کمپانی HP تبلت هایی متنوع را برای اقشار مختلف کاربران معرفی کرد

چهارشنبه 1 بهمن 1393
تبلت
کمپانی HP تلاش دارد گستره ای از تبلت های مختلف شامل محصولاتی اقتصادی و با سخت افزار نه چندان قوی تا مدل هایی بسیار توانمند و مناسب کسب و کار را تولید و به فروش برساند. از همین رو آنها امروز چندین مدل جدید از این گجت ها را معرفی و رونمایی کردند تا از این پس در بین تبلت های کمپانی مورد بحث برای هر قشری انتخابی مناسب وجود داشته باشد
مهم ترین گزینه های تازه معرفی شده شامل دو تبلت اندرویدی می شوند، که با عناوین Pro Slate 12 (مجهز به نمایشگر ۱۲.۳ اینچی) و Pro Slate 8 (مجهز به نمایشگر ۷.۹ اینچی) نامگذاری شده اند. هر دوی این محصولات از نظر طراحی و ظاهر به نظر مناسب می آیند ولی از نظر سخت افزاری شاید بتوان گفت آخرین تکنولوژی ها در آنها به کار بسته نشده است.
این دو تبلت اندرویدی جدید HP، از چیپست اسنپدراگون ۸۰۰ به همراه ۲ گیگابایت حافظه رم بهره می برند و تفاوت عمده بین آنها در ابعاد و رزلشون نمایشگرشان خلاصه می گردد. صفحه نمایش Pro Slate 8 با نسبت تصویر ۴:۳ رزلوشنی معادل ۲۰۴۸ در ۱۵۳۸ پیکسل را در مقابل چشمان کاربر قرار می دهد و این در حالیست که رزلوشن نمایشگر Pro Slate 12 معادل ۱۶۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل در نظر گرفته شده است.
همچنین Slate 12 که تصویر آن در بالای مطلب قابل مشاهده است در صورت تمایل کاربران و به انتخاب آنها به همراه یک کیس محافظ folio ارائه می گردد. هر دو تبلت اندرویدی پیش تر اشاره شده به نسخه ی کیت کت از سیستم عامل موبایل گوگل مجهزند و بر رویشان تعداد زیادی از اپلیکیشن های کاربردی که توسط HP توسعه داده شده اند نیز نصب گشته است.
در اصل HP با نصب اپلیکیشن هایی متنوع و کاربردی تلاش داشته تا تبلت هایش را برای اهالی کسب و کار کاملاً آماده نماید و اینطور به نظر می رسد که آنها می خواهند برای این قشر از افراد گزینه ها و انتخاب های متعددی را فراهم کرده و در اصل یک اکوسیستم گسترده و متنوع را به شرکت ها عرضه نمایند.
مورد دیگری که می توان در رابطه با Pro Slate 8 و ۱۲ به آن پرداخت ارائه ی یک قلم Duet Pen به همراه آنهاست که با استفاده از آن می توان بر روی هر سطحی نوشت و سپس نوشته ها به صورت اتوماتیک بر روی تبلت پدیدار می شوند.
ناگفته نماند که کمپانی آمریکایی قیمتی نسبتاً بالا را برای محصولات اندرویدیش در نظر گرفته و مدل مجهز به نمایشگر ۷.۹ اینچی با قیمت ۴۹۹ دلار و دیگری که صفحه نمایشی ۱۲.۳ اینچی دارد با قیمت ۵۶۹ دلار به بازار خواهند آمد. همچنین هر دوی این تبلت ها از امروز در دسترس هستند و علاقه مندان می توانند آنها را تهیه نمایند.
در کنار تبلت های اندرویدی، HP امروز یک تبلت ویندوزی ۸ اینچی را هم رونمایی کرده که نام Pro Tablet 408 را یدک می کشد و مجهز به یک پردازند ۱.۳۳ گیگاهرتزی اتم اینتل به همراه دو گیگابایت حافظه ی رم است. این مدل نمایشگرش رزلوشنی معادل ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل دارد و با ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی به قیمت ۲۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.
HP دو تبلت دیگر با پشتیبانی از قلم دیجیتالی هم معرفی کرده که البته این پشتیبانی همراهی Duet Pen را به دنبال نداشته است. دو مدل یاد شده با عناوین Pro Tablet 10 EE و Pro Slate 10 EE نامگذاری شده اند و تفاوت اصیلشان در به کارگیری سیستم عامل های ویندوز ۸ و اندروید است. به نظر می رسد بازار اصلی و هدف این دو محصول نیز کلاس های درس و دانش آموزان باشند و از همین رو کمپانی تولید کننده پردازنده ی اتم ۱.۳۳ گیگاهرتزی اینتل را در کنار یک گیگابایت حافظه ی رم به عنوان قلب تپنده ی آنها به کار گرفته است.
نمایشگر ۱۰.۱ اینچی تبلت های مذکور نیز رزلوشنی معادل ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل ارائه می نماید و برند تولید کننده تاکید دارد بهترین کارایی این محصولات در کنار یک قلم دیجیتالی خواهد بود که البته این قلم باید به صورت جداگانه تهیه شود. ناگفته نماند که بر روی بدنه ی حتی یک شیار برای جاسازی ابزار جانبی مورد بحث هم در نظر گرفته شده است.
نسخه ی اندرویدی به قیمت ۲۷۹ دلار و نسخه ی ویندوزی به قیمت ۲۹۹ دلار به دانش آموزان عرضه خواهد شد ولی سایرین باید ۳۴۹ دلار بپردازند.
اما در این میان مهم ترین تبلت معرفی شده HP مدلی است با عنوان Elite x2 1011 که قابلیت تغییر حالت دادن بین وضعیت های تبلت و لپ تاپ را داراست و می خواهد صاحبان کسب و کار را به سمت خودش جذب کند.
این محصول که نمایشگری ۱۱.۶ اینچی دارد با مدل های مختلفی از پردازنده های سری Core M اینتل ارائه می گردد (با گستره فرکانس پردازشی بین ۸۰۰ مگاهرتز الی ۱.۲ گیگاهرتز) و به ۴ گیگابایت حافظه ی رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی مجهز شده است. کاربران در مورد رزلوشن نمایشگر نیز بین گزینه های ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل و ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل حق انتخاب دارند. داک کیبرد هم به همراه خود تبلت ارائه می شود.
برای Elite x2 1011 در وضعیت تبلت یک باتری ۲ سلولی ۳۳ وات ساعتی در نظر گرفته شده و در درون داک آن نیز باتری دیگری شامل ۶ سلول با ظرفیت ۲۱ وات ساعت گنجانده شده است. کاربران می توانند تبلت مورد بحث را از اواخر ماه جاری و با قیمت ۸۹۹ دلار تهیه نمایند.
در کنار همه ی این موارد HP تبلتی را نیز برای فعالان حوزه سلامتی همانند پزشکان و پرستاران معرفی کرده و یک نسخه ی به روز شده از مدل ویندوزی ElitePad 1000 را نیز ارائه نموده است و به نظر می رسد خط تولید تبلت های این شرکت به شدت در حال توسعه و گسترش است تا همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد بتواند هر قشری از کاربران را تحت پوشش خود بگیرد.


PRO SLATE 12 PRO SLATE 12
PRO SLATE 12 PRO SLATE 12

PRO SLATE 8 PRO SLATE 8

DUET PEN DUET PEN

DUET PEN DUET PEN

DUET PEN DUET PEN

HP ELITEPAD 1000 HP ELITEPAD 1000

PRO SLATE 10 EE PRO SLATE 10 EE

PRO SLATE 10 EE PRO SLATE 10 EE

PRO TABLET 10 EE PRO TABLET 10 EE


ELITE X2 1011 ELITE X2 1011

ELITE X2 1011 ELITE X2 1011

ELITE X2 1011 ELITE X2 1011


نظرات کاربران در مورد کمپانی HP تبلت هایی متنوع را برای اقشار مختلف کاربران معرفی کرد


* الزامی
* الزامی