هواوی و لایکا با احداث یک مرکز تحقیق و توسعه مشترک، عکاسی موبایل را متحول می‌ کنند

دوشنبه 5 مهر 1395
موبايل
هواوی و لایکا با امضای توافقنامه‌ی جدید، مرکز تحقیق و توسعه‌ای را برای گسترش فناوری‌های جدید در زمینه‌ی دوربین گوشی‌های هوشمند احداث می‌کنند.
از جمله‌ نقاط قوت پی ۹ و پی ۹ پلاس هواوی باید به دوربین دوگانه پشت این گوشی هوشمند اشاره کرد که تحت لیسانس لایکا توسعه یافته است. لایکا را باید در زمره‌ی بهترین کمپانی‌های تولیدکننده‌ی دوربین در جهان خواند. هواوی و لایکا رسما اعلام کرده‌اند که توافق دیگری برای توسعه‌ی فناوری‌های جدید را به امضا رسانده‌اند. براساس اطلاعات ارائه شده این دو کمپانی در توافق جدید، مرکزی را برای تحقیق و توسعه ایجاد خواهند کرد تا تکنولوژی‌های جدیدی را در زمینه‌ی دوربین گوشی‌های هوشمند ایجاد کنند. از جمله‌ی زمینه‌ی تحقیقات مشترک این دو کمپانی باید به توسعه‌ی سیستم‌های جدید اپتیکال، پردازش تصاویر، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اشاره کرد.
مرکز جدید تحقیقاتی دو کمپانی هواوی و لایکا، Max Berek Innovation Lab نام خواهد گرفت. مکس برک، نام اولین مخترع آلمانی است که اولین لنز‌ لایکا را توسعه داده است. این مرکز تحقیقاتی در دفتر مرکزی لایکا که در Wetzlar آلمان مستقر است، قرار خواهد گرفت. همانطور که اشاره کردیم اصلی‌ترین هدف از تاسیس این کمپانی توسعه‌ی فناوری‌های جدید برای دوربین گوشی‌های هوشمند است.
رس ژنگفی، مدیرعامل هواوی به این نکته اشاره کرده که در آینده‌ی نزدیک تا بیش از ۹۰ درصد از ترافیک رد و بدل شده شامل تصاویر و ویدیو خواهد بود، از این‌رو انتظار می‌رود آزمایشگاه تحقیق و توسعه‌ی هواوی و لایکا آخرین فناوری‌ها در حوزه‌ی دوربین گوشی‌های هوشمند را توسعه داده و از طریق محصولات هواوی در اختیار کاربران قرار گیرد. دکتر آندریاس کافمن، رئیس هیئت مدیره لایکا حاصل همکاری دو کمپانی را به اشتراک گذاری منابع برای توسعه‌ی تکنولوژی‌های خوانده که می‌تواند انقلابی را در صنعت عکاسی دوربین‌های هوشمند ایجاد کند.
هواوی در گوشی‌های هوشمند پی ۹ و پی ۹ پلاس از وجود دوربین دوگانه بهره برد که حداقل نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد. هواوی در گوشی هوشمندش یک سنسور سیاه و سفید را برای ثبت جزئیات و یک سنسور رنگی را به کار گرفته که تصویر نهایی از ترکیب تصویر ثبت شده توسط دوربین ایجاد می‌شود.
باید دید که همکاری این دو کمپانی در آینده چه نوآوری‌هایی را به دوربین گوشی‌های هوشمند روانه خواهد کرد؟


حسین خلیلی صفا

نظرات کاربران در مورد هواوی و لایکا با احداث یک مرکز تحقیق و توسعه مشترک، عکاسی موبایل را متحول می‌ کنند


* الزامی
* الزامی