فوجی فیلم دو دوربین X100F و X-T20 را با سنسور ۲۴ مگاپیکسلی معرفی کرد

شنبه 2 بهمن 1395
صوتی و تصويری
فوجی فیلم در کنار ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در مورد دوربین مدیوم فرمت GFX 50S، دو دوربین مجهز به سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C معرفی کرد.

روز گذشته فوجی فیلم علاوه بر ارائه اطلاعات تکمیلی در مورد دوربین مدیوم فرمت GFX 50S، دو دوربین جدید از سری ایکس مجهز به سنسور APS-C معرفی کرد. این دو دوربین جدید شامل X-T2 و X100F هستند که از سنسور  ۲۴.۳ مگاپیکسلی APS-C X-Trans CMOS III بهره می‌برند.

دوربین X100F فوجی فیلم

دوربین جدید X100F را باید نسل بعدی X100T خواند که از وجود منظره‌یاب هیبریدی پیشرفته و یک لنز پرایم ۲۳ میلی‌متری با دیافراگم f/2 بهره می‌برد که با استفاده از آن می‌توان زاویه‌ی دید یک لنز ۳۵ میلی‌متری کلاسیک را به دست آورد. بزرگ‌ترین بروزرسانی برای نسل چهارم دوربین سری ایکس ۱۰۰ فوجی فیلم، بهره‌گیری از سنسور ۲۴.۳ مگاپیکسلی X-Trans CMOS III به شمار می‌‌رود که مشابه سنسور مورد استفاده در X-Pro2 و X-T2 است.
بدنه‌ی X100F شامل بهبود‌های دیگری می‌شود که یکی از آن‌ها اضافه شدن فاصله‌یاب الکترونیک به منظره‌یاب الکترونیک این دوربین است. کاربران می‌توانند بزرگنمایی فاصلهیاب الکترونیک را در داخل منظره‌یاب هیبریدی تغییر دهند. همچنین نرخ ویوفایندر مورد استفاده در این دوربین به ۶۰۰ فریم در هر ثانیه افزایش پیدا کرده است. از دیگر تغییرات اعمال‌شده روی این دوربین، باید به بهبود‌های پشت بدنه اشاره کرد که شامل قرارگیری کلید‌های کاربردی پرمصرف در سمت راست است.
عملکرد و سرعت فوکوس خودکار این دوربین به واسطه‌‌ی سیستم فوکوس خودکار جدید بسیار افزایش پیدا کرده، به‌طوری‌که سیستم فوکوس خودکار X100F شامل بیش از ۹۱ نقطه‌ی فوکوس است که در مقایسه با ۴۹ نقطه‌ی فوکوس نسل پیش، بسیار بهبود یافته است. همچنین باید به مد جدید شبیه‌سازی فیلم ACROS اشاره کرد که امکان درجه‌بندی رنگ‌های مشکی‌ را ممکن می‌کند

فوجی فیلم دوربین X100F را از فوریه سال ۲۰۱۷ در رنگ‌های سیاه و نقره‌ای با قیمت ۱۲۹۹.۹۵ دلار تا ۱۶۹۹.۹۹ دلار راهی بازار خواهد کرد.

دوربین X-T20 فوجی فیلم

X-T20 را باید نسل بعدی X-T10 فوجی خواند که با ظاهری مشابه، اما مشخصات فنی بسیار متفاوت و پیشرفته راهی بازار خواهد شد. در این دوربین نیز از سنسور ۲۴.۳ مگاپیکسلی APS-C استفاده شده که در کنار یک پردازنده‌ی جدید قرار گرفته است.
با بهره‌گیری از سخت‌افزار جدید، این دوربین قادر است تصاویر را با ایزوی ۵۱۲۰۰-۱۰۰ و ۱۲۸۰۰-۲۰۰ ثبت کند. همچنین امکان ثبت تصاویر در این دوربین به ۱۴ فریم در هر ثانیه افزایش پیدا کرده که البته این قابلیت در زمان استفاده از شاتر الکترونیک میسر است. زمان مورد نیاز برای آغاز کار این دوربین نیز بسیار کاهش پیدا کرده است. X-T20 همچنین از وجود یک سیستم فوکوس خودکار شبیه به X100F بهره می‌برد. علاوه بر به‌کارگیری سیستم فوکوس خودکار جدید، الگوریتم‌های جدیدی به کار گرفته شده است که فوکوس خودکار سریع‌تر و بهتر، ماحصل آن خواهد بود.
X-T20 امکان ثبت ویدیو‌های 4K UHD با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه با پهنای باند ۱۰۰ مگابیت در ثانیه فراهم می‌کند. طول ویدیو‌های 4K UHD تنها می‌تواند ۱۰ دقیقه باشد. X-T20 از وجود قابلیت‌های بهتری برای ثبت تصاویر ویدیویی بهره می‌برد که از جمله‌ی آن می‌توان به خروجی HDMI اشاره کرد.
X-T20 از فوریه سال ۲۰۱۷ راهی بازار خواهد شد. این دوربین در دو نسخه، شامل بدنه خالی و کیت همراه خواهد بود. بدنه‌ی این دوربین ۸۹۹.۹۵ دلار قیمت خواهد داشت. کیت عرضه‌شده همراه این دوربین، شامل XF 18-50 میلی‌متری با دیافراگم f/2.8-4 خواهد بود که قیمت آن ۱۱۹۹.۹۵ دلار تعیین شده است. کیت دوم XC 16-50 میلی‌متر با دیافراگم f/3.5-5.6 حدود ۹۹۹.۹۵ دلار قیمت خواهد بود.

حسین خلیلی صفا

نظرات کاربران در مورد فوجی فیلم دو دوربین X100F و X-T20 را با سنسور ۲۴ مگاپیکسلی معرفی کرد


* الزامی
* الزامی