Vizio تلویزیون‌های اولترا اچ دی خود را در کنار محصولات صوتی متنوع رونمایی کرد

چهارشنبه 18 دی 1392
صوتی و تصويری
محصولات فعلی ویزیو که یکی از سازندگان برتر تلویزیون است، به قابلیت‌های جدیدی تجهیز می‌شوند
در نمایشگاه CES 2014 هم مثل سال‌های گذشته شاهد رونمایی از تلویزیون‌های مختلفی هستیم و برخی سازندگان برتر، تعداد زیادی تلویزیون جدید با خود به همراه آورده‌اند. Vizio هم در غرفه‌ی خود چندین مدل از تلویزیون‌های فعلی خود را در کنار تلویزیون‌های جدید اولترا اچ دی به نمایش درآورده که در ادامه‌ی مطلب به بررسی آن می‌پردازیم.

محصولات فعلی ویزیو که یکی از سازندگان برتر تلویزیون است، به قابلیت‌های جدیدی تجهیز می‌شوند. مدل‌های جدید دو سری E و M در نمایشگاه CES امسال با قابلیت‌هایی مثل اسمارت اپس یا نرم‌افزارهای هوشمند که برگرفته شده از پلتفرم Co-Star LT است، رونمایی شده‌اند. محصولات جدید دارای نور پس‌زمینه به صورت ناحیه‌ای یا به اختصار Local dimming هستند که در افزایش کیفیت و کنتراست تلویزیون‌ها تأثیرگذار است. این شیوه‌ی ایجاد نور نسبت به ایجاد نور از لبه‌ها یا Edge lit LED پیشرفته‌تر است و معمولاً در تلویزیون‌های اچ‌دی رده‌بالا به کار گرفته می‌شود.
ویزیو با رونمایی از اسپیکرهای بلوتوث برای اندروید و ستون صوتی خود، طرفداران محصولات صوتی تصویری را به سمت غرفه‌ی خود کشانده است. یکی از محصولات جالب این سازنده، «صفحه‌ی صوتی» است که یک بلندگو به شکل صفحه می‌باشد. می‌توان تلویزیون را روی این بلندگوی محکم قرار داد.
از دیگر محصولات جدید ویزیو می‌توان به تلویزیون‌های سری P اشاره کرد که دارای 64 ناحیه‌ی نور پس‌زمینه هستند و یک تراشه با پردازنده‌ی اصلی 2 هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی نیز در آن تعبیه شده است. قطر این تلویزیون‌ها 50، 55، 60، 65 و 70 اینچ است. ویزیو با بهره‌گیری از تراشه‌ی نصب شده، به بهینه‌سازی تصویر می‌پردازد تا کاربر از تماشای محتوای اچ‌دی نهایت لذت را ببرد.
از دیگر ویژگی‌های تلویزیون‌های جدید ویزیو، پشتیبانی از ارتباط وایرلس با استفاده از استاندارد 802.11ac است. امکان پخش محتوای اولترا اچ‌دی یا به عبارت دیگر ویدیوهای 4K از سرویس‌های آنلاینی مثل Amazon و Netflix نیز وجود دارد.
اما از تمام محصولات جدید ویزیو مهم‌تر، تلویزیون‌های اولترا اچ دی است. منظور از اولترا اچ‌دی، تلویزیون‌هایی با رزولشون 4 برابر فول‌اچ‌دی است که کیفیت بسیار بالایی دارند. ویزیو محصولات سری Reference را در دو مدل رونمایی کرده که قطر نمایشگرشان 65 و 120 اینچ است. این دو محصول ویژه، تمام قابلیت‌های سایر مدل‌ها را دارند به اضافه‌ی اینکه برای نور پس‌زمینه از 384 ناحیه استفاده شده است و همچنین تکنولوژی دالبی اچ‌دی‌آر برای خلق تصاویری با نور و کیفیت رنگ بی‌نظیر در آن به کار رفته است. این دو مدل به ستون صوتی 5.1 کاناله نیز تجهیز شده‌اند که ساب‌ووفر آن نیز بی‌سیم است.
هنوز در مورد زمان عرضه و قیمت تلویزیون‌های 4K ویزیو اطلاعات بیشتری در دست نیست؛ اما به نظر می‌رسد که باز هم مثل گذشته، قیمت‌های این سازنده نسبت به رقبا مناسب‌تر و ارزان‌تر باشد.
آپدیت: همان طو که انتظار داشتیم، قیمت‌های ویزیو کاملاً رقابتی است و امروز اعلام کرده که قیمت تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی سری P از 999 دلار شروع می‌شود. به عبارت دیگر یک تلویزیون با کیفیت و رده‌اول ویزیو به قطر 50 اینچ، تنها 999 دلار هزینه دربر دارد. بزرگ‌ترین مدل یعنی تلویزیون 70 اینچی هم 2599 دلار قیمت‌گذاری شده است.
خبر دیگر اینکه محتوای سرویس Netflix با رزولوشن اولترا اچ‌دی هم برای این تلویزیون‌ها قابل استفاده خواهد بود و لازم نیست مشتریان نگران تهیه‌ی چنین ویدیوهای فوق ‌العاده‌ای باشند.

نظرات کاربران در مورد Vizio تلویزیون‌های اولترا اچ دی خود را در کنار محصولات صوتی متنوع رونمایی کرد


* الزامی
* الزامی