J.K. Shin : سامسونگ با بلک‌بری وارد فاز جدیدی از همکاری شد، اما خرید؟ هرگز!

سه‌شنبه 30 دی 1393
موبايل
ظاهرا سناریوی خریداری شرکت‌های بحران زده توسط سامسونگ تبدیل به یک شایعه‌ی بزرگ شده است و پس از نوکیا که حدود 3 سال قبل خبر احتمال خریداری آن توسط سامسونگ منتشر شد، هفته‌ی گذشته نیز خبر احتمال خریدارای بلک‌بری با مبلغ هنگفت 7.5 میلیارد دلاری توسط سامسونگ منتشر شد
شاید در رابطه با اخبار سامسونگ، هیچ منبعی موثق‌تر از J.K. Shin مدیرعامل بخش موبایل شرکت نباشد پس نشستن پای صحبت‌های او خالی از لطف نیست. وی در مصاحبه با وال‌استریت‌ژورنال اعلام کرد که سیاست سامسونگ توسعه‌ی همکاری‌ها با بلک‌بری است و رسما اعلام کرد که سامسونگ قصد خریداری این شرکت را ندارد.
در ادامه وی گفت که قصد دارد که سطح همکاری‌های خود را با بلک‌بری تا حد امکان بالا ببرد اما اصلا برای خرید برنامه‌ای ندارد. در روزهای اخیر اخباری در رابطه با نقشه‌ی راه سامسونگ برای تصاحب 44000 پتنت بلک‌بری منتشر شد، اما اکنون این مدیر ارشد سامسونگ اعلام کرد که این شرکت در حال حاضر بالغ بر 110000 پتنت مختلف دارد و شاید نیازی به پتنت‌های بلک‌بری پیدا نکند. وی در ادامه تاکید کرد که خرید بلک‌بری کاملا در تضاد با سیاست‌های سامسونگ است و به نوعی مهر بطلانی بر تمام شایعات پیرامون سامسونگ در رابطه با خریداری شرکت‌های بزرگ زد.
در ماه نوامبر(آبان93) سال گذشته‌ی میلادی، سامسونگ اعلام کرد که با بلک‌بری وارد فاز جدیدی از همکاری شده است و 2 شرکت به شدت در حال کار در جهت ارتقای امنیت اطلاعات در دستگاه‌های اندرویدی با توسعه‌ی KNOX و BES12 هستند.

Shin در این رابطه گفت که سامسونگ از بابت توسعه‌ی KNOX بسیار خرسند است و در جهت ارتقای سطح امنیت اطلاعات و محافظت از آنها و همچنین پشتیبانی بلندمدت از این سرویس خود را متعهد می‌داند.

سامسونگ در آینده‌ای نزدیک همکاری‌های خود را در بخش امنیت اطلاعات با بلک‌بری بیشتر توسعه خواهد داد و وارد فازهای بیشتری نسبت به KNOX خواهد شد، اما هنوز جزییات بیشتری از سیاست‌های شرکت در رابطه با گسترش این همکاری‌ها منتشر نشده و معلوم نیست که محصولات آینده‌ی سامسونگ در بخش امنیت اطلاعات دقیقا در چه سطحی خواهد بود.

پویا رحمانی

نظرات کاربران در مورد J.K. Shin : سامسونگ با بلک‌بری وارد فاز جدیدی از همکاری شد، اما خرید؟ هرگز!


* الزامی
* الزامی