سبک ترین لپتاپ دنیا ساخت NEC است؛ Lavie Z با وزن ۷۹۵ گرم و نمایشگر ۱۳ اینچی

پنج‌شنبه 25 مهر 1392
لپ تاپ
شرکت اپل با معرفی لپتاپ مکبوک ایر، نیاز تازه ای در مصرف کنندگان به وجود آورد
شرکت اپل با معرفی لپتاپ مکبوک ایر، نیاز تازه ای در مصرف کنندگان به وجود آورد: لپتاپ ها باید باریک و سبک باشند. این خواست، آن قدر هوا خواه پیدا کرد که اینتل هم سر کردگی ویندوزی ها را بر عهده گرفت و آنها را به سمت اولترابوک ها سوق داد.

کوچک ترین مکبوک ایر (۱۱ اینچی) ۱.۰۸ کیلوگرم وزن دارد و اولترابوک ها هم بین ۱.۱ تا ۱.۸ کیلوگرم هستند. الان اگر یک باره بپرسیم سبک ترین لپتاپ دنیا ساخت کدام شرکت است، از هر ۱۰ نفر یکی هم نام NEC را نمی برد؛ اما حقیقت دارد، شرکت ژاپنی NEC با معرفی مدل LaVie Z LZ750/NS سبک ترین اوترابوک تا به امروز را معرفی کرده.


این تازه وارد سری LaVie با بدنه منیزیومی خود یک هوا سنگین تر از تبلت ها است و فقط ۷۹۵ گرم وزن دارد. اما صبر کنید تا به مشخصات دیگرش برسیم، آن وقت اوضاع جالب تر هم می شود: نمایشگر لمسی ۱۳.۳ اینچی با پنل IGZO شارپ و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ (یا WQHD)؛ پردازنده اینتل Core i7-4500U کلاک شده روی فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز به همراه گرافیک HD4000 و ۴ گیگابایت رم. فضای ذخیره سازی SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز (۸.۱).


معمولاً وقتی تا این حد یک مشخصه در یک دستگاه قوی می شود شک می کنیم که شرکت سازنده قاعدتاً باید از یک جای آن زده باشد. مشخصا تا این جا که همه چیز خوب بود. آن چه می ماند باتری است؛ اما باور کنید یا نه این اولترابوک در شرایط کار عادی ۹ ساعت همراهی تان می کند.


این ابر سبک وزن NEC قرار است از ماه آینده وارد بازار مادری خود ژاپن شود ولی در باب قیمت دستگاه حرفی زده نشده. اکنون که این مطلب را می خوانید هنوز خبری از حضور آن در بازارهای خارج از ژاپن نیست ولی اگر وجود مدل بزرگتر LaVie X در آمریکا را ملاک قرار دهیم می توان امیدوار بود مدل Z هم به خارج از سرزمین آفتاب راه پیدا کند.

نظرات کاربران در مورد سبک ترین لپتاپ دنیا ساخت NEC است؛ Lavie Z با وزن ۷۹۵ گرم و نمایشگر ۱۳ اینچی


* الزامی
* الزامی