استفاده از تکنولوژی PRESSURE MAPPING در کفش های فوق سبک NIKE

یک‌شنبه 20 مرداد 1392
لوازم
کفش های فوق راحت و سبک کمپانی Nike با استفاده از تکنولوژی pressure mapping توسعه پیدا کردند.

این مدل که از آخرین مدل های طراحی کفش های اسپورت در کمپانی NIKE بوده است، به منظور تفلید از عملکرد پای انسان طراحی شده است. با استفاده از تکنولوژی Pressure mapping که به منظور آنالیز حرکات پا در هنگام حرکت استفاده شده است، طراحان بر این باورند که آنها قادر به فراهم ساختن لایه های حفاظتی در کفش فقط در نقاطی که مورد نیاز است میباشند. حاصل نتایج این آنالیزها، کفشی بود که فقط از هفت اِلمان تشکیل شده است که این در مقایسه با 57 اِلمان که در کفش های مخصوص دویدن معمولی به کار میرود، بسیار ناچیز است.

برای ساخت این کفش تیم nike در آزمایشگاه پژوهشی NIKE از نوعی پلی استر خاص برای ساخت بخش بالایی کفش استفاده کرد که بنابه گفته ی این کمپانی، 90درصد از موادی که در ساخت کفش های معمولی اسپرت به کار گرفته میشد، در این مدل حذف شد. این مدل که از نخ های بسیار ظریف و سبک و به صورت کاملاٌ محکم ساخته شده است،ساختاری فوق سبک به این کفش داده است. برای افزایش میزان تعادل، در بخش بالایی کفش نخ هایی نیز به کار رفته که از جنس نایلون تشکیل شده است. کفی به کار رفته در این کفش، از موادی ساخته شده که فشار وارده بر روی پا را به طور هموار بر روی تمامی سطح پا توزیع میکند که این در مقایسه با کفی های رایج استفاده شده در کفش های اسپرت، 30درصد بیشتر احساس سبکی به فرد دست میدهد.ساختار کفی فوق سبک به کار رفته در این مدل به گونه ای است که سطح تمای بین پا و زمین را افزایش میدهد. علاوه بر این ها، این کفش مجهز به پیستون هایی میباشد که در نقاط حساس به فشار قرار داده شده است و همچنین دارای لاستیک مقاوم Xdr بر روی ناحیه ی پاشنه بوده که مقاومت فوق العاده ای در مقابل فرسودگی دارد.

برنامه ی فروش این کفش بر طبق زمانبندی ها از 5 سپتامبر در ایالت متحده و ایالت بریتانیا و ژاپن آغاز خواهد شد. قیمیت این کفش 175 دلار آمریکا بوده که، البته شرکت نیز پیش فروش این مدل را آغاز کرده است.

نظرات کاربران در مورد استفاده از تکنولوژی PRESSURE MAPPING در کفش های فوق سبک NIKE


علی
1392/07/09 0:6

خدایا هرچه زودتر دلار را در سرازیری سقوط قرار بده تا ما هم ۳۰ درصد بیشتر احساس سبکی کنیم در پاهایمان.


* الزامی
* الزامی