گوگل با پشت سر گذاشتن اپل، به ارزشمندترین برند دنیا تبدیل شد
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393
تبلت
یک شرکت تحقیق و تحلیل بازار که لیست برترین برندها را به صورت سالیانه منتشر می‌کند، می‌گوید که حالا باارزش‌ترین برند دنیا گوگل است
آخرین نتایج پژوهش‌های آژانس تحقیقاتی میلوارد براون که در قالب لیستی با عنوان «100 برند برتر سال 2014» (100 Top BrandZ) منتشر شده، نشان می‌دهد که گوگل به‌واسطه‌ی توسعه بسیاری از پروژه‌های Google X مثل پروژه لون در زمینه خلاقیت و طرح‌های مبتکرانه از اپل پیشی گرفته است.

بنا به تخمین این شرکت، ارزش برند گوگل، طی سال گذشته رشدی 40 درصدی داشته و به 158.84 میلیارد دلار یا 115 میلیارد یورو رسیده است.
از سوی دیگر اپل با کاهش 20 درصدی ارزش برند خود مواجه بوده و ارزش این کمپانی به 147.88 میلیارد دلار رسیده است. در لیست سال 2013 این شرکت، برند اپل با وجود سقوط یک درصدی ارزش برند خود، همچنان به اندازه 71.4 میلیارد دلار با کمپانی دوم لیست، گوگل فاصله داشت.

متدلوژی BrandZ به شکلی است که ارزش اقتصادی کمپانی‌ها و میزان گرایش به برند را ترکیب کرده و فاکتورهایی چون یکتایی، میزان اشتیاق و اقبال به آن و... را مد نظر قرار می‌

سیامک احدی