جدیدترین آمار فروش جهانی تبلت‌ها؛ بازار همچنان پر نوسان است

سه‌شنبه 27 بهمن 1394
موبايل
بازار فروش تبلت‌ها بسیار پر نوسان است و جدیدترین آمارهای ارائه شده از فروش تبلت در سال ۲۰۱۵ هر چند خبر از رشد فروش تبلت‌ها در سه ماه آخر سال ۲۰۱۵ نسبت به سه ماه سوم می‌دهند، ولی در مقایسه با سه ماه آخر سال ۲۰۱۴ کاهش فروش تبلت‌ها امری مشهود است.
بازار جهانی تبلت‌ها در شرایطی سال ۲۰۱۵ را پشت سر گذاشت که شاهد کاهش فروش ۱۳.۸ درصدی در سه ماه آخر این سال نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۱۴ بود. هر چند که فروش ۶۵.۳۴ میلیون دستگاه تبلت در این بازه‌ی زمانی رشد ۲۳.۹ درصدی را نسبت به سه ماه قبلی خود نشان می داد؛ با این حال از آنجا که سه ماه آخر سال شامل فصل خریدهای تعطیلات آخر سال هم می‌شود، مقایسه‌ی نقطه‌ای فروش در سه ماه آخر سال ۲۰۱۵ با سه ماه آخر سال ۲۰۱۴ تصویر بهتر و درست‌تری از شرایط واقعی بازار تبلت‌ها به ما می‌دهد. 
آیپد ایر ۲ اپل به لطف شرایط فروش خوبی که از سوی خرده فروشان برایش در نظر گرفته شده بود، از ماه اکتبر تا ماه دسامبر فروش ۱۶.۱ میلیون دستگاه را تجربه کرده است. تبلت آمازون فایر نیز سه ماه چهارم را با قدرت پشت سر گذاشته است. تولیدکنندگان تبلت‌های ارزان‌قیمت نیز در مجوع ۲۰.۳ میلیون دستگاه را به فروش رسانده‌اند که در مقایسه با سه ماه سوم سال ۲۰۱۵ کاهش ۵ درصدی را نشان می‌دهد. 
در بین تولیدکنندگان تبلت، هواوی عملکرد برجسته‌ای را هم در فروش چین و هم در عرصه‌ی بین‌المللی داشته است. هواوی برای اولین بار توانست در این بازه‌ی زمانی ایسوس را پشت سر بگذارد. 
غیر از اپل، سایر تولیدکنندگان موفق شدند تا در مجموع در سه ماه آخر سال ۲۰۱۵ به میران ۲۸.۹۴ میلیون دستگاه تبلت بفروشند که در مقایسه با سال قبل رشد ۶.۴ درصدی داشته‌اند؛ در این بازار بد، چنین فروشی خوب به نظر می‌رسد. 
در این بین سامسونگ با تمرکز روی مدل‌های ارزان قیمت ۷ اینچی و ۹.۶ اینچی خود در طی سه ماه آخر سال ۲۰۱۵، موفق شد تا شاهد رشد اندکی در فروش خود باشد. 

محسن کریمی

نظرات کاربران در مورد جدیدترین آمار فروش جهانی تبلت‌ها؛ بازار همچنان پر نوسان است


* الزامی
* الزامی