سونی از گوشی میان رده اکسپریا M4 Aqua رونمایی کرد

دوشنبه 11 اسفند 1393
موبايل
سونی قصد داشت هر شش ماه پرچم‌دار‌های جدید خود را معرفی کند، اما این کمپانی ژاپنی به جای معرفی پرچم‌دار جدید خود از یک مدل رده میانی با نام Xperia M4 Aqua رونمایی کرده است. گوشی هوشمند ۵ اینچی که اندروید آبنبات چوبی را اجرا می‌کند و شباهت زیادی به زد ۳ سونی دارد.
به خوبی پیدا است که سونی با الگو گرفتن از طراحی دستگاه‌های رده بالای خود قصد دارد در بخش میان رده، گوشی‌های هوشمندی مقرون به صرفه تولید و عرضه کند. اکسپریا M4 Aqua از زبان طراحی آمنی‌بالانس کمپانی ژاپنی اما با جنس بدنه پلاستیکی پیروی می‌کند.
به پیروی از پرچم‌داران خود، سونی گوشی میان رده خود را بسیار سبک کرده به طوری که اکسپریا M4 Aqua تنها ۱۳۶ گرم وزن دارد. از مشخصات سخت‌افزاری دیگر این دستگاه میان رده می‌توان به پردازنده اسنپ‌دراگون 615، پشتیبانی از LTE، حافظه رم ۲ گیگابایت و ۲۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت باتری اشاره کرد. با اینکه ظرفیت باتری M4 Aqua کم تعبیه شده و تنها ۲۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت است اما سونی مدعی است که این مقدار تا دو روز می‌تواند انرژی بخش‌های مختلف این گوشی را تامین کند. Xperia M4 Aqua به پنل IPS مجهز شده است.


اکسپریا M4 Aqua یک دستگاه باریک است که تنها ۷.۳ میلی‌متر ضخامت دارد و ۱۳ مگاپیکسل دوربین در پشت و ۵ مگاپیکسل در جلوی دستگاه دارد. سونی به گرفتن گواهینامه‌های IP65 و IP68 برای دستگاه‌های خود مشهور است، اکسپریا M4 Aqua نیز هر دو گواهینامه را دریافت کرده است. مجوز IP68 و IP65 این امکان را فراهم می‌کند که دستگاه تا مدت ۳۰ دقیقه در عمق ‍۱.۵ متری آب دوام بیاورد. در بحث ضد آب بودن، سونی حتی M4 Aqua را بهتر از بهترین دستگاه‌های خود ارائه کرده و پوشش روی درگاه USB را هم حذف کرده است.
اکسپریا M4 Aqua را می‌توان نسخه تکمیل نشده از اکسپریا Z3 دانست. این دستگاه طراحی باریک دارد، قدرتمند است و از زبان طراحی مشهور سونی با طول عمر زیاد باتری بهره می‌برد. خوشبختانه سونی رابط کاربری M4 Aqua را با اندروید آبنبات چوبی تزیین کرده و ویژگی‌های زبان طراحی متریال را در بخش نرم‌افزار دستگاه به کار برده است.
در بخش قیمت‌گذاری، گوشی هوشمند میان رده اکسپریا M4 Aqua حدود ۳۳۰ دلار قیمت خورده و تا فصل بهار به بازار عرضه می‌شود.

امین فیض پور

نظرات کاربران در مورد سونی از گوشی میان رده اکسپریا M4 Aqua رونمایی کرد


* الزامی
* الزامی