هیوندای i30 جدید با هدف تسخیر بازار

شنبه 10 مهر 1395
هیوندای نسل سوم مدل i30 خود را در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش گذاشت.
i30 جدید یکی از مدل‌های مهم تجاری برای هیوندای محسوب می‌شود. این خودرو تلفیقی از مدل کراس‌اوور و i30N هات‌هچ است.


هیوندای i30 جدید دارای طولی برابر ۴۳۴، عرض ۱۷۹، ارتفاع ۱۴۵ و فاصله‌ی بین محوری ۲۶۵ سانتی‌متر است. این ارقام نشان دهنده‌‌ی کاهش ۱۲ میلی‌متری طول این خودرو نسبت به مدل قبلی است. با این حال کمپانی کره‌ای هیوندای ادعا می‌کند که مدل جدید از نسخه‌ی پیشین این خودرو جادارتر است و گنجایش صندوق عقب آن نیز به ۳۹۵ لیتر رسیده است. 
هیوندای برای این بدنه سه پیشرانه‌ی دیزلی و سه پیشرانه‌ی بنزینی در نظر گرفته است. ضعیف‌ترین پیشرانه‌ی بنزینی این خودرو دارای ۹۹ اسب بخار قدرت و ۱۳۴ نیوتون‌متر گشتاور است. پیشرانه‌ی بعدی این خودرو دارای حجمی برابر ۱ لیتر و مجهز به توربو‌شارژر  است که قدرتی معادل  ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۱۷۰ نیوتون‌متر را تولید می‌کند. و قوی‌ترین پیشرانه‌ی بنزینی این خودرو با حجم ۱.۴ لیتر که مانند پیشرانه‌ی قبلی به توربوشارژر مجهز شده قدرت و گشتاوری برابر با ۱۳۸ اسب بخار و ۲۴۲ نیوتون‌متر را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد.
ولی اگر شما طرفدار خودروهای دیزلی هستید می‌توانید یکی از سه پیشرانه‌ی دیزلی که تمامی آن‌ها ۱.۶ لیتر حجم دارند را برای خودروی خود سفارش دهید. قدرت و گشتاوری که این سه پیشرانه می‌توانند تولید کنند به ترتیب برابر ۹۴ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتون‌متر، ۱۰۸ اسب‌ بخار و ۲۸۰ نیوتون‌متر و در قوی‌ترین آنها ۱۳۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتون‌متر است. برای تمام مدل‌های این خودرو به صورت استاندارد جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی در نظر گرفته شده است ولی برای قوی‌ترین پیشرانه‌ی بنزینی و دو پیشرانه‌ی دیزلی جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دو کلاچه به‌ صورت آپشن قابل سفارش است
محصول جدید هیوندای با امکاناتی نظیر سیستم ترمز خودکار، رانندگی خودکار، کروز کنترل هوشمند، سیستم تشخیص نقطه‌ی کور، هشدار ترافیک در عقب خودرو، سیستم رانندگی بین خطوط، کنترل سرعت مجاز و سیستم هوشمند تنظیم چراغ‌ها است. 
در داخل نیز این خودرو به صفحه نمایش لمسی ۵ اینچی برای سیستم سرگرمی و نمایش اطلاعات خودرو که دارای سیستم اندروید و Apple Car play مجهز شده است البته صفحه‌ی ۸ اینچی نیز برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود. این خودرو در اوایل سال ۲۰۱۷ در نمایندگی‌های هیوندای در اروپا عرضه خواهد شد.

فرهاد سلیمانی

نظرات کاربران در مورد هیوندای i30 جدید با هدف تسخیر بازار


* الزامی
* الزامی