با قیمت و مشخصات گوشی های جدید گوگل Pixel 4 و Pixel 4 XL آَشنا شوید

جمعه 26 مهر 1398
موبايل
گوشی های جدید گوگلبا نمایشگر OLED 90 هرتزی و دوربین تله فوتو و البته قیمیت بالا معرفی شدند.
ویژگی های جدید خانواده Pixel 4 نمایشگر های 90 هرتزی و دوربین دوگانه است. این دو پرچمدار در اواخر 2019 معرفی شده اند و نشان دهنده اسمارت فون بی نقص اندرویدی از دیدگاه گوگل هستند.
به نظر میرسد نمایشگر تنها چیزی است که دو اسمارت فون این سری را از هم متمایز میکند. Google Pixel 4 یک پنل 5.7 اینچی OLED با رزولیشن 1080p+ دارد. در حالیکه مدل Google Pixel 4 XL  کمی بزرگتر است و از یک نمایشگر 6.3 اینچی با رزولیشن QHD+ استفاده میکند. نسبت تصویر هر دو نمایشگر اما، 19:9 است و هیچکدام بریدگی یا حفره ای در نمایشگر ندارند. به جای آن، دستگاه یک پیشانی نه چندان باریک دارد که البته جایگاه سنسور های زیادی است.
قابلیت جدید Smooth Display نرخ ریفرش نمایشگر را به 90 هرتز میرساند. برای جلوگیری از هدر رفت انرژی، اگر محتوای جالبی در حال اجرا نباشد، نرخ ریفرش به طور خودکار به 60 هرتز باز میگردد. این نمایشگر از HDR پشتیبانی میکند و مثل قبل حالت همیشه روشن هم دارد و سنسور Ambient WQ دارد که نور محیط را اندازه گیری کرده و رنگ نمایشگر را در جهت ارائه بهترین کیفیت تصویر تغییر میدهد.
Pixel 4 XL از همان ساختمان دوربینی استفاده میکند که برادر کوچکترش دارد. سنسور اصلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار Dual Pixel است. این دوربین لرزشگیر اوپتیکال و الکترونیکی دارد، اندازه پیکسل آن 1.4 میکرو متر است و درجه دیافراگم آن نیز f/1.7 میباشد. البته این پردازنده Pixel Neural Core و الگوریتم های پردازش تصویر خارق العاده گوگل است که بزرگترین تاثیر را روی کیفیت تصویر دارد، نه سنسور، لنز یا به طور کلی سخت افزار.
در قابلیت جدید Pixel Neural Core، اپلیکیشن دوربین میتواند به طور زنده تصاویر HDR+ رندر کنند و نتیجه ای تخمینی را در صفحه دوربین به کاربر نشان دهد. این قابلیت کمک میکند تا کاربر نوردهی را تنظیم کند. Dual Exposure Controls به کاربر امکان کنترل دستی سایه ها و رندر هایلایت را میدهد. در محیط های کاملا تاریک، Nightsight اصلاح شده میتواند عکس هایی با پانزده اکسپوژر شانزده ثانیه ای ثبت کند.
دوربین تله فوتو برای اولین بار است که در پیکسل های گوگل به کار میرود. این دوربین یک سنسور 16 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.0 میکرو متری با لرزشگیر اوپتیکال و الکترونیکی دارد. فاصله کانونی این لنز دوبرابر لنز اصلی نیست ولی سیستم نرم افزاری Super Resolution Zoom مقدار زوم را بیش از دو برابر میکند. دوربین دوم هم به دستگاه کمک میکند تا تصاویر بوکه و پرتره ثبت کند، چرا که مدل های قبلی تنها به تکنولوژی Dual Pixel متکی بودند.
دوربین اصلی، حداکثر میتواند ویدیو های 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ای ضبط کند و میتواند اسلوموشن های 20fps هم با کیفیت 1080p به کاربر هدیه دهد. پیکسل های گوگل هیچگاه در ضبط ویدیو جزو بهترین های بازار نبوده اند ولی با اینحال لرزشگیر بسیار بالایی این دستگاه ها، این نقص را جبران کرده است.
سنسور دیگری هم در بخش پشتی قرار دارد که البته دوربین نیست، بلکه یک سنسور spectral + flicker میباشد. در این ساختمان دوربین، خبری از دوربین فوق عریض نیست، اگرچه دوگانه Pixel 3 چنین لنزی را داشتند، البته در بخش جلویی.
در بخش جلویی، Pixel 4 های جدید یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دارند. چیزی که این دستگاه را استثنایی کرده، وجود سنسور 3D است که در قفل گشایی دستگاه به کار میرود و برای ثبت بوکه هم به دوربین سلفی کمک میکند. لازم به ذکر است که سنسور اثر انگشتی در این اسمارت فون ها تعبیه نشده است.
دیگر سخت افزاری که بالای نمایشگر به کار رفته، Soli radar نام دارد. این یعنی پیکسل های گوگل به جای سیستم اوپتیکال، در خود رادار گنجانده اند! این سنسور در ردیابی شست های حرکت دست دقت بیشتری دارد، ولی به طرز غیر منتظره ای در کشور هایی مثل ژاپن غیر فعال میشود.
به هر حال، Soli تجربه استفاده از دستگاه بدون دست را کامل میکند، با این قابلیت میتوانید اعلان های خود را چک کنید یا موزیک های را تغییر دهید. برای استفاده بهتر از دستگاه، بدون به کارگیری دست، میتوانید عبارت “Hey, Google” را بگویید و با دستیار هوشمند به روز شده گوگل صحبت کنید. قابلیت Active Edge هم به پیکسل 4 بازگشته و حالا با فشار دادن کناره های دستگاه میتوانید کار های مختلفی انجام دهید.
با اینکه اندازه نمایشگر، اصلی ترین وجه تمایز برادران پیکسل 4 است، ولی گنجایش باتری این دو دستگاه نیز با یکدیگر متفاوت است. Pixel 4 استاندارد یک باتری کوچک 2800 میلی آمپر ساعتی دارد، در حالیکه نسخه XL بسیار بهتر است و از یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی استفاده میکند.
هر دو دستگاه اما، از تکنولوژی شارژ سریع 18 واتی USB Power Delivery استفاده میکنند. البته میتوانید از شارژر بیسیم Qi هم استفاده کنید که Ambient Mode را فعال میکند. این قابلیت از سوی دستیار هوشمند ارائه میشود و دستگاه را به یک نمایشگر هوشمند تبدیل میکند.
تاکنون قلب تپنده این اسمارت فون ها را معرفی نکرده ایم که البته چندان نکته جالبی هم ندارد. هر دو دستگاه از یک چیپست اسنپدراگون 855 معمولی استفاده میکنند که 6 گیگابایت رم نیز آن ها را همراهی میکند. مدل پایه این دستگاه ها 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و تنها مدل دیگر نیز 128 گیگابایتی است.
خبری از شیار کارت حافظه microSD یا امکان استفاده از دو سیمکارت همسان وجود ندارد. به جای آن، کاربر میتواند از یک سیمکارت نون و یک eSIM استفاده کند. البته خبر خوب اینجاست که اوپراتور های زیادی حالا از eSIM پشتیبانی میکنند، بنابراین انگار دستگاه دو سیمکارته است.
در ساخت Pixel 4 از فریم آلومینیومی و رنگ آمیزی مات استفاده شده است. شیشه ای که در بخش پشتی به کار رفته، در سه رنگ مشکی، سفید و نارنجی عرضه میشوند. ولی از آنجایی که فریم آلومینیومی و جزیره دوربین مربعی پشتی همواره به رنگ مشکی هستند، دستگاه حالتی دو رنگه دارد. لازم به ذکر است که رنگ نارنجی به تعداد محدود تولید خواهد شد.
این دستگاه ها مجوز مقاومت در برابر آب IP68 و اسپیکر های استریو دارد. البته این قابلیت ها در پیکسل های گوگل به یک استاندارد تبدیل شده اند، بنابراین چندان تعجب آور نیست.
از همین الان، شهروندان چندین کشور میتوانند پیکسل 4 های گوگل را پیش خرید کنند، چرا که فرآیند عرضه از 22 اکتبر آغاز خواهد شد. البته شهروندان اروپایی از 28 اکتبر این اسمارت فون ها را دریافت خواهند کرد.
قیمت مدل پایه نسخه استاندارد با حافظه 64 گیگابایت، 800 دلار است و Pixel 4 XL هم 900 دلار میباشد. افزایش حافظه داخلی برای هر دو دستگاه نیز 100 دلار هزینه خواهد داشت.


مشاهده قیمت به روز انواع گوشی های موبایل در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد با قیمت و مشخصات گوشی های جدید گوگل Pixel 4 و Pixel 4 XL آَشنا شوید


* الزامی
* الزامی