iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max همه اپلیکیشن ها را با نرخ ریفرش 120 هرتزی اجرا نمی کنند

یک‌شنبه 4 مهر 1400
موبايل
سری آیفون 13 های امسال چند روز پیش به صورت رسمی عرضه شدند. سفارشات پیش فروش شده هم به دست مشتریان رسیده
سری آیفون 13 های امسال چند روز پیش به صورت رسمی عرضه شدند. سفارشات پیش فروش شده هم به دست مشتریان رسیده و در فروشگاه های اپل سراسر کشور هم این محصول قابل خریداری است. حالا اما کاربران متوجه این شده اند که ProMotion به طور مداوم کار نمی کند.
همانطور که احتمالا می دانید، iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max مجهز به نمایشگرهای ProMotion اپل هستند و این یعنی می توانند از نرخ ریفرش 120 هرتزی پشتیبانی کنند. این قابلیت از سال 2017 در iPad Pro حضور داشته ولی این اولین باری است که این قابلیت جدید به آیفون ها وارد می شود.
iOS 15 در تمام اپلیکیشن ها از ProMotion پشتیبانی می کند و در انیمیشن های تمام صفحه ای مثل تغییر اپلیکیشن ها یا سوایپ به صفحه اصلی این قابلیت را اجرا می کند. حالا خبرگزاری 9to5Mac گزارش کرده که هنوز بسیاری از انیمیشن ها در همان 60 هرتز مانده اند و در تجربه کاربری دلپذیر نمایشگرهای ProMotion تداخل ایجاد کرده اند.
نمایشگر iPhone 13 Pro ها اغلب انیمیشن ها را با نرخ ریفرش 120 هرتزی اجرا می کند ولی هنوز چند انیمیشن دیگر هستند که به طور کامل از این قابلیت استفاده نمی کنند. اپلیکیشن های داخلی اپلیکیشن در حال حاضر این نرخ ریفرش بالاتر را در خود جای داده اند، ولی این مشکل در اپلیکیشن های شخص ثالث دیده می شود.
اپل به خبرگزاری 9to5Mac اعلام کرده که توسعه دهندگان باید به اپلیکیشن های خود اجازه پشتیبانی از نرخ ریفرش بالاتر را برای اپلیکیشن هایی که به نرخ ریفرش بالاتر نیاز دارند، مثل بازی ها، بدهند. این کار با اضافه کردن یک کلید info.plist جدید برای بهینه سازی اپلیکیشن خود برای پشتیبانی از نرخ ریفرش 120 هرتزی انجام می شود. اپل به زودی اسنادی را برای راهنمای توسعه دهندگان منتشر خواهد کرد و همچنین در بروزرسانی نرم افزاری جدید خود باگ های نرم افزاری که باعث اجرا نشدن انیمیشن های اصلی با نرخ ریفرش 120 هرتزی می شوند را رفع خواهد کرد.

نظرات کاربران در مورد iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max همه اپلیکیشن ها را با نرخ ریفرش 120 هرتزی اجرا نمی کنند


* الزامی
* الزامی