Poco M3 Pro 5G با چیپست Dimensity 700 و نمایشگر 90 هرتزی رونمایی شد.

یک‌شنبه 2 خرداد 1400
موبايل
سرانجام Poco M3 Pro 5G از راه رسید. این دستگاه نسبت به مدل قبلی به لطف شبکه 5G اینترنت سریعتر داشته و نمایشگر آن هم نرخ ریفرش 90 هرتزی دارد و چیپست آن نیز قوی تر شده است. در ضمن طراحی آن هم بهبود یافته است.
سرانجام Poco M3 Pro 5G  از راه رسید. این دستگاه نسبت به مدل قبلی به لطف مودم  5G اینترنت سریعتر داشته و نمایشگر آن هم نرخ ریفرش 90 هرتزی دارد و چیپست آن نیز قوی تر شده است. در ضمن طراحی آن هم بهبود یافته است.
Poco برای دستگاه جدید خود از چیپست Dimensity 700 با فناوری 7 نانومتری استفاده کرده است. حداکثر سرعت دانلود این دستگاه 2.7 گیگابیت بر ثانیه است و یک جفت پردازشگر Cortex-A76 و پردازنده گرافیکی Mali G57 هم در آن قرار گرفته است. به عنوان مقایسه، چیپست اسنپدراگون 662 که در M3 تعبیه شده بود، چیپستی 11 نانومتری بود که چهار هسته Cortex-A73 در آن قرار گرفته بود و پردازنده گرافیکی آن هم Adreno 610 بود. هسته های جدید پردازنده سرعت بسیار بالاتری دارند و هم به صورت تکی و هم با همدیگر سریع عمل می کنند، با اینکه تنها دو عدد از این چیپست در آن قرار گرفته است. پردازنده گرافیکی جدید هم عملکردی قوی داشته و مزیتی بزرگ محسوب می شود.
آیا نمایشگر 90 هرتزی برای اجرای روان بازی ها کافی است؟ شاید نه چندان ولی همین نمایشگر 90 هرتزی باعث می شود که UI یا رابط کاربری کاملا روان باشد و می تواند با ویدیوهای 30/50 و 60 فریم بر ثانیه ای هم همخوانی کند. این دستگاه یک نمایشگر 6.5 اینچی LCD با رزولیشن 1080p+ دارد که می تواند حداکثر نور 400 نیتی را ارائه دهد و یک لایه شیشه Gorilla Glass 3 هم در آن قرار گرفته است. بنابراین از این نظر شبیه به  Poco M3 قبلی است و به جز نرخ ریفرش بیشتر، باقی مشخصات فنی آن یکسان است.
ساختمان دوربین Poco M3 Pro 5G کاملا شبیه به برادر استانداردش است و یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با اندازه سنسور 1/2.0 اینچی با اندازه پیکسل 0.8 میکرو متر و لنز با دیافراگم f/1.8 در آن قرار گرفته است که دو دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج هم در کنارش قرار گرفته و عکس های سلفی هم توسط یک دوربین 8 مگاپیکسلی ثبت می شود. اگر نخواهید برای باز کردن قفل دستگاه از حسگر اثر انگشت کناری استفاده کنید، این دوربین سلفی برای اسکن چهره هم به یاری شما خواهد آمد.
تنها بخشی که نسخه Pro ضعیف تر از نسخه استاندارد ظاهر شده، باتری آن است. این دستگاه یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد که از ماژول 6000 میلی آمپر ساعتی Poco M3 کوچکتر است. توان شارژ آن اما مشابه نسخه استاندارد بوده و 18 واتی است ولی یک شارژر 22.5 در جعبه آن قرار گرفته است. لازم به ذکر است که همین باتری کوچکتر، تاثیر عمیقی روی عمر باتری خواهد گذشت، مخصوصا به این خاطر که حالا نمایشگر 90 هرتزی شده است.
M3 Pro یک شیار کارت حافظه microSD دارد و یک جک هدفون 3.5 میلی متری و رادیو FM هم در آن قرار گرفته است. ماژول مادون قرمز هم در این دستگاه وجود دارد و برخی نسخه های آن NFC هم دارد.
حافظه داخلی این دستگاه نیز 64 و 128 گیگابایت بوده و حافظه رم آن هم 4 و 6 گیگابایت و از نوع LPDDR4X است و این یعنی از نظر حافظه داخلی و رم هم نسبت به برادرش برتری ندارد. سیستم عامل آن اما جدید است و MIUI 12 مبتنی بر اندروید 11 به طور پیش فرض در آن نصب شده است.
Poco M3 Pro 5G از فردا از طریق وبسایت رسمی Poco و آمازون و AliExpress و Goboo عرضه خواهد شد. نسخه 4/64 گیگابایتی آن 180 یورو و نسخه 6/128 گیگابایتی آن هم 200 یورو خواهد بود. البته Poco به خریداران زودهنگام تخفیف میدهد و این دو دستگاه را با قیمت های 160 و 180 یورو به فروش خواهد رساند.
کاربران می توانند انوع رنگ های این دستگاه را از همین حالا خریداری کنند که از جمله آن می توان به رنگ خاص Poco Yellow اشاره کرد. فروشندگان آنلاین دیگر هم به زودی این دستگاه را موجود خواهند کرد.


مشاهده لیست قیمت به روز انواع گوشی در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد Poco M3 Pro 5G با چیپست Dimensity 700 و نمایشگر 90 هرتزی رونمایی شد.


* الزامی
* الزامی