مرسدس بنز خبر از رونمایی میباخ 6 را در هفته جاری داد

سه‌شنبه 26 مرداد 1395
خودرو
مرسدس‌ بنز، جدید‌ترین مدل میباخ را برای معرفی در مراسم خودروی Pebble Beach در کالیفرنیا و در هفته‌ی جاری برنامه‌ریزی می‌کند. این خودروی کوپه، میباخ ۶ نام دارد و مرسدس بنز چندین تصویر از آن را منتشر کرده است.
هفته‌ی پیش رو توجه ثروتمندترین علاقه‌مندان به خودرو و البته خبرنگاران به سواحل مرکزی کالیفرنیا است، جایی که گفته می‌شود مرسدس میباخ با معرفی خودریی جدید همگان را هیجان زده خواهد کرد.
این خودروساز در هفته‌ی جاری دومین تیزر از خودروی مفهومی جدید و کوپه‌ی خود را با نام مرسدس میباخ ۶ منتشر کرد؛ گفته می‌شود که این خودرو در اواخر سال ۲۰۱۷ به تولید می‌رسد.
تصاویر منتشر شده‌ی مرسدس بنز نمایی از قسمت جلویی این خودرو را نشان می‌دهد. این خودروی مفهومی اسپرت از چراغ‌های باریک و جلوپنجره‌ای استفاده می‌کند که بی‌شباهت به بی‌ام‌و نیست. دیگر تصویر منتشر شده از این خودرو نیز به شکل بدنه‌ی آن اشاره دارد.
 عدد ۶ در این خودرو نشان دهنده‌ی طول دقیقا ۶ متری این خودروی مفهومی است. این بدین معنا است که این خودروی دو در با داشتن ۶ متر طول، تقریبا ۳۰ سانتی‌متر طویل‌تر از مرسدس میباخ S600 با قیمت ۱۹۰٬۰۰۰ دلار است. این ابعاد برای یک خودروی کوپه بسیار بزرگ است اما آنگونه که از تصاویر پیدا است، طراحی این خودروی مفهومی به گونه‌ای انجام شده که به خوبی با ابعاد آن سازگاری دارد.
پرده‌برداری از این خودرو آخرین هفته‌ی جاری و در تاریخ ۱۸ آگوست و در هفته‌ی سالیانه‌ خودرویی کالیفرنیا انجام خواهد شد. این خودروی مفهومی در نهایت از ۲۱ آگوست به عنوان پرچم‌دار نمایشگاه خودروهای لوکس ساح پبل  در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
خودروی بعدی میباخ نسخه‌ای از مرسدس‌بنز S کلاس کوپه با فاصه‌ی بین محوری بیشتر خواهد بود. این خودرو نیز باید از همان پیشرانه‌ی ۶ لیتری توربوشارژ شده‌ی خورجینی ۱۲ سیلندر مرسدس میباخ S600 سدان استفاده کند. اصلی‌ترین هدف این خودرو، رقابت با رولزرویس ریس خواهد بود.
این خودروی کوپه‌ی مفهومی در نگاه اول بیننده را به یاد اگسلرو (Exelero)، آخرین کوپه‌ی میباخ می‌اندازد که بیش از  یک دهه‌ی پیش برروی پلت‌فرم مرسدس‌بنز مک‌لارن SLR ساخته شده بود.

فرهاد سلیمانی

نظرات کاربران در مورد مرسدس بنز خبر از رونمایی میباخ 6 را در هفته جاری داد


* الزامی
* الزامی
برگزیده ها