دل لپتاپ Sputnik 3 را با پردازنده هاسول و سیستم عامل اوبونتو روانه بازار کرد

دوشنبه 27 آبان 1392
لپ تاپ
شرکت دل در هفته جاری از نسخه توسعه دهنده لپتاپ XPS 13 پرده برداشت.
این اولترابوک لمسی که با اسم روز Sputnik 3 شناخته می شود حدود ۱.۳ کیلوگرم وزن دارد و از سیستم عامل اوبونتو ۱۲.۰۴ LTS استفاده می کند.
دل، XPS 13 را به چهارمین نسل از پردازنده های اینتل (هاسول) مجهز کرده تا دستگاهی که به قولی توسط توسعه دهندگان برای توسعه دهندگان توسعه داده شده کم و کسری نداشته باشد.

این لپتاپ با دو پیکربندی به فروش می رسد؛ یکی از پردازنده Core i5-4200U استفاده می کند که ۳ مگابایت کش دارد و با بسامد ۲.۶ گیگاهرتز کار می کند. برای ذخیره سازی، ۱۲۸ گیگابایت mSATA SSD به کار گرفته شده و سر هم به قیمت ۱۲۴۹ دلار به فروش می رسد.

پیکربندی دومی قوی تر است و در آن پردازنده Core i7-4500U در کنار ۲۵۶ گیگابایت SSD لحاظ شده. قیمت این یکی ۱۵۴۹ دلار است.

باقی مشخصات بین دو دستگاه مشترک است. هر دوی آنها گرافیک HD 4400 اینتل دارند. نمایشگر لمسی ۱۳.۳ اینچی آن از نوع LED است که از فناوری Truelife بهره می برد و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد. استاندارد جدید وای-فای 802.11ac و بلوتوث ۴.۰ هم در آن قرار گرفته.

Sputnik 3 جانشین Sputnikهای قبلی می شود و اصلی ترین تغییر در آن همان استفاده از پردازنده هاسول است. سری Sputlink که به هدف توسعه دهندگان علاقه مند به دنیای باز متن ساخته می شود در این نسخه به بلوغ رسیده و تقریباً تمام عیوب نسل های قبل در آن بر طرف شده و از هم اینک طی یک برنامه زمانه در نقاط مختلف دنیا به فروش خواهد رسید.

فکر می کنید چرا سیستم عامل های باز متن کمتر توانسته اند خود را در دل کاربران جا کنند؟

نظرات کاربران در مورد دل لپتاپ Sputnik 3 را با پردازنده هاسول و سیستم عامل اوبونتو روانه بازار کرد


* الزامی
* الزامی