پرچمدار چینی که رقیب قدرتمندی برای پرچمداران IFA 2014 خواهد بود

چهارشنبه 12 شهریور 1393
موبايل
کمپانی نام آشنای ” Meizu ” که اخیرا تلفن‌هایی نه تنها پرچمدار بلکه شاهکار تولید کرده است هم اکنون قصد دارد پرچمداری خوش قد و قامت را در بازار عرضه کند. چنین تلفن‌های زیبایی به همراه چنین قطعات سخت افزاری قدرتمندی نشان از پیشرفت چشمگیر ” Meizu ” دارد.
شاهکار جدید این شرکت ” Meizu MX4 ” نام دارد که اولین تلفن هشت هسته ای با قابلیت پشتیبانی از شبکه ی 4G این کمپانی است. نسخه ی پیش فرض اندروید قرار گرفته بر روی این دستگاه، کیت کت یا 4.4.4 خواهد بود که آن را میتوان به عنوان اولین نقطه ی قوت این تلفن به شمار آورد. این پرچمدار چینی از نمایشگری 5.36 اینچی بهره میبرد که رزولوشنی معادل 1920 در 1152 را به کاربر ارائه میدهد که در مجموع تراکم پیکسلی معادل 418 ppi را خلق میکند که برای یک تلفن با قیمت مناسب ساخته شده توسط چین نمایشگر قابل قبولی به شمار میرود.
کمپانی ” Meizu ” در پرچمداران پیشین خود از پردازنده ی سامسونگ یعنی اگزینوس استفاده میکرد اما این دفعه عطای آن را به لقای وی بخشید و همانند دیگر کمپانی‌های چینی روی به استفاده از پردازنده‌های مدیاتک آورد. مغز متفکر این دستگاه یک مدیاتک مدل 6595 هشت هسته ای خواهد بود که چهار هسته ی  ” Cortex-A17 ” آن تا فرکانس 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته ی ” Cortex-A7 ” آن بر روی 1.7 گیگاهرتز کلاک شده اند که حداقل روی کاغذ به نظر میرسد با پردازنده ای قدرتمند مواجه هستیم.


باتری این دستگاه حجمی‌معادل 3100 میلی آمپر ساعت را در خود جای داده است که برای چنین تلفنی واقعا مناسب به نظر میرسد. ضخامت این تلفن 8.9 میلیمتر است و بدنه ای آلومینیومی‌دارد که در مجموع وزنی برابر با 147 گرم را برای این تلفن رقم است.
حاشیه‌های اطراف این دستگاه نیز بر خلاف برخی از پرچمداران 2014 بسیار نازک و زیبا طراحی شده اند به نحوی که در آخر بیش از 75 درصد از فیزیک دستگاه را نمایشگر آن تشکیل داده است که برای چنین تلفنی آمار بسیار عالی به نظر میرسد.
متاسفانه این دستگاه از کارت حافظه پشتیبانی نمیکند و تنها در نسخه‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی در بازار عرضه خواهد شد.
دوربین این دستگاه دقتی معادل 20.7 مگاپیکسل دارد که لنز آن نیز توسط کمپانی سونی تولید شده است و همانطور که در محصولات سونی نیز تعریف آن را زیاد شنیده اید ” Exmor RS ” نام دارد و دوربین سلفی آن نیز 2 مگاپیکسل است. جالب توجه اینکه دوربین این دستگاه میتواند با کیفیت 4K نیز فیلم برداری کند.

این محصول در تاریخ 20 سپتامبر در بازار چین عرضه خواهد شد که نسخه ی 16، 32 و 64 گیگابایتی آن به ترتیب 293، 325 و 390 دلار ارزش گزاری شده اند.

نظرات کاربران در مورد پرچمدار چینی که رقیب قدرتمندی برای پرچمداران IFA 2014 خواهد بود


* الزامی
* الزامی