قطار مغناطیسی ژاپن رکورد جهان را شکست

شنبه 29 فروردین 1394
خودرو
ژاپنی‌ها بار دیگر موفق شدند تا رکورد سرعت قطارهای مغناطیسی را شکسته و نام خود را دوباره سر زبان‌ها بیندازند
کمپانی قطار مرکزی ژاپن موفق شد تا با معرفی قطار مغناطیسی جدید خود رکورد ۱۲ ساله‌ سرعت قطارها را با رسیدن به سرعت ۵۹۰ کیلومتر در ساعت بشکند.

کمپانی قطار مرکزی ژاپن در پنجشنبه‌ای که گذشت موفق شد تا رکورد سرعت ۵۹۰ کیلومتر در ساعت را به نام خود ثبت کند. قطار ژاپنی‌ها موفق شد تا پس از طی مسیر آزمایشی در یاماناشی ژاپن به سرعت مورد نظر دست یافته و رکورد پیشین را که ۵۸۱ کیلومتر در ساعت بود، بشکند. کمپانی قطار مرکزی ژاپن به وال‌ استریت ژورنال اعلام کرد که احتمالا این رکورد زمان زیادی پایدار نخواهد بود. سه شنبه‌ی هفته‌ی پیش رو آزمایش دیگری انجام خواهد شد و هدف از آن رسیدن به سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت است.
این کمپانی اعلام کرده که در زمان انجام آزمایش مورد نظر تنها ۲۷ نفر از تکنسین‌های این کمپانی درون قطار حضور داشته‌اند و از این‌رو در زمان آغاز به کار رسمی این قطار با حداکثر ظرفیت ممکن است شاهد رقم خوردن چنین سرعت‌هایی نباشیم. این قطار بطور رسمی از سال ۲۰۲۷ میلادی در ژاپن آغاز به کار خواهد کرد. مسئولین این کمپانی امیدوارند تا این قطار بتواند مسیر بین ناگویا تا توکیو را با ۵۰۵ کیلومتر در ساعت طی کند. فاصله‌ی این دو شهر از هم ۲۸۴ کیلومتر است که با توجه به سرعت فوق‌العاده‌ی این قطار می‌توان در کمتر از ۴۰ دقیقه این مسیر را طی کرد. ژاپنی‌ها درصدد صادر کردن فناوری قطارهای مغناطیسی به خارج از مرز ژاپن هستند و از این‌رو برای ساخت مسیر بین نیویوک تا واشنگتن نیز سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

حسین خلیلی صفا

نظرات کاربران در مورد قطار مغناطیسی ژاپن رکورد جهان را شکست


* الزامی
* الزامی
برگزیده ها