با دوربین جدید کانن EOS-1D X Mark III با قیمت 6500 دلاری آشنا شوید

جمعه 20 دی 1398
گجت ها
شرکت Canon به تازگی خط تولید پرچمداران EOS-1D X خود را به روز رسانی کرده و دوربین Mark III را معرفی کرده است.
شرکت Canon به تازگی خط تولید پرچمداران EOS-1D X خود را به روز رسانی کرده و دوربین Mark III را معرفی کرده است. این مدل جدید همان قابلیت های همیشگی از جمله سرعت، عملکرد و کیفیتی خارق العاده ای که 1D X ها به آن مشهور هستند را دارد و در کنار عکسبرداری شگفت انگیز در بخش ضبط ویدیو هم بهبود هایی یافته است.
دوربین جدید EOS-1D X Mark III از یک سنسور CMOS جدید 20.1 مگاپیکسلی استفاده میکند که به فیلتر جدید پر جزئیاتی همراه شده که گفته میشود بدون تصنعی کردن تصویر، جزئیات بیشتری را ثبت میکند. همچنین یک پردازشگر جدید DIGIC X هم به کار رفته که قادر به تغییر ISO از 100-102,400 است که قابل افزایش به 50-819,200 هم میباشد.


Mark III همچنین از سیستم فوکوس خودکار پیکسل دوگانه شگفت انگیز شرکت Canon که به تازگی به روز رسانی شده هم بهره میبرد. این سیستم از 191نقطه تشکیل شده که 155 تای آن ها از نوع cross هستند.این سیستم پیکسل دوگانه از 3869 نقطه قابل انتخاب به صورت دستی و 525 ناحیه خودکارپشتیبانی میکند. در حالت LiveView، ایندوربین از فوکوس خودکار ردیابی صورت، سر و چشم سوژه هم پشتیبانی میکند. در حالت Live Mode، دوربین در حالت burst میتواندتصویری تا سرعت 20fps را هم ضبط کند و آن ها را در فرمتهای RAW و RAW+JPEG ذخیره کند.

سری دوربین های 1D X به سرعت بالایشان معروف هستند و با نمایشگر اوپتیکال Mark III، این دستگاه میتواند با تایم لَگ کاهش یافته و تاری تصویر، ویدیوهایی با سرعت 16 فریم در ثانیه ای هم ثبت کند. بافر این دوربین میتواند تا 1000تصویر را در خود ذخیره کند و به طور همزمان در دو کارت دوگانه CFexpress جدید بنویسد.

برای برقراری ارتباط و فرستادناین تصاویر به دستگاه های دیگر، Mark III ازبلوتوث، Wi-Fi و کابل Gigabit Ethernet پشتیبانی میکند. البته اگر بخواهید میتوانید ابزار 650 دلاری Wireless File Transmitter را هم از این شرکت خریداری کنید.گجتی که امکان انتقال بیسیم فایل را به کاربر میدهد و همراه این دوربین معرفی شدهو سرعت بیسیم بیشتری را به کاربر ارائه میدهد. این دوربین همچنین GPS درونی هم دارد.


MarkIII همچنین قابلیت های ضبط ویدیو سری 1D X را یک پله بالاتر میبرد. این مدل میتواند به صورت اولیه ویدیوهایی 12 بیتی 5.5K با فرمت RAWضبط کند. همچنین کاربر میتواند ویدیو با کیفیت 4Kو سرعت 60fps هم ضبط کند و دوربین هم ویدیوییتمام عیار ضبط می کند که میتواند از همه عرض سنسور استفاده کند و این ویدیومیتواند به صورت Canon Log و 10 بیتی 4:2:2ذخیره شود. همچنین این دوربین میتواند ویدیو های 4Kبا سرعت 60fps را با کابل HDMIبرای مانیتور های خارجی به نمایش در آورد.

EOS-1D X Mark III همچنین میتوانید تصاویر را درفرمت HEIF هم ذخیره کند که شامل رنگ 10 بیتیو محدوده داینامیک عریض تر میشود تا با نمایشگر های HDRسازگاری داشته باشد.

مثل همیشه، کیفیت ساخت این دوربین بسیار بالاست و شاتر آن هم برای 500 هزار بار تست شده و بدنه آن هم از جنس آلیاژ منیزیم است و در برابر گرد و خاک و رطوبت مقاوم میباشد. این دوربین 1440 گرم وزن دارد، بنابراین برای اینکه بتوانید تمام روز آن را در دست بگیرید، باید دستان قدرتمندی داشته باشید. این دوربین از یک باتری LP-E19انرژی میگیرد  و رتبه بندی CIPA آن هم 2850 عکس است که برای تصویر برداری در کل روز کافی است.

EOS-1D X Mark III برچسب قیمت 6499 دلاری دارد که برای یک محصول پرچمدار که صرفا برای حرفه ای ها ساخته شده، قیمت معقولی است. ایندستگاه دوربینی است که خبرنگاران ورزشی، جورنالیست ها و عکاسان حیاط وحش به خاطرسرعت و استحکامش از آن استفاده میکنند چرا که گاهی این ویژگی ها از کیفیت تصویر هممهم تر هستند. حالا کافی است قابلیت های جدید ضبط ویدیو را هم به آن اضافه کنید تاMark III به یک دوربین محبوب در میان حرفه ای هایی تبدیل شود که به دنبال دوربینی هستند که از پس هر کاری بر آید.


مشاهده بهترین قیمت انواع دوربین عکاسی دیجیتال در بازار ایران


نظرات کاربران در مورد با دوربین جدید کانن EOS-1D X Mark III با قیمت 6500 دلاری آشنا شوید


* الزامی
* الزامی