معرفی نخستین پردازنده ۸ هسته ای واقعی توسط MediaTek

یک‌شنبه 6 مرداد 1392
تبلت
این شرکت رسما از پردازنده ای رونمایی کرد که رسما لقب نخستین پردازنده ۸ هسته ای واقعی در جهان را به خود اختصاص داد
در طی روزهای اخیر اخباری در رابطه با احتمال معرفی پردازنده ای مرموز ۸ هسته ای توسط MediaTek در خبرگزاری ها منتشر شد. امروز این شرکت رسما از پردازنده ای رونمایی کرد که رسما لقب نخستین پردازنده ۸ هسته ای واقعی در جهان را به خود اختصاص داد. احتمالا با مطرح کردن عنوان “نخستین” تعجب کرده اید چرا که قبلا سامسونگ پردازنده اکتااکسینوس خود را تحت عنوان ۸ هسته ای معرفی کرده بود، اما نکته اینجاست که در اکتااکسینوس همه هسته ها هرگز با همدیگر وارد عمل نخواهند شد و به صورت ۲ گروه ۴هسته ای در قالب فناوی big.LITTLE عمل می کنند اما پردازنده جدید شرکت مدیاتک به صورت همزمان از تمامی ۸ هسته خود قدرت می گیرد و به عنوان یک رقیب بسیار قدرتمند و مدعی نام خود را مطرح کرده است. ماحصل بهره گیری از ۸ هسته، اجرای روان تر بازی ها و برنامه ها، وبگردی سریع تر و اجرای سریع تر فیلم ها می باشد و نکته جالب توجه نیز آن است که این پردازنده با وجود تعداد زیاد هسته ها از لحاظ مصرف برق کاملا بهینه شده و از مصرف پایینی برخوردار است و علاوه بر آن بنابر ادعای این شرکت، گرمای بسیار کمی تولید کرده و از این لحاظ نیز رقیب قدرتمندی برای سایرین خواهد بود.

طی روزهای اخیر بنچمارکی از پردازنده جدید مدیاتک منتشر شده بود که امتیاز ۳۰۰۰۰ Antutu را به خود اختصاص داد و تاحدودی قدرت فوق العاده این پردازنده در عمل ثابت شد. کلاک اسپید این پردازنده در رنج ۱.۷ تا ۲.۰ گیگاهرتز می باشد و قابلیت فیلمبرداری ۳۰ فریم بر ثانیه با کیفیت ۱۰۸۰p را نیز خواهد داشت.
در حال حاضر مدیاتک حدود ۵۰ درصد سهم پردازنده محصولات میان رده و پایین رده بازار را در اختیار دارد و اکنون با عرضه مدل ۸ هسته ای خود می تواند کوالکام را به عنوان بزرگترین تولید کننده پردازنده اسمارت فون ها در جهان کنار زده و بر مقام اول در جهان با افتخار تکیه زند.
در حال حاضر شاید مشکل مدیاتک آن باشد که شرکت های تولید کننده اسمارت فون شاید حاضر نشوند در پرچمدارهای خود از پردازنده ۸هسته ای مدیاتک این شرکت استفاده کنند و تولید این چیپ ۸ هسته ای، سایر تولیدکنندگان را به تولید پردازنده های ۸ هسته ای ترغیب می کند، اما سرعت پیشرفت خیره کننده این شرکت و سخت کوشی آن باعث می شود تا مدیران کوالکام و سایر شرکت های تولید کننده پردازنده را به فکر وادارد.
در حال حاضر این پردازنده به صورت آزمایشی برای شرکت های تولید کننده اسمارت فون فرستاده شده است و تولید انبوه آن از ماه نوامبر سال جاری آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران در مورد معرفی نخستین پردازنده ۸ هسته ای واقعی توسط MediaTek


* الزامی
* الزامی