هوآوی Honor 6 را معرفی کرد

چهارشنبه 4 تیر 1393
موبايل
تراشه‌ی 8 هسته‌ای Kirin 920، سه گیگابایت حافظه‌ی رم و دوربین 13 مگاپیکسلی
همانطور که انتظار می‌رفت، هوآوی بالاخره از پرچمدار خود، Honor 6 که در برخی از اخبار منتشر شده با نام Mulan شناخته شده بود، پرده برداشت. هرچند هوآوی در پرچمدار خود از صفحه‌ی نمایش با رزولوشن QHD بهره نبرده است، اما این تلفن‌هوشمند یکی از بهترین‌ها بین محصولات هوآوی است.

هوآوی در پرچمدار خود از یک صفحه‌ی نمایش 5 اینچی با رزولوشن 1,920 در 1,080 ساخت جاپن‌دیسپلی بهره برده که با وجود حاشیه‌های 2.36 میلی‌متری طرفین، پنل جلویی تلفن‌هوشمند را از آن خود کرده است. ابعاد Honor 6 به ترتیب 139.8 در 68.8 برای طول و عرض گوشی است و ضخامت آن نیز تنها 6.5 میلی‌متر است. صفحه‌ی نمایش 75.7 درصد از مساحت جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است که استفاده از آن با بهره‌گیری از یک دست را تسهیل می‌کند.
یکی از نکات جالب توجه در مورد این تلفن‌هوشمند، بهره‌گیری از یک شاسی آلومینیومی در ساخت آن است که تراشه‌ی هشت هسته‌ای Kirin 920 را در آغوش گرفته است. تراشه‌ی Kirin 920 با استفاده از چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A15 و همچنین چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A7 به‌همراه پردازنده‌ی گرافیکی TMali-628 توسعه داده شده است. براساس اطلاعات ارائه شده، این تراشه‌ی مجهز به مودم LTE بوده و قابلیت نقل و انتقال اطلاعات تا 300 مگابیت بر ثانیه را دارا است. مدیرعامل کمپانی هوآوی مدعی شده است که تراشه‌ی توسعه‌ داده شده توسط هوآوی یا همان Kirin 920، بسیار قوی‌تر از اسنپ‌دراگون 805 کوالکام است.


در کنار تراشه‌ی kirin 920، هوآوی از حافظه‌ی رم 3 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی 16 یا 32 گیگابایتی با قابلیت افزایش از طریق اسلات میکرو SD، سنسور 13 مگاپیکسلی ساخت سونی با نام IMX214 در عقب و همچنین 5 مگاپیکسلی در جلو بهره برده است. از منظر نرم‌افزاری، Honor 6 به‌همراه اندروید 4.4.2 و همچنین رابط کاربری Emotion UI عرضه خواهد شد. هنوز اطلاعاتی در مورد زمان عرضه و همچنین قیمت این تلفن‌هوشمند ارائه نشده است.
هوآوی یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد این تلفن‌هوشمند را قابلیت ذخیره‌ی انرژی و بهره‌گیری از ظرفیت باتری مورد استفاده عنوان کرده است که بیشتر از گلکسی S5 و دوبرابر آیفون 5S است. همچنین هوآوی تراشه‌ی جدید Kirin 920 را با ساز و کاری توسعه داده که خنک‌تر از نسل پیش کار می‌کند.

حسین خلیلی صفا



نظرات کاربران در مورد هوآوی Honor 6 را معرفی کرد


* الزامی
* الزامی