نسل بعدی پردازنده های ۲۰ نانومتری موبایل٬ رکورد فرکانس ۳ گیگاهرتزی را می شکنند

چهارشنبه 19 تیر 1392
موبايل
در همین حین که ما با هم حرف می زنیم٬ TSMC که احتمالا چیپ A7 برای آیفون 5S را می سازد (که البته این احتمال هم هست که هنوز ساخت آن بر عهده سامسونگ باشد)
در همین حین که ما با هم حرف می زنیم٬ TSMC که احتمالا چیپ A7 برای آیفون 5S را می سازد (که البته این احتمال هم هست که هنوز ساخت آن بر عهده سامسونگ باشد)٬ در حال آماده شدن است تا در اوایل سال آینده میلادی تولید انبوه چیپ های ۲۰ نانومتری را آغاز کند٬ فرآیند تولیدی که به چیپ های ARM امکان کاهش ۲۵ درصدی مصرف انرژی و بهبود ۳۰ درصدی عملکرد پردازشی را نسبت به نسل فعلی می دهد.

و این دقیقا یعنی چه؟ یعنی اگر در بهترین نمایندگان نسل فعلی چیپ های ۲۸ نانومتری٬ مثلاسنپدرگون ۸۰۰ و تگرا ۴ می توان هر هسته پردازشی را تا فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز تنظیم کرد٬ چیپ های ۲۰ نانومتری TSMC تا ارتفاع ۳ گیگاهرتزی از این کوه بلند بالا خواهند رفت٬ بدون اینکه حتی ذره ای مصرف انرژی را فدا کنند.

خلاصه اینکه پردازنده های موبایل کم مصرف با فرکانس پردازشی ۳ گیگاهرتز٬ یکی از مشخصه هایی خواهند بود که احتمالا در محصولات رده بالای بازار خواهید دید.

اما در آن طرف اینتل هم بیکار نخواهد نشست و با توسعه پلتفرم Bay Trail به مقابله با چیپ های ARM می پردازد. چندی پیش هم دست بالای اینتل در زمینه قدرت پردازشی را در بنچمارک AnTuTu دیدیم. رقابت آینده بیش از اینها جذاب خواهد بود٬ فقط صبر کنید و خودتان ببینید.

نظرات کاربران در مورد نسل بعدی پردازنده های ۲۰ نانومتری موبایل٬ رکورد فرکانس ۳ گیگاهرتزی را می شکنند


* الزامی
* الزامی