هوآوی گوشی‌هوشمند Ascend G6 و تبلت MediaPad M1 را با پشتیبانی از LTE معرفی کرد

دوشنبه 5 اسفند 1392
موبايل
با توجه به رشد روزافزون نسل چهارم شبکه مخابراتی، در سال جاری شاهد تمرکز هوآوی بر روی دستگاه‌هایی با قابلیت پشتیبانی از LTE هستیم
 هوآوی تلاش دارد بهره‌گیری از تکنولوژی سریع‌تر 4G را به هر دو دسته دستگاه‌های سطح بالا و دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه وارد نماید چرا که بخش بزرگی از تجارت این کمپانی بر مبنای تولید تجهیزات مخابراتی قرار دارد و بنای بر این چرخه، اقدام هوآوی موجب گسترش شبکه‌های مخابراتی خود شرکت نیز خواهد شد. در نمایشگاه جهانی موبایل که هم‌اکنون در حال برگزاری است، هوآوی دو دستگاه مقرون به صرفه را معرفی نموده که هر دو از تکنولوژی 150Mbps پشتیبانی می‌نمایند. این دو دستگاه Ascend G6 4G و MediaPad M1 نام دارند.

به نظر می‌رسد که Ascend G6 تعدادی از المنت‌های طراحی را از دستگاه سطح بالای این شرکت یعنی Ascend P6 به عاریه گرفته باشد که تصویر جالب توجه آن را در رندر بالا مشاهده می‌کنیم. این دستگاه از یک صفحه‌نمایش 4.5 اینچی با رزولوشن 960 در 540 از نوع LCD، پردازنده 4 هسته‌ای 1.2 گیگاهرتز، NFC و باتری منطقی 2000 میلی آمپری بهره می‌گیرد. دوربین‌های قرار گرفته بر روی این دستگاه با توجه به سطح آن بسیار مناسب هستند و شامل دوربین پشتی 8 مگاپیکسل f/2.0 (با سنسور IMX134 سونی) و دوربین جلویی 5 مگاپیکسل می‌شود که دیگر مشخصات و اندازه دیافراگم دوربین جلو در دست نیست. این دستگاه ابتدا در نسخه 3G با ضخامت 7.9 میلی‌متر و در سه‌ماهه اول سال جاری عرضه خواهد شد و نسخه 4G آن نیز در ماه آوریل با ضخامت 7.85 میلی‌متر راهی بازار خواهد شد. خرید نسخه 4G گوشی هوشمند G6 هزینه‌ای معادل 249 یورو در بر خواهد داشت.
تبلت 8 اینچی MediaPad M1 که در زیر تصویر آن را مشاهده می‌کنید، از یک صفحه‌نمایش IPS با رزولوشن 1280 در 800 با همراهی اسپیکرهای جلویی استوریو بهره می‌برد که با همراهی باتری 4800 میلی آمپری، با یک بار شارژ، کاربران خود را ساعت‌ها (بنا بر ادعای هوآوی تا 8 ساعت) با پخش ویدئو سرگرم خواهد نمود. دیگر مشخصات این دستگاه، شامل پردازنده 1.6 گیگاهرتز 4 هسته‌ای، دوربین جلو 1 مگاپیکسل و عقب 5 مگاپیکسل می‌شود که در بدنه‌ای به ضخامت 7.9 میلی‌متر جای گرفته است. همانند نسخه 3G گوشی G6، تبلت M1 نیز طی سه‌ماهه اول سال 2014 در کشورهای متعددی عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که این تبلت با قیمت 299 یورو وارد فروشگاه‌های اروپا خواهد شد.

مسعود آموزگار

نظرات کاربران در مورد هوآوی گوشی‌هوشمند Ascend G6 و تبلت MediaPad M1 را با پشتیبانی از LTE معرفی کرد


* الزامی
* الزامی