Galaxy S21 Ultra سامسونگ با قلم S Pen و لنز تله فوتو دوگانه معرفی شد.

پنج‌شنبه 25 دی 1399
موبايل
بیش از 10 سال است که سری Galaxy S معرفی شده ولی امسال تغییرات بسیار بزرگی را شاهد خواهیم بود،
بیش از 10 سال است که سری Galaxy S معرفی شده ولی امسال تغییرات بسیار بزرگی را شاهد خواهیم بود، چون سامسونگ قصد دارد سبد محصولات خود را تغییر دهد. حالا دیگر تمایز S Ultra و سایر دستگاه های سری S بیشتر شده و از طرف دیگر تفاوت S Ultra و Note Ultra کمتر از همیشه شده است.
یک سال پیش سامسونگ از مدل Ultra رونمایی کرد. آن موقع، ساختمان دوربین تنها تفاوت بزرگ این دستگاه نسبت به برادرانش بود. این وجه تمایز امسال هم وجود دارد ولی نمایشگر هم یک تغییر مهم دیگر کرده که آن را متمایز می کند.
به سادگی می توان گفت که تحسین برانگیز ترین دستگاه سری پرچمداران جدید سامسونگ، Galaxy S21 Ultra است که حالا از اولین چیزها در خانواده گوشی های Galaxy بهره می برد و در اینجا به دوربین و نمایشگر ختم شده است.
نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X این دستگاه اندکی از همتای سال قبل کوچکتر است ولی حالا کناره های خمیده دارد و یک لایه شیشه Gorilla Glass Vicrus از آن محافظت می کند. در ضمن با اینکه دو برادر این گوشی یعنی Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus  به رزولیشن 1080p+ کاهش یافته است، این پنل همان رزولیشن 1440p+ را حفظ کرده است.
این اولین نمایشگر سامسونگ است که می تواند از نرخ ریفرش 120 هرتزی استفاده کند و در عین حال رزولیشن 1440p+ هم داشته باشد. در ضمن این پنل نرخ ریفرش متغیر هم دارد که می تواند تا 10 هرتز پایین بیاید. این قابلیت باعث کاهش مصرف انرژی می شود که مخصوصا در حالت نمایشگر همیشه روشن نمایان می شود. این پنل همچنین با حداکثر نور 1500 نیتی، روشن ترین نمایشگر سامسونگ را در اختیار دارد.
تمایز بزرگ دیگر اولترا نسبت به همتای سال قبل، پشتیبانی از قلم S Pen است. البته هر قلم Wacom دیگر هم روی آن کار می کند، بنابراین اگر بخواهید می توانید در اندازه های مختلف قلم مناسب خود را خریداری کنید. این نکته مهمی است چون برخلاف Note ها این گوشی جایگاه ویژه برای قلم S Pen ندارد ولی کیس های گوشی  سامسونگ جایگاه به خصوص را خواهند داشت.
در کنار این نکته، قلم S Pen تجربه نزدیک به واقعیت را برای نوت برداری و کشیدن طرح به کاربر ارائه می دهد. این نسخه از قلم استایلوس باتری ندارد، بنابراین قابلیت های بلوتوثی که در نوت ها مشاهده کرده بودید، در این نسخه وجود ندارد.
اولین تمایزی که در بخش تصویربرداری مشاهده خواهید کرد، استفاده از دو لنز تله فوتو است. نسخه پریسکوپ می تواند تا زوم اوپتیکال 10 برابری را ارائه دهد، در حالیکه زوم 3 برابری سنتی می تواند فاصله ایجاد شده را پر کند. برای زوم 1 تا 3 برابری، دوربین اصلی با رزولیشن بالای خود می تواند عکس های بی نقصی ثبت کند.
سنسور 108 مگاپیکسلی این گوشی هم ارتقا یافته است. سامسونگ اسم این سنسور را Bright Night یا شب روشن نامیده، چرا که با تکنولوژی ادغام پیکسل 9 در 1 خروجی های 12 مگاپیکسلی می دهد و با بهبود در پردازش تصویر، عملکرد بهتری در تصویر برداری در شب ارائه می دهد. البته با ویرایش دستی می توانید نتیجه بهتری هم به دست آورید، چرا که این گوشی می تواند خروجی های 12 بیتی RAW را در اختیار کاربر قرار می دهد.
S21 Ultra اولین گوشی سامسونگ است که با هر سه دوربین می تواند ویدیو 4K و 60fps ضبط کند. منظور از همه دوربین ها یعنی دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیسکلی و دو ماژول تله فوتوی این دستگاه.
حالا به نکته های کوچکتر ولی مهم این دستگاه نیز می پردازیم. این اولین گوشی اندرویدی است که از Wi-Fi 6E پشتیبانی می کند که باند 6 گیگاهرتزی دارد و این یعنی پهنای باند بزرگتر و تاخیر کمتر در ارتباطات.
باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این دستگاه با مدل قبلی یکسان است ولی سرعت شارژ آن حالا به 25 وات کاهش یافته که می تواند در 30 دقیقه گنجایش را از 0 به 50 درصد برساند. نکته بحث برانگیز اینجاست که درون جعبه هیچ شارژری تعبیه نشده است. اما خبر خوب اینجاست که هر نوع شارژر Power Delivery بازار با این گوشی سازگار است.
حافظه داخلی اولترای جدید از 128 گیگابایت شروع می شود که از این نظر مثل برادرنش است و همچنین گزینه 256 گیگابایتی آن هم وجود دارد. اما اگر به فضای بیشتری نیاز داشته باشید، برترین نسخه 512 گیگابایتی خواهد بود.
این نسخه حافظه رم 16 گیگابایتی دارد که کمی بیش از حد به نظر می رسد. البته نسخه پایه این دستگاه نیز 12 گیگابایتی است. این در حالی است که مدل های دیگر این سری همگی رم 8 گیگابایتی دارد.
سامسونگ دو نسخه از S21 Ultra را روانه بازار خواهد کرد. یک نسخه مجهز به اسنپدراگون 888 است و دیگری هم از چیپست خانگی Exynos 2100 استفاده می کند. البته شما حق انتخابی نخواهید داشت، چرا که این گوشی ها بسته به منطقه عرضه خواهند شد. مثل همیشه، آمریکای شمالی نسخه اسنپدراگون را دریافت خواهد کرد، در حالیکه اروپا و هند نسخه چیپست خانگی را می گیرند. به هر حال این دستگاه اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3 خواهد داشت که برخی از قابلیت های آن به طور اختصاصی برای این دستگاه طراحی شده است.
قیمت پایه Galaxy S21 Ultra برای نسخه 12/128 گیگابایتی 1250 یورو و 1150 پوند است. این 100 یورو / 50 پوند کمتر از S20 Ultra پارسال است. لازم به ذکر است که پرچمداران امسال نسخه 4G نخواهند داشت.
گفته می شود که از 10 بهمن ماه، این گوشی ها در فروشگاه ها عرضه خواهد داشت ولی اگر آن ها را پیش خرید کنید زودتر به دستتان خواهد رسید. اگر این کار را بکنید یک جفت هندزفری Samsung Galaxy Buds Pro و یک SmartTag هدیه خواهید گرفت.



مشاهده بهترین قیمت روز انواع گوشی موبایل در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد Galaxy S21 Ultra سامسونگ با قلم S Pen و لنز تله فوتو دوگانه معرفی شد.


* الزامی
* الزامی