با تمام ژست‌های حرکتی جی 3، پرچم دار ال‌جی آشنا شوید

جمعه 14 آذر 1393
موبايل
گاهی اوقات برای تعامل و استفاده از گوشی هوشمند خود، دوست نداریم همه چیز به تپ کردن یا لمس صفحه نمایش ختم شود. گاهی دوست داریم تلفن خودش بفهمد منظور چیست و بر طبق آن عمل کند. به این درک گوشی‌های هوشمند از حرکات ما، اعمال‌ یا ژست‌‌های حرکتی گفته می‌شود
اگر توجه کنیم، به خوبی متوجه تکامل پرچم‌دار‌های اندرویدی سال ۲۰۱۴ در بخش نرم‌افزار می‌شویم. اما ال‌جی در جی ۳، پرچم‌دار امسال خود از لحاظ شخصی‌سازی و ویژگی‌های نرم‌افزاری سنگ تمام گذاشته و هر چه در چنته داشته را رو کرده است. در ادامه به بررسی تمام ژست‌های حرکتی که جی ۳ قادر به درک آنها است خواهیم پرداخت.

بخش ژست‌های حرکتی جی ۳ در تنظیمات دستگاه، تب General و بخش Gestures قرار دارند (تصاویر زیر را مشاهده کنید). اگر جی ۳ ال‌جی دارید، همین الان به این بخش بروید و در ادامه با ما همراه شوید
در تصویر بالا به خوبی می‌توانید گزینه‌های در دسترس و قابل تنظیم بخش ژست‌های حرکتی را مشاهده کنید؛ با اولین آن‌ها، Answer an incoming call شروع می‌کنیم

پاسخ آسان به تماس‌های ورودی
همانطور که پیش از این گفتیم، فلسفه وجود ژست‌های حرکتی فهم بیشتر دستگاه از حرکتی است که ما با آن‌ها انجام می‌دهیم. زمانی که اولین گزینه این بخش، یعنی Answer an incoming call را فعال کنید، تماس‌های ورودی به دستگاه تنها با نزدیک کردن جی ۳ به هر کدام از گوشی‌های شما، برقرار می‌شود و دیگر نیازی به تپ بر روی دکمه سبز رنگ یا کشیدن آن ندارید. این ژست علاوه بر اینکه زحمت شما را کم می‌کند، باعث می‌شود در زمان‌های مختلف بدون اینکه دست شما با دستگاه تماس داشته باشد (دست خیس یا کثیف)، تماس را برقرار کند. حتی زمانی که هدست بلوتوث نیز بر روی گوش‌ خود گذاشته‌اید، این ژست حرکتی کار خود را به راحتی و بدون هیچ وقفه‌ای انجام می‌دهد.

کاهش خودکار صدای زنگ
دستگاه را بر روی یک سطح قرار داده‌اید و تماسی را دریافت می‌کنید، مسلما در زمان دریافت تماس برای اینکه جی ۳ توجه شما را به خود و تماس برقرار شده جلب کند، صدای زنگ بسیار بلندی را پخش خواهد کرد، اما وقتی که ما متوجه آن تماس شدیم، دیگر نیازی به پخش بلند زنگ تماس نیست. ال‌جی برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده و در جی ۳ ژست حرکتی تعریف کرده است. به این صورت که با توجه به دریافت تماس، وقتی گوشی را از آن سطح برمی‌دارید، به صورت خودکار، جی ۳ صدای زنگ خوردن دستگاه را کاهش می‌دهد تا مایه آزار و اذیت گوش‌های شما نشود. حرکتی هوشمندانه از ال‌جی که در بین گزینه‌های پرکاربرد هر کاربر قرار می‌گیرد. این گزینه در تنظیمات با Fade out ringtone مشخص شده است.

ژست چرخش:

برای مدتی است که ژست چرخش دستگاه در گوشی‌های هوشمند وجود دارد. اما ال‌جی در جی ۳ آن را پخته و دقیق کرده تا کاربر بتواند از آن نهایت بهره را ببرد. در پرچم‌دار ال‌جی، ژست چرخش به سه قسمت تقسیم می‌شود:

بی‌صدا کردن گوشی


حتما برای شما هم پیش آمده که ناگهان در یک مکان خاص گوشی شما با صدای بلند زنگ بخورد و آن هنگام نیز زمان مناسبی برای پاسخ به تماس نباشد. در این مواقع دو راه پیش رو دارید، یا سریعا تماس ورودی را رد کنید یا اینکه بدون هیچ عواقبی، دستگاه را به پشت بازگردانید تا صدای زنگ تماس کاملا قطع شود. این ژست حرکتی در بسیاری از گوشی‌های هوشمند وجود ندارد، اما در جی ۳ می‌توانید از آن به خوبی استفاده کنید. فعال کردن این ویژگی با Silence incoming calls نشان داده شده است.

آلارم ساعت
جی ۳ راهی آسان برای متوقف کردن صدای آلارم صبحگاهی ساعت دارد و آن همانطور که تاکنون حدس زده‌اید، چرخش دستگاه است.در زمان صبحگاهی اگر دوست ندارید با گوشی خود برای متوقف کردن ساعت کلنجار بروید، تنها با چرخش دستگاه می‌توانید آلارم ساعت را متوقف یا به حالت تعویق ببرید. اگر حالت تعویق ساعت یا Snooze را انتخاب کرده باشید، با چرخش دستگاه، بسته به زمانی که برای به تعویق افتادن زنگ انتخاب کرده اید، ساعت دستگاه دوباره زنگ خواهد خورد. اما اگر حالت تعویق را فعال نکرده باشید، با چرخش دستگاه، به طور کلی آلارم ساعت متوقف خواهد شد.

مکث ویدیو
سومین بخش از ژست حرکتی چرخش، برای مکث انداختن در ویدیوی در حال پخش با چرخش جی ۳ است. ممکن است برای چند دقیقه بخواهید به موضوع دیگری توجه کنید و در آن زمان دوست نداشته باشید، ویدیو همچنان در حال پخش باشد و بعدا مجبور شوید زمان پخش ویدیو را به عقب بیاورید. راه‌حل باز هم به سادگی چرخش جی ۳ است. همین که دستگاه را به پشت بچرخانید، ویدیوی در حال اجرا متوقف می‌شود.

امین فیض پور

نظرات کاربران در مورد با تمام ژست‌های حرکتی جی 3، پرچم دار ال‌جی آشنا شوید


lg G2
1393/09/27 15:4

با عرض سلام با خدمتتون عرض کنم که تمامی این امکانات که ذکر کردید در گوشی lg G2 هم موجود هستن!


* الزامی
* الزامی