در صورت خرابی دکمه هوم آیفون 7 یک دکمه هوم نرم افزاری روی نمایشگر فعال می‌شود

یک‌شنبه 25 مهر 1395
موبايل
حتما می دانید که آیفون 7 جدید اپل دارای یک دکمه هوم ثابت به جای دکمه‌ای با قابلیت حرکت فیزیکی است اما خبر جدیدی که درباره این دکمه هوم غیر مکانیکی منتشر شده این است که
اگر این دکمه از کار بیافتد، اپل یک راهکار نرم افزاری در بروزرسانی iOS 10 در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد تا کاربران بتوانند به صورت موقت و تا زمان تعمیر گوشی از آن استفاده کنند. با تک شات همراه باشید.
مطابق با این راهکار نرم افزاری جدید در صورتی که دکمه هوم غیر فیزیکی آیفون شما از کار بیافتد می‌توانید به صورت موقت از دکمه‌ای استفاده کنید که روی نمایشگر گوشی شما ظاهر خواهد شد. این خبر توسط یکی از خوانندگان وب سایت MacRumors در فروم این سایت به اشتراک گذاشته شده است.
از آنجایی که دکمه هوم آیفون 7 حساس به فشار است و مبتنی بر بازخورد لمسی کار می‌کند، قرار گرفتن آن در کنار iOS 10 به این معناست که نرم افزار می‌تواند به صورت خودکار خراب شدن یا عملکرد نامطلوب دکمه هوم را شناسایی کرده و سپس این راهکار نرم افزاری را در اختیار کاربر قرار دهد.
به گفته این کاربر، بازخورد لمسی آیفون 7 او پس از خاموش شدن ناگهانی دستگاه حین شارژ عملکردی عجیب داشته است. این کاربر گوشی خود را ریست کرده اما پس از کار نکردن مجدد دکمه هوم، iOS 10 پیامی را به او نمایش داده مبنی بر اینکه دکمه هوم به تعمیر نیاز دارد و سپس به کاربر پیشنهاد داده که می‌تواند از یک دکمه هوم نرم افزاری روی نمایشگر گوشی خود درست بالای دکمه هوم فیزکی استفاده کند.
انتظار می‌رود که اپل در آیفون‌های سال بعد نیز از دکمه‌ هوم غیر مکانیکی استفاده کند زیرا چنین دکمه‌ای فاقد قطعه متحرک بوده و درنتیجه احتمال خراب شدن آن نیز کمتر خواهد بود.

نظرات کاربران در مورد در صورت خرابی دکمه هوم آیفون 7 یک دکمه هوم نرم افزاری روی نمایشگر فعال می‌شود


* الزامی
* الزامی