عرضه اولین SSD با حافظه V-NAND سه بعدی توسط سامسونگ (ویژه مصارف تجاری)

چهارشنبه 23 مرداد 1392
کامپیوتر
سامسونگ برای تجاری سازی این ایده، بسیار زود دست به کار شده و اولین SSD بر پایه این نوع حافظه را هم تولید کرده است.
همین هفته گذشته بود که از آغاز تولید تجاری اولین حافظه سه بعدی V-NAND دنیا توسط سامسونگ گفتیم که تولید فضای ذخیره سازی بسیار بیشتر را در همین ابعاد فعلی امکان پذیر می سازد. حال به نظر می رسد که سامسونگ برای تجاری سازی این ایده، بسیار زود دست به کار شده و اولین SSD بر پایه این نوع حافظه را هم تولید کرده است.

سامسونگ روز گذشته اعلام کرد که دو درایو SSD با ظرفیت ۴۸۰ و ۹۶۰ گیگابایت را آماده عرضه به بازار کرده است. البته این درایوهای ذخیره سازی برای کاربران عمومی تهیه نشده اند  و بازار هدف آنها سرورهای رده بالای تجاری هستند که به دنبال ظرفیت بالا و قابلیت اطمینان حافظه های V-NAND هستند.


اگرچه زیاد نباید سر خورده شده. زیرا سامسونگ وعده داده به زودی این حافظه های جدید را در رده کامپیوترهای شخصی و برای کاربران معمولی هم به کار گرفته و درایو های SSD حجیم ویژه آنها را نیز تولید می نماید. 


درایوهای SSD جدید سامسونگ متعلق به کلاس ۱۰ نانومتری بوده و در اندازه ۲.۵ اینچی تولید می شوند. کنترلر ارتباطی آنها هم از نوع SATA با سرعت ۶ گیگابیت در ثانیه است. البته سامسونگ هنوز چیزی در خصوص قیمت یا زمان آغاز فروش SSDهای تازه اش اعلام نکرده است.


نظرات کاربران در مورد عرضه اولین SSD با حافظه V-NAND سه بعدی توسط سامسونگ (ویژه مصارف تجاری)


* الزامی
* الزامی