نگاهی به گلکسی اس ۴ اکتیو، تلفن هوشمند ضد آب سامسونگ

یک‌شنبه 2 تیر 1392
موبايل
اواسط خرداد ماه بود که پس از مدت ها شایعات گوناگون، بالاخره سامسونگ و AT&T رسما نسخه جان سخت گلکسی اس ۴ را با نام Galaxy S4 Active رونمایی کردند.
اواسط خرداد ماه بود که پس از مدت ها شایعات گوناگون، بالاخره سامسونگ و AT&T رسما نسخه جان سخت گلکسی اس ۴ را با نام Galaxy S4 Active رونمایی کردند.

این اسمارت فون هنوز در بازارهای جهانی عرضه نشده و به شکل اختصاصی توسط اپراتور AT&T و تحت قرارداد، با قیمت ۱۹۹ دلار در آمریکا ارائه می شود. سایت مشابل در یک بررسی کوتاه به مقایسه تفاوت های این جان سخت تازه وارد با مدل استاندارد گلکسی اس چهارم و همچنین امکانات اضافی آن پرداخته است.

پس در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا بیشتر در این باره بدانیم.

شاید بتوان بزرگترین تفاوت میان گلکسی اس ۴ معمولی و گلسی اس ۴ اکتیو را این دانست که اکتیو در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. و می تواند تا ارتفاع یک متری به مدت ۳۰ دقیقه در آب غوطه ور شود. جالب اینکه شما هنگام شنا می توانید به موسیقی هم گوش دهید.



قطعات درونی مشابه، بدنه بیرونی بهترتفاوت مشخصات فنی میان دو اسمارت فون Galaxy S4 Active و مدل استاندارد گلکسی اس ۴ بسیار جزئی هستند. در مقابل اس ۴ که از نمایشگر Super AMOLED بهره می برد، اس ۴ اکتیو از صفحه LCD معمولی استفاده می کند. اما هر دو آنها رزولوشن یکسان ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی را به نمایش می گذارند.

تغییر داخلی بعدی دوربین ۸ مگاپیکسلی اکتیو در برابر ۱۳ مگاپیکسلی اس ۴ معمولی است. البته این دوربین ۸ مگاپیکسلی از حالت عکاسی ویژه aqua بهره می برد که امکان عکاسی زیر آب را برای شما فراهم می آورد.

باتری، پردازنده و رم در هر دو مدل یکسانند.

شاید بتوان تغییر بزرگ را در نمای بیرونی دو تلفن هوشمند دید. گلکسی اس ۴ اکتیو به شکل قابل توجهی ضخیم تر است و در دست تان احساس استحکام بیشتری دارید. بدنه پلی کربنات جلو و عقب این موبایل حس اطمینان و قدرت خوبی را به شما منتقل می کند. و اصلا همانند اس ۳ یا اس ۴ احساس سبکی و پلاستیکی بودن کالا را ندارید.

و نکته جذاب تر، اینکه پورت ها هم با درب هایی پوشانده شده اند و البته صفحه لمسی اکتیو به خوبی و روان کار می کند، چیزی که برای کار در فضای بیرون کاملا مناسب است.

این دو اسمارت فون چنان به هم شبیه اند که عدم استاندارد سازی برخی از این قابلیت های خارق العاده در اس ۴ معمولی توسط سامسونگ امری عجیب می نماید. شاید لازم نبود که اس ۴ استاندارد زیر آب غوطه ور می شد، اما مقاومت آن در برابر باران و قطرات آب می توانست یک قابلیت عالی و رقابتی در بازار امروز باشد.

سامسونگ وعده داده که گلکسی اس ۴ اکتیو را در دیگر نقاط دنیا از اواخر تابستان سال جاری، روانه بازار کند.
گالری عکس گلکسی اس 4 اکتیو: گالری عکس گلکسی اس 4 اکتیو:
گلکسی اس ۴ اکتیو نه تنها ضد آب است، بلکه در زیر آب قابل استفاده هم هست. شما می توانید با دوربین ۸ مگاپیکسلی آن عکس بگیرید و برای بهبود عکس ها از حالت ویژه aqua بهره ببرید.
شنا کردن با موبایل چندان معمول نیست. اما آنچه که زیاد اتفاق می افتد، رها شدن تلفن بی نوا در چاه توالت یا جوی آب است! با گلکسی اس ۴ اکتیو دیگر لازم نیست به دنبال ظرف برنج یا دانه های سیلیکون برای نجات موبایل تان باشید. زیرا خودش سالم باقی خواهد ماند


به جای نمایشگر Super AMOLED گلکسی اس ۴ معمولی، در گلکسی اس ۴ اکتیو از یک نمایشگر ۵ اینچی LCD استفاده شده است. این نوع صفحه نمایش در زیر آب کارکرد بهتری خواهد داشت.
کمی ضخیم تر از گلکسی اس ۴ معمولی و البته پورت ها توسط  کاور پوشانده شده اند.

بخش پشتی اکتیو ظاهری همانند دیگر مدلهای گلکسی اس ۴ دارد و البته با ابزارهای جانبی ویژه آن سازگاری نسبتا کاملی دارد. مثلا می توانید از شارژر بیسیم Qi بهره ببرید یا اینکه کاور ClearView گلکسی اس ۴ را روی آن استفاده کنید.

نمایشگر ۵ اینچی LCD همچنان از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی همانند گلکسی اس ۴ بهره می برد.
باتری این اسمارت فون هم ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتی است.

در اطراف جک هدفون گلکسی اس ۴ اکتیو می توانید درزگیر هایی را ببینید که در اس ۴ معمولی قابل مشاهده نیستند.

نظرات کاربران در مورد نگاهی به گلکسی اس ۴ اکتیو، تلفن هوشمند ضد آب سامسونگ


* الزامی
* الزامی