سازه‌ای به شکل گل نیلوفر که از میان دریاچه‌ای در شهر ووجین سر برآورده است

شنبه 4 مرداد 1393
رسانه
این گل درست در میان یک دریاچه مصنوعی سر از دل آب بیرون آورده و یکی از چشم اندازهای زیبا و به یادماندنی شهر ووجین به شمار می‌آید. به علاوه در کنار آن پارک و فضای سبزی نیز به مساحت 3.5 هکتار احداث شده است.
این سازه در سه شکل و در واقع در سه مرحله‌ی مختلف حیات یک گل به تصویر کشیده شده است، مرحله غنچه، شکوفه و گل کامل که نشان از توسعه و بلوغ شهر دارد. در نهایت ساخت این سازه نویدبخش رشد، توسعه و رونق اقتصادی هر چه بیشتر این شهر است.
این گل‌های نیلوفر بزرگ و زیبا در اصل روی ساختمانی واقع شده‌اند که زیر این دریاچه مصنوعی قرار گرفته است. این بنا خود دارای دو بخش مجزا بوده و از نظر کاربری با بخش شهرداری و مدیریت شهری در ارتباط می‌باشد. عملیات ساخت این سازه‌ی جالب توجه و مدرن در سال 2013 به اتمام رسید و در مجموع شامل بخش‌های مختلفی همچون دفتر برنامه ریزی، غرفه‌های نمایشگاهی، سالن کنفرانس و محل برگزاری نشست‌هاست.

اطراف این سازه با یک سری گلبرگ‌های ساخته شده از نوارهای فولادی ضد زنگ در بر گرفته شده و بخش درونی و بیرونی آن هم با کاشی موزائیک‌های شش وجهی پوشیده شده است. این موزائیک‌ها با تنوع رنگی لطیفی که از رنگ سفید و بژ تا صورتی تیره را شامل می‌شوند و همچنین بواسطه نور پردازی محیطی، جلوه‌ای بس دیدنی خلق کرده‌اند. در کنار این ویژگی‌ها، نصب یک چلچراغ معلق هفت متری در بخش مرکزی این سازه، که با شکل قابل توجهش به نوعی یاد آور کلاله‌ی گل است، خود بر جذابیت و زیبایی هر چه بیشتر محیط افزوده است.





در مجموع این ساختمان اکنون به عنوان یکی از محبوب‌ترین آثار معماری  این منطقه، شناخته می‌شود.


مریم اصلانی

نظرات کاربران در مورد سازه‌ای به شکل گل نیلوفر که از میان دریاچه‌ای در شهر ووجین سر برآورده است


سی سی
1393/05/07 23:18

خیلی قشنگه . . . عالی بود


* الزامی
* الزامی