بهتری نسبت به مک‌بوک ایر ۱.۱ گیلوگرمی قرار می‌دهد. از نظر قیمت نیز باید سیاست قیمت گذاری ال‌جی را تا حدودی شبیه به اپل بنامیم. این کمپانی نمونه‌ی مجهز به پردازنده‌ی Core i5 اینتل، حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم را با قیمت ۸۹۹ دلار در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از نظر طراحی، مک بوک ایر اپل و فلسفه‌ی طراحی Unibody مک‌بوک‌های این کمپانی تجربه‌ی بهتری را در کاربر القا می‌کند.
لپ‌تاپ‌ جدید‌ ال‌جی توسط مایکروسافت و آمازون به فروش خواهند رسید. آمازون نمونه‌ی Core i5 با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و نمونه‌ی Core i7 را با حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی به ترتیب با قیمت ۹۹۹ و ۱٫۳۹۹ دلار به فروش خواهد رساند. پردازنده‌های مورد استفاده در این لپ‌تاپ جزو تراشه‌های نسل پنجمی گوگل است. از جمله‌ی موارد منفی در مورد گرم ال‌جی باید به عدم بهره‌گیری از روشنایی کیبورد و عمر باتری کمتر از ۷.۵ ساعت اشاره کرد.

حسین خلیلی صفا

نظرات کاربران در مورد ال جی رقیب مک‌بوک ایر را با نام Gram معرفی کرد


سیامک حیدری
1394/09/22 2:24

احتمالا منظورتون از پردازنده نسل پنجمی گوگل همون نسل چهارده نانومتری پردازنده ساخت اینتل با کد Broadwell هست دیگه..


* الزامی
* الزامی