نگاه نزدیک و بررسی گوشی Galaxy S22 Ultra سامسونگ

دوشنبه 25 بهمن 1400
موبايل
بررسی سریع گوشی گلکسی اس 22 اولترا و آشنایی با ویژگی ها و امکانات این گوشی زیبا و قدرتمند
 گوشی جدید  Galaxy S22 Ultra چندان شبیه به  اعضای سری قبلای خانواده خود یعنی سری گلکسی S سامسونگ نیست  و به این دلیل است که این شرکت بسیاری از مواردی را که سری گلکسی نوت  را بسیار محبوب کرده بود  در طراحی این گوشی جدید گنجانده است.


این فرزند جدید وارث همه چیزهایی است  که سری گلکسی اس و سری گلکسی نوت را مجذوب علاقه مندانش کرده بود 
اما ظاهر این گوشی  کاملاً از خانواده گلکسی نوت  به ارث رسیده است.
در حالی که سامسونگ گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس کاملاً  وفادارا به طراحی نسل های قبلی خود میباشند
در سال 2021، سامسونگ از سری گلکسی نوت خود صرف نظر کرد، و در حالی که این شرکت تایید نکرده است که خط تولید برای همیشه از بین رفته است، S22 Ultra بدون شک آخرین میخ در تابوت نوت است. مدیران شرکت به ما می گویند که از این نقطه به بعد، Note بیشتر یک «تجربه» است تا یک محصول.
قلم S Pen و طراحی مربعی سری گلکسی نوت در Galaxy S22 Ultra   نیز وجود دارد، و اگر به دنبال یک گوشی هوشمند رده بالا با قلم در سال 2022 هستید، احتمالاً این گوشی بهترین انتخاب  شما خواهد بود.
تاریخ عرضه و قیمت  Galaxy S22 Ultra 

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا یک گوشی هوشمند گران قیمت خواهد بود، البته نه بیشتر از مدل سال گذشته. قیمت آن همان قیمتی است که S21 Ultra در زمان عرضه داشت، یعنی 1199 دلار برای مدل پایه  با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی 

همچنین مدل هایی نیز از گلکسی اس 21 اولترا  با 12 گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی بیشتر وجود دارد که هزینه بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت. در زیر می توانید قیمت های کامل را مشاهده کنید.
 در بازار های جهانی اکنون می‌توانید Galaxy S22 Ultra را پیش‌سفارش کنید و این گوشی در روز جمعه، ۲۵ فوریه در ایالات متحده و بریتانیا به فروش می‌رسد.
در استرالیا، جایی که در 3 مارس به قفسه‌های فروشگاه‌ها می‌رسد، باید بیشتر منتظر بمانید.

از زمان عرضه  گلکسی S22 اولترا در بازار ایران طبق رسم همیشگی این چند ساله میتوان گفت و انتظار داشت که همزمان با ورود به بازارهای جهانی و با کمی تاخیر باید منتظر ورود گلکسی اس 22 اولترا زیبا و قدرتمند در بازار کشور زیبایمان نیز باشیم و قیمت این گوشی هم  طبیعتا کاملا وابسته به قیمت دلار در زمان ورود به بازار ایران خواهد بود 

برسی طراحی و صفحه نمایش Galaxy S22 Ultra 


طراحی گلکسی اس 22 اولترا بیشتر شبیه گوشی نوت است تا اینکه شبیه به یکی از اعضای خانواده گلکسی اس سنتی باشد. این بدان معناست که لبه های صافی در بالا و پایین دستگاه وجود دارد و صفحه نمایش در کناره ها به سمت بدنه منحنی می شود. طراحی به طور کلی از Galaxy S22 یا Galaxy S22 Plus پیچیده تر است.
جزیره دوربین  نیز در اینجا حذف شده است و سامسونگ به جای آن عناصر دوربین جداگانه ای را معرفی کرده است که از پشت گوشی بیرون می آیند. قسمت پشتی گوشی از شیشه ساخته شده است و روکشی از گوریلا گلس صفحه نمایش بزرگ آن را محافظت میکند  و این گوشی در  لمس عالی به نظر می رسد.

شما چهار گزینه رنگی دارید که عبارتند از مشکی فانتوم، سفید فانتومی، بورگوندی یا سبز.
نکته کلیدی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که گلکسی اس 22 اولترا یک گوشی غول پیکر است. اگر دست‌های کوچک‌تری دارید، توصیه می‌کنیم قبل از خرید این گوشی حتما بروید و از نزدیک این گوشی را ببینید و در دستانتان بگیرید 
ابعاد آاس 22 اولترا  77.9 x 163.3 x 8.9 میلی‌متر است و  این  به این معنی است که نسبت به گوشی‌های گلکسی نوت گذشته ، S22 اولترا  ضخیم‌تر است و وزن آن نیز 229 گرم است.
ما دریافتیم که استفاده از آن با هر دو دست آسان است، اما گاهی اوقات زمانی که می‌خواهید از قلم S Pen با دست دیگر خود استفاده کنید، این گوشی کمی سنگین به نظر می‌رسد.

قلم S Pen در لبه پایینی گوشی جای می‌گیرد که  این اولین برای سری Galaxy S است. گلکسی اس 21 اولترا 2021 با قلم S سازگار بود، اما قلم در خود دستگاه جایگاهی نداشت 


صفحه نمایش S22 Ultra به طور قابل توجهی بزرگ و 6.8 اینچی با وضوح Quad HD Plus است. از فناوری AMOLED استفاده می‌کند و دارای نرخ به‌روزرسانی متغیر تا ۱۲۰ هرتز است – این بدان معناست که هنگام بازی و پیمایش در فیدهای رسانه‌های اجتماعی، تصویر نرم‌تری خواهید داشت، با این که هنگام انجام این کار مانند خواندن متن، نرخ تازه‌سازی را به عقب برگردانید. صرفه جویی در باتری


ما هنوز به اندازه کافی از تلفن استفاده نکرده ایم تا بتوانیم یک حکم کامل در مورد نمایشگر ارائه دهیم، اما در زمان آزمایش خود متوجه شدیم که برای کارهای روزمره به اندازه کافی شفاف، پر جنب و جوش و روشن است – و اندازه نمایشگر مطمئنا هرکسی که فضای زیادی برای انجام چند کار یا تماشای ویدیوهای زیاد می خواهد را راضی کند.


یک اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر تعبیه شده است، اما ما هنوز قادر به آزمایش آن نیستیم، و در بررسی کامل این گوشی در مورد کیفیت آن با شما صحبت خواهیم کرد 


بررسی کیفیت دوربین Galaxy S22 Ultra 

روی کاغذ، تنظیمات دوربین در S22 Ultra به طرز چشمگیری شبیه به S21 Ultra است. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی f/2.2 با زاویه دید 85 درجه و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی f/2.2 با میدان دید 120 درجه است.





دو دوربین تله فوتو نیز وجود دارد که هر دو 10 مگاپیکسل هستند. این بدان معناست که ویژگی Space Zoom در این گوشی بازگشته است که امکان زوم دیجیتال تا 100 برابر را فراهم می کند. در آزمایش ما، زوم 100 برابری همچنان قابل استفاده است، اما وقتی گوشی را در دست گرفته‌اید، گرفتن عکس واضح سخت است و نتایج به‌خصوص قابل استفاده نیستند.
این بدان معناست که سایر ویژگی‌های زوم دوربین مفید هستند، به خصوص که به این معنی است که می‌توانید به راحتی در هر سطحی تا 100 برابر بزرگنمایی کنید. ما دریافتیم که برای مثال، عکس‌ها همچنان به راحتی با زوم 10 برابری قابل استفاده هستند. 
ما هنوز دوربین ها را به طور کامل آزمایش نکرده ایم، اما وقتی با بررسی کامل خود بازگردیم، ایده بهتری از قابلیت های آنها خواهیم داشت.
همچنین ویژگی‌های جدیدی در حالت شب وجود دارد که شرکت آن را Advanced Nightography می‌نامد. این دوربین از سنسور پیکسل 2.4 میلی متری جدید این شرکت استفاده می کند که نور بیشتری نسبت به دوربین های قبلی این شرکت می گیرد. و این بدان معنی است که باید کیفیت عکس ها در حالت شب بهتر از قبل باشد 
در قسمت جلویی S22 Ultra یک دوربین سلفی  40 مگاپیکسلی خواهید دید که در عکس های اولیه ای که با گرفتیم کیفیت مطلوبی داشت 

عملکرد سخت افزاری و  عمر باطری گوشی S22 Ultra 

گلکسی اس 22 اولترا با دو پردازنده متفاوت در جهان عرضه میشود و اینکه شما کدام نوع از گوشی های  Galaxy S22 Ultra را می‌توانید بخرید بستگی به این دارد که در کجای جهان هستید.
اگر در ایالات متحده زندگی می کنید، یک چیپست Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 در داخل این گوشی خواهید داشت، در حالی که آنهایی که در بریتانیا یا استرالیا  و  همچنین خاورمیانه هستند، چیپست Exynos 2200 خود سامسونگ را دریافت خواهند کرد.
ما هنوز هیچ یک از این چیپست‌ها را به درستی آزمایش نکرده‌ایم - هر دو کاملاً جدید در بازار هستند - اما ما انتظار داریم که سرعت و عملکرد بالایی داشته باشیم. بنچ مارک های انجام شده  نشان می‌دهند که هر دو تراشه نسبت به آنچه در سری گلکسی اس 21 دیده‌ایم پیشرفت‌های جزئی ارائه خواهند کرد، اما حتی اگر اینطور باشد، این دو گوشی هوشمند بسیار قدرتمند خواهند بود که می‌توانند هر برنامه، بازی و موارد دیگر را  به راحتی اجرا کنند 

اگر ارزان‌ترین نوع S22 Ultra را انتخاب می‌کنید، 8 گیگابایت رم دارد، در حالی که نسخه‌های گران‌تر با 12 گیگابایت عرضه می‌شوند. شایان ذکر است، سامسونگ گزینه 16 گیگابایت رم را که با S21 Ultra ارائه کرده بود کنار گذاشته است.
ما فکر می کنیم بعید است که تفاوت زیادی بین این مدل ها مشاهده کنید، اما اگر به دنبال بهترین عملکرد مطلق هستید، ممکن است بخواهید روی یکی از مدل های 12 گیگابایتی سرمایه گذاری کنید.
مدل 8 گیگابایتی با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می شود، در حالی که مدل های 12 گیگابایتی دارای یک انتخاب بین 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت هستند - توجه داشته باشید که در این گوشی ها پشتیبانی از microSD وجود ندارد، بنابراین بر اساس نیازتان باید دقت کافی کنید تا بعدها با کمبود فضای ذخیره سازی مواجه نشوید 
ما هنوز از Galaxy S22 Ultra برای مدت طولانی استفاده نکرده ایم تا در مورد عمر باتری آن قضاوت کنیم، اما می توانیم به شما بگوییم که انرژی آن توسط یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که همان چیزی است که در S21 Ultra دیدیم.


اس 22 اولترا  عمر باتری خوبی داشت، اما بهترین  بازار نبود. اگر این نشان‌دهنده چیزی است که در اینجا می‌توانیم انتظار داشته باشیم، پیش‌بینی می‌کنیم که گلکسی اس 22 اولترا  شما را در یک روز کامل پشتیبانی کند ، اما بعید است که پس از شارژ کامل  بتواند دو روز را دوام بیاورد.


سامسونگ شارژ سریع خود را در اینجا بهبود داده است و S22 اولترا  با شارژرهای حداکثر 45 واتی سازگار است. ما هنوز هیچ تخمینی در مورد مدت زمان شارژ شدن این گوشی نشنیده ایم، اما انتظار داریم که این گوشی به مراتب سریعتر از شارژ 25 واتی در گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس باشد.


با خرید این گوشی شما  شارژری در درون  جعبه نخواهید داشت، بنابراین باید یک شارژر 45 واتی جداگانه بخرید یا از شارژری که قبلا دارید استفاده کنید. همچنین در اس 22 اولترا  قابلیت شارژ بی سیم تا 15 وات نیز وجود دارد.

کلام آخر : 

برای هرکسی که به قلم S Pen نیاز دارد و برای بازگشت  سری جدید گلکسی نوت منتظر بوده است ، Galaxy S22 Ultra باید پاسخ دعای آنها باشد.این گوشی  همه چیزهایی را که گوشی‌های نوت  رده بالا ی سامسونگ داشته اند را دارا میباشد  و فقط یک نام جدید دارد.

اگر در حال حاضر یک Galaxy S20 Ultra یا Galaxy S21 Ultra دارید، دلیل کمی برای ارتقا در اینجا وجود دارد. اما اگر به دنبال یک گوشی هوشمند پیشرفته هستید که تجربه قلم را در کنار بسیاری از مشخصات عالی دیگر ارائه دهد، بعید است که امسال گزینه بهتری پیدا کنید.


نکات مثبت : 

داشتن قلم S Pen 

صفحه نمایش بزرگ تر و روشن تر 

نکات منفی : 

قیمت گران 

کاهش ظرفیت رم به نسبت S21 Ultra 


اگر میخواهید گوشی خود را با کمترین قیمت و از فروشندگان و واردکنندگان اصلی گوشی در ایران تهیه کنید به لیست زیر سر بزنید : 


مشاهده لیست قیمت به روز انواع گوشی های موبایل در بازار ایران 

نظرات کاربران در مورد نگاه نزدیک و بررسی گوشی Galaxy S22 Ultra سامسونگ


* الزامی
* الزامی