فون آرنا: باتری GS5 دارای استقامت یک تبلت میباشد، بهترین پرچمداری که تاکنون تست شده است

یک‌شنبه 24 فروردین 1393
موبايل
ما هم اکنون یک قهرمان جدید در بخش استقامت باتری داریم و این قهرمان کسی نیست جز گلکسی اس ۵ سامسونگ.

ما هم اکنون یک قهرمان جدید در بخش استقامت باتری داریم و این قهرمان کسی نیست جز گلکسی اس ۵ سامسونگ. در تست انجام شده (توسط فون آرنا) این پرچمدار سامسونگ به امتیاز خیره کننده ۸ ساعت ۳۸ دقیقه در بخش استقامت باتری دست یافت که بهترین نتیجه ای است که تاکنون توسط یک پرچمدار ثبت شده است. البته این اسمارت فون چند دقیقه قبل از Xperia C سونی قرار دارد، یعنی اسمارت فونی که دارای طولانی ترین عمر باتری می باشد که تاکنون تست شده است.

همچنین این محصول سامسونگ تنها ۲۰ دقیقه با دارنده قدرتمندترین باتری در بین دستگاهها (اسمارت فون و تبلت) یعنی Galaxy NotePRO فاصله دارد. در واقع استقامت باتری این دستگاه به اندازه باتری آیپدایر اپل می باشد، تبلتی که بدلیل داشتن یک باتری خوب کاملا شناخته شده است.

نکته مهم و جالب اینجاست که Galaxy S5 این امتیاز را تنها با یک باتری ۲۸۰۰ mAh بدست آورده و در این بخش از فبلت های مختلف که از باتری با ظرفیت بیش از ۳۰۰۰mAh بهره میبرند پیشی گرفته است. به نظر می رسد که تکنیک های صرفه جویی در مصرف انرژی که سامسونگ برروی این محصول استفاده کرده بخوبی کار می کند.

در هنگام معرفی گلکسی اس ۵، شرکت سامسونگ اعلام کرد که این دستگاه حدود ۱۰ ساعت در بخش مرور اینترنت، ۱۲ ساعت در پخش فیلم اچ دی و ۲۱ ساعت برروی مکالمه ۳G دوام دارد. حال می توان با اطمینان گفت که این وعده سامسونگ کاملا صحیح است و حتی دوام باتری بیش از زمان گفته شده می باشد. در اسکریپت اجرا شده توسط فون آرنا برای تست باتری، روشنایی صفحه نمایش برروی ۲۰۰ نیت تنظیم شد و ترکیبی از الگوهای مرور وب و نمایش محتوا برروی دستگاه اجرا گردید. باتوجه به وجود صفحه نمایش AMOLED برروی آن، مقدار بسیار زیادی رنگ سفید نیز در طول تست نمایش داده شد.

قبلا در مورد تکنیک های صرفه جویی در انرژیPowerXtend suite که شامل WebXtend, NavXtend و GameXtend می باشد توضیحداده شده است. همه این ویژگی ها برای افزایش عمر باتری در شرایط مختلف مورد استفادهقرار می گیرند. اگر چه این ویژگی ها نرم افزاری هستند، اما سامسونگ به خوبی آنها رابرروی این پرچمدار خود پیاده سازی کرده است. دلیل درست کار کردن این ویژگی ها نموداریستکه مشاهده می کنید. امید می رود که سایر تولیدکنندگان اندرویدی نیز توجه ویژه ای بهمجموعه PowerXtend suite داشته باشند چرا که عمر باتری یکی از بخش هایی است که اکثر کاربران توجه خاصیبه آن دارند.

نویسنده:امین قهاری

نظرات کاربران در مورد فون آرنا: باتری GS5 دارای استقامت یک تبلت میباشد، بهترین پرچمداری که تاکنون تست شده است


محمد علی
1393/01/28 19:34

صرفا یک تبلیغ است برای اطلاع بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید: http://www.gsmarena.com/battery-test.php3


* الزامی
* الزامی